Hallo allemaal,
Ik zou graag weer om jullie hulp willen vragen aangezien de DA Hier nog steeds niet zo veel weet hoop ik hier herkenning te krijgen en hoop ik op tips en jullie ervaringen.

Beertje, een van mijn reutjes (1jaar oud) heeft sinds een maand bloederige wonden in en op zijn oren..

Een maand gelesen heeft hij eerst twee dagen bulten over heel zijn lijf gehad , wij dachten door in een bijtende mierennest te hebben liggen rollen.. de bulten snel verdwenen hij had nergens last van speelde at goed en ontlasting goed.
Zijn oren blijven open zowel binnenkant als boven op. Soms lijkt het een dag boven op weg/dicht te zijn een dag later weer bloederig en open.
Mijn andere honden verzorgen hem goed en maken zijn oortjes iedere sag schoon.
In zijn gedrag lijkt hij niet veel last van te hebben, heeft wel dunnere ontlasting en geeft af en toe wat over, eet verder wel gewoon goed, speelt met de andere honden , slaapt wel ietjes meer maar niet overdreven...

Wat zou dit kunnen zijn , ik heb zelf het idee dat hij misschien ergens allergisch voor is...
Of het af en toe overgeven er mee te maken heeft weet ik niet.. zijn eten komt er niet uit, het is af en toe wat doorzichtig slijm.. en soms wat stukjes bot..
Hij eet vers en rauw en altijd gedaan , geen wijzigingen in zijn voeding..

Zie foto's :
Wondjes op beide.oren
20170817_202938.jpg
Wondjes op beide oren
20170817_202938.jpg (2.57 MiB) 3875 keer bekeken
wondjes in beide oren:
20170817_203044.jpg
Wondjes in beide oren
20170817_203044.jpg (2.27 MiB) 3875 keer bekeken
20170814_162309.jpg
In oor
20170814_162309.jpg (2.35 MiB) 3875 keer bekeken

Alle hulp, tips, herkenning is welkom.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
Laatst gewijzigd door Galapagosdogs op ma 28 aug 2017, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik moest denken aan leishmania, eigenlijk vooral omdat het niet wil genezen. Want ze bestaan nu al weken, die wondjes? Maar dat is wel zeldzaam hoor! Even gezocht op google en het komt voor op de Galapagos.

http://onlinelibrary.wiley.com/store/10 ... 445b9a8b48

http://www.msdvetmanual.com/generalized ... shmaniosis
Laatst gewijzigd door Siberienne op zo 20 aug 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik durf echt niet te zeggen wat het is, ziet er niet fijn uit!

Mijn Lola heeft elke zomer (maar alleen als het dagen bloedheet is hier in NL) de oren aan de binnenkant kapot, met vergelijkbare plekjes maar dan veeeeeel kleiner. Bij haar komt het
echt door de warmte.
Aan de binnenkant kan ik me dat ook voorstellen maar boven op?
Jeetje wat lastig weer om daar te wonen! En kun je de foto's misschien weer mailen naar een betere DA? Meen me te herinneren dat dit de vorige keer kon? Misschien dat die een idee heeft zodat je misschien gerichter kunt zoeken?
Heel erg bedankt voor de websites.
Ga alles meenemen en doorlezen.
Siberienne schreef:Ik moest denken aan leishmania, eigenlijk vooral omdat het niet wil genezen. Want ze bestaan nu al weken, die wondjes? Maar dat is wel zeldzaam hoor! Even gezocht op google en het komt voor op de Galapagos.

http://onlinelibrary.wiley.com/store/10 ... 445b9a8b48

http://www.msdvetmanual.com/generalized ... shmaniosis
Lizzy schreef:Dit ziet er niet fraai uit.... Heeft hij er jeuk aan? Volgens mij niet he? En dat maakt dat een allergie minder aannemelijk is, denk ik. Ik ga zo even in mijn boeken duiken.
Hij heeft er geen jeuk aan en lijkt er ook geen last van te hebben, eet goed, is niet afgevallen, speelt, vrolijk.
Goed dat het niet op een allergie lijkt, aangezien er geen wijzingen zijn geweest in zijn voeding..
constance.blokzijl schreef:Ik durf echt niet te zeggen wat het is, ziet er niet fijn uit!

Mijn Lola heeft elke zomer (maar alleen als het dagen bloedheet is hier in NL) de oren aan de binnenkant kapot, met vergelijkbare plekjes maar dan veeeeeel kleiner. Bij haar komt het
echt door de warmte.
Aan de binnenkant kan ik me dat ook voorstellen maar boven op?
Jeetje wat lastig weer om daar te wonen! En kun je de foto's misschien weer mailen naar een betere DA? Meen me te herinneren dat dit de vorige keer kon? Misschien dat die een idee heeft zodat je misschien gerichter kunt zoeken?
Ja het was ook alleen aan de binnenkant en sinds een week boven op . Toen leek het een dag dicht te zijn en hup weer open, ook omdat de andere hondenhem verzorgen blijft het ook open maar wel een stuk schoner. ..
Nu ik een aanleiding heb. Ga ik het hier navragen en kijken of er een link is. Bloed om te testen naar het vaste land sturen is haast onmogelijk.. maar de fotos naar een nederlandse DA sturen ga ik zeker doen..
Galapagosdogs schreef:Ja het was ook alleen aan de binnenkant en sinds een week boven op . Toen leek het een dag dicht te zijn en hup weer open, ook omdat de andere hondenhem verzorgen blijft het ook open maar wel een stuk schoner. ..
Nu ik een aanleiding heb. Ga ik het hier navragen en kijken of er een link is. Bloed om te testen naar het vaste land sturen is haast onmogelijk.. maar de fotos naar een nederlandse DA sturen ga ik zeker doen..
Als het Leishmania is, dan heb je niet zoveel aan Nederlandse DA's die wetenniet zoveel /hebben nauwelijks ervaring met 'buitenlandse' ziekten. Je hebt misschien meer aan die Darwin Animal Doctors die Pluk linkte.
src_esther schreef:Als het Leishmania is, dan heb je niet zoveel aan Nederlandse DA's die wetenniet zoveel /hebben nauwelijks ervaring met 'buitenlandse' ziekten. Je hebt misschien meer aan die Darwin Animal Doctors die Pluk linkte.
DA Carmen woont helaas niet meer op galapagos. Mijn mail is doorgestuurd en helaas nog geen antwoord.. zei vond het qua fotos niet op leishmania lijken en heeft ook geen honden met leishmania behandeld op galapagos....
Nu dus weer aan het twijfelen want ik vondzelf het ziektebeeld en de symptomwn juist helemaal overeen komen met wat hij heeft. De wondjes binnenin zijn nu weg.
Bovenop zijn ze nog open. Hij lijkt zich niet ziek te voelen. Wondjes boven op wel kleiner nu maar nog niet weg. zijn oren hebben ook oeen hele sterke geur, een soort branderige geur of gerookt.. maar erg sterk..

Hij heeft soms ook dikke ogen..waarvan de onderkant het witte deel er een soort vannaar buiten lijkt te hangen. Dat is niet het geval wel verdikt ewn soort visseoog lijkt het wel...
Alle herkenning en tips nog steeds welkom..
Dikke lip en dat is dan na een uur weer weg.. snel foto maken terwijl meneer lekker doorsnurkt...
20170729_165314.jpg
Dikke lip
20170729_165314.jpg (1.78 MiB) 3643 keer bekeken
20170727_204153.jpg
Oog wit dik
20170727_204153.jpg (1.78 MiB) 3643 keer bekeken
oogwit dik en ook dit komt en gaat na een paar uur weer weg. Heeft hij nu twee keer gehad..
20170727_204158.jpg
Oog
20170727_204158.jpg (2 MiB) 3643 keer bekeken
sorry voor de wazige fotos.. weinig ligt en aangezien het na een paar uur weer weg is...

Herkent iemand dit?
pluk schreef:Uit een vorig topic kon ik me deze herinneren http://darwinanimaldoctors.org/
Misschien kunnen zij iets betekenen voor je?
Ik zie nu dat ik helemaal niet gereageerd heb,
De nederlandse DA die hier op een van de andere eilanden woonde, woont er helaas niet meer. Mail is doorgestuurd maar ik wacht nog op antwoord.. super bedankt weer voor het meedenken☺
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door