Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuikuhnek
Vraagje, onze vorige hond, Bullmastiff, groeide 3 kilo in de week. Veel te hard en heeft daardoor ook zeer waarschijnlijk ED gekregen.
Chef groeit ongeveer een kilo in de week, iets meer.
Maar ziet er prima uit.
Nu is hij deze week ineens 3 kilo aangekomen zonder dik te zijn. Sterker hij ziet er prima uit. Kan dat een groeispurt zijn?
Moet ik dat in de gaten houden
Hij is vandaag 4 maanden dus we gaan sowieso van 50 gram de kilo naar 40 gram de kilo.
Ben benieuwd naar de reacties.
Door Lizzy
Ja, dit gebeurd.... Dit zijn van die groeispurts, daar doe je niks tegen. Het enige wat je kunt doen is hem wel gewoon normale hoeveelheden blijven geven maar kijken of je de kcal iets kunt beperken door iets minder vet en bijv. iets meer groenten in het menu te stoppen.
Door Kuikuhnek
Ik Barf niet, hij krijgt kvv. We gaan hem gewoon goed monitoren. Want hij is eerder wat aan de slanke kant dan te dik.
Maar dan ben ik wel wat gerustgesteld.
Na die Bull ben ik als de dood weer problemen te krijgen door het snelle groeien.
Thnx Lizzy.
Door src_esther
Kuikuhnek schreef:Ik Barf niet, hij krijgt kvv. We gaan hem gewoon goed monitoren. Want hij is eerder wat aan de slanke kant dan te dik.
Maar dan ben ik wel wat gerustgesteld.
Na die Bull ben ik als de dood weer problemen te krijgen door het snelle groeien.
Thnx Lizzy.
Maar de ene KVV is toch de andere KVV niet? Dus de een is ook vetter dan de ander. Carnibest vond ik dus best vet. Darf vind ik ook redelijk vet. BarfMenu vind ik een stuk minder vet, maar zit veel bot in.
Bij KVV kun je ook een groentenprutje toevoegen. Alaska heeft geloof ik standaard groenten in de KVV.
Door Kuikuhnek
We wisselen ook hoor, Energique, Carnibest, merkloos van hier. En dan nu op zoek naar de volgende.
We wedden niet op 1 paard.
En hij kreeg al even Carnibest gemengd.
Het zal dan dus wel een groeispurt zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door