Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gizmo
Hallo allemaal,

Gizmo heeft het laatste jaar om de haverklap last van verstopte en ontstoken anaalklieren (vooral de rechterkant). Vaak geeft ze het te laat aan, waardoor er alweer een onsteking (grote verstopte bult) zit en we naar de dierenarts moeten. Nu is dat een erg pijnlijk gebeuren en we vinden het niet fijn dat ze constant weer aan de antibiotica worden gezet. Nu had de dierenarts het er al over om ze te verwijderen, maar daar schijnen nogal wat risico's aan verbonden te zijn (dat zegt de da niet maar dat lees ik op internet).

Weten jullie ook wat ik het beste kan doen? Ik weet dat maandelijks uitknijpen allemaal maar ervoor zorgt dat ze weer sneller gevuld worden, maar gelukkig wil onze trimster het controleren en zonodig uitknijpen. Ze vertelde me echter dat anaalklieren wel binnen 12 uur overvuld kunnen raken.

Zijn er ook natuurlijke middeltjes die hiertegen helpen en waar jullie ervaring mee hebben? Ik kwam via Google op SanaVesta en AnalEnzym, maar helpt dit echt? Gizmo eet KVV en heeft wel goede stevige ontlasting.

Ik hoop dat jullie wat goede tips voor me hebben!
Laatst gewijzigd door Gizmo op zo 23 jul 2017, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik heb ooit een kat gehad met alsmaar ontstoken anaalklieren. Ik heb toen Sita de Munnik gebeld en zij heeft met homeopathische middelen mijn kat weten te helpen. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd maar volgens mij kreeg ze hepar sulfuris en silicea maar in potenties die je niet zo maar in de winkel koopt. Volgens mij werkt Sita nog steeds als homeopaat!

Oh, mijn hond Whoofer had ook vaak last van haar anaalklieren. Bij haar hielpen warme kompressen heel goed. Het liep er daarna zo uit, de troep :-X
Door Gizmo
Bedankt voor je reactie Lizzy! Ik heb even gegoogled naar de middeltjes en lees inderdaad dat Silicea vaker word gebruikt bij problemen met anaalklieren. Nu heb je alleen daar weer verschillende soorten in, ik lees Silicea D6, D12 en C30. Iemand enig idee welke ik dan moet hebben? En homeopatische middeltjes kunnen verder toch geen kwaad of kan ik daar beter niet mee aanrommelen?
Door Lizzy
Gizmo schreef:Bedankt voor je reactie Lizzy! Ik heb even gegoogled naar de middeltjes en lees inderdaad dat Silicea vaker word gebruikt bij problemen met anaalklieren. Nu heb je alleen daar weer verschillende soorten in, ik lees Silicea D6, D12 en C30. Iemand enig idee welke ik dan moet hebben? En homeopatische middeltjes kunnen verder toch geen kwaad of kan ik daar beter niet mee aanrommelen?
Daar moet je echt niet mee aanrommelen! Als je van Hepar bijv. de verkeerde potentie gebruikt, kan het echt helemaal de verkeerde uitwerking hebben.
Door charmed
Mijn Phoebe had ook om de haverklap ontstoken anaalklieren. De neuroloog zei toen tegen mij dat ze geen kuurtje oraal moest hebben, maar dat de anaalklieren gevuld moesten worden met AB (oogzalf) en sindsdien heeft ze een half jaar niet meer gehad. Dus de anaalklieren goed uit laten spoelen en ab erin. Dat helpt echt!
Gizmo schreef:Hallo allemaal,

Gizmo heeft het laatste jaar om de haverklap last van verstopte en ontstoken anaalklieren (vooral de rechterkant). Vaak geeft ze het te laat aan, waardoor er alweer een onsteking (grote verstopte bult) zit en we naar de dierenarts moeten. Nu is dat een erg pijnlijk gebeuren en we vinden het niet fijn dat ze constant weer aan de antibiotica worden gezet. Nu had de dierenarts het er al over om ze te verwijderen, maar daar schijnen nogal wat risico's aan verbonden te zijn (dat zegt de da niet maar dat lees ik op internet).

Weten jullie ook wat ik het beste kan doen? Ik weet dat maandelijks uitknijpen allemaal maar ervoor zorgt dat ze weer sneller gevuld worden, maar gelukkig wil onze trimster het controleren en zonodig uitknijpen. Ze vertelde me echter dat anaalklieren wel binnen 12 uur overvuld kunnen raken.

Zijn er ook natuurlijke middeltjes die hiertegen helpen en waar jullie ervaring mee hebben? Ik kwam via Google op SanaVesta en AnalEnzym, maar helpt dit echt? Gizmo eet KVV en heeft wel goede stevige ontlasting.

Ik hoop dat jullie wat goede tips voor me hebben!
Door Lizzy
Nu je het 'zegt' charmed, mijn dierenarts heeft bij Pinkel ooit ook AB ingespoten. Dat moest er na een paar dagen/weken weer uitgeknepen worden. Dat deed ontzettend veel pijn. Maar daarna heeft ze nooit meer last gehad. Was wel een paardenmiddel zei mijn DA en hij gebruikte een AB voor koeien staat mij heel vaag bij (AB zalf misschien?).
Door enya13
ze spuiten er dan pipetten in die ook gebruikt wordt bij uierontsteking bij koeien.
het proberen waard.
hebben ze een verkeerde ligging of zijn ze afwijkend van model dan is weghalen een optie.
het is nl. erg pijnlijk voor de hond.
Door hamada
Hier had Vlek toen ze bij ons kwam giga ontstoken anaalklieren die niet voldoende reageerden op AB.
Ze zijn toen gespoeld en idd ingespoten met AB zalf. Daarna geen last meer gehad..
Vlek liet het allemaal gebeuren, ze gaf geen kik, maar volgens de DA wordt er vaak gespoeld met een roesje.
Door sella
Bij Buffel kwam het ook steeds terug. De dierenarts heeft toen het hele anus gebied verdoofd. Verdovende zalf ingebracht en op de vinger. Toen bleken er allemaal korrels in zijn anaalklieren had. Die zijn verwijderd. En laten we het afkloppen, nu al 1.5 jaar geen last. Het was eerst maandelijks bal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door