Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik hoop zo dat iemand met de gouden tip komt....
Bij Boy zit er ontlasting vast...ik gok zo'n tien cm voor de anus het 1e stuk en daar boven ook wat brokjes..
Hij heeft vrijdag voor het laatst, vrij droog, gepoept ..toen heeft hij mogelijk door de warmte of iets dergelijks gedurende de dag zijn eten en drinken eruit gegooid (gespuugd)dus vrijdag stond hij verder "droog".
Vanaf vrijdagmiddag doet hij verwoede pogingen om te poepen maar er komt niks..mijn vermoeden is dat hij vrijdag niet goed uitgepoept heeft en dat de keutel(s) die er nog zaten versteend zijn o.i.d.
Zondag naar de dierenarts geweest die heeft rectaal geprobeerd de keutel de verpulveren, heeft diverse klysma's gegeven, foto's gemaakt om te kijken of het niet iets anders geks was maar het leken "versteende"keutels en er was goede hoop dat door het verpulveren van de voorste de rest er door zou kunnen in combinatie met laxeermiddel dat we zelf oraal toe moesten dienen..."no way"..
Maandag weer terug..toen heeft hij een roesje gekregen omdat dat oeverloze gewroet in zijn kont niet echt heel goed beviel en wij er ook een kluif aan hebben om 44 kilo bulldog vast te houden etc. Nu kon de dierenarts wat makkelijker peuteren. Ze gaf aan dat zij de voorste keutel had gebroken ..heeft er weer 2 klysma's achteraan gedaan..en toen kon het wachten beginnen. Boy kwam verdomd slecht uit zijn roes..dat duurde echt lang..hij heeft uiteindelijk een tegeninjectie gehad maar "binnen 5 minuten loopt hij weer"werden er 20 en toen hollend (lees ML holde en droeg Boy want die kon nog steeds alleen maar waggelen)naar buiten maar ook daar duurde het nog echt heel lang voor hij weer goed en stabiel kon lopen..op een gegeven moment plofte hij neer en ging lekker weer een tukkie maken.
Resultaat..sorry ik kan het niet netter omschrijven..3 goede losse dunne flodders maar veel te weinig voor t eten dat binnen zit..gisterenmorgen 1 keutel en volgens ons gevoel weer terug bij af.
Op advies zitten we nu even op een pijnstiller om de aandrang en eventuele pijn van het onderzoek te onderdrukken.
Hij mag eigenlijk nog wel wat oraal laxeermiddel en natuurlijk heb ik al zelf wat meer pens, olie etc geprobeerd maar mijn theorie lijkt dan toch..dat iets wat keihard is en de boel tegenhoudt niet meer met een 1 of ander goedje op gaat lossen/verdunnen..
Toch maar weer terug naar de DA voor de volgende peuter-klus of is er een turbo middel waar ik het bestaan niet vanaf weet..Vind het ook vervelend dat de dierenartsen (ik heb er nu 2 gehad) beide aangeven als we er naar vragen dat ze dit heel weinig zo heftig tegen komen..komt "natuurlijk"door het bot..dus ik weet ook niet of er iets anders is...het beste kunnen ze peuteren met roesje maar daar ben ik gezien de laatst keer niet zo'n voorstander van..bulldoggen en roesjes is niet zo'n hele goede combi ondanks dat hij een normale neus heeft
Laatst gewijzigd door Summerditches op za 22 jul 2017, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
smulpaap schreef:Wat vervelend zeg :-\ is het niet mogelijk om dit onder gas narcose te doen . Want idd Bullen en roesjes , dat gaat vaak niet goed
Ik vind het altijd een lastig gesprek maar ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij een mannelijke DA van dezelfde praktijk..Boy is flieft op hem en hij heeft mogelijk toch net iets meer ervaring. Hij straalt enorm rust uit..de vrouwelijke DA's van de afgelopen dagen hebben ons super geholpen hoor dus daarom vind ik het altijd lastig om te vragen maar ik doe t in het belang van Boy.
Ik heb om 18.15 uur een afspraak met de mogelijkheid om hem af te bellen als het lot ons eventueel toch goed gezind is..
Ik zal indien nodig zeker je optie voor gas narcose bespreken..dank je
Summerditches schreef:Ik vind het altijd een lastig gesprek maar ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij een mannelijke DA van dezelfde praktijk..Boy is flieft op hem en hij heeft mogelijk toch net iets meer ervaring. Hij straalt enorm rust uit..de vrouwelijke DA's van de afgelopen dagen hebben ons super geholpen hoor dus daarom vind ik het altijd lastig om te vragen maar ik doe t in het belang van Boy.
Ik heb om 18.15 uur een afspraak met de mogelijkheid om hem af te bellen als het lot ons eventueel toch goed gezind is..
Ik zal indien nodig zeker je optie voor gas narcose bespreken..dank je
Gelijk heb je hoor , benadering is ook belangrijk
Summerditches schreef:Ik hoop zo dat iemand met de gouden tip komt....
Bij Boy zit er ontlasting vast...ik gok zo'n tien cm voor de anus het 1e stuk en daar boven ook wat brokjes..
Hij heeft vrijdag voor het laatst, vrij droog, gepoept ..toen heeft hij mogelijk door de warmte of iets dergelijks gedurende de dag zijn eten en drinken eruit gegooid (gespuugd)dus vrijdag stond hij verder "droog".
Vanaf vrijdagmiddag doet hij verwoede pogingen om te poepen maar er komt niks..mijn vermoeden is dat hij vrijdag niet goed uitgepoept heeft en dat de keutel(s) die er nog zaten versteend zijn o.i.d.
Zondag naar de dierenarts geweest die heeft rectaal geprobeerd de keutel de verpulveren, heeft diverse klysma's gegeven, foto's gemaakt om te kijken of het niet iets anders geks was maar het leken "versteende"keutels en er was goede hoop dat door het verpulveren van de voorste de rest er door zou kunnen in combinatie met laxeermiddel dat we zelf oraal toe moesten dienen..."no way"..
Maandag weer terug..toen heeft hij een roesje gekregen omdat dat oeverloze gewroet in zijn kont niet echt heel goed beviel en wij er ook een kluif aan hebben om 44 kilo bulldog vast te houden etc. Nu kon de dierenarts wat makkelijker peuteren. Ze gaf aan dat zij de voorste keutel had gebroken ..heeft er weer 2 klysma's achteraan gedaan..en toen kon het wachten beginnen. Boy kwam verdomd slecht uit zijn roes..dat duurde echt lang..hij heeft uiteindelijk een tegeninjectie gehad maar "binnen 5 minuten loopt hij weer"werden er 20 en toen hollend (lees ML holde en droeg Boy want die kon nog steeds alleen maar waggelen)naar buiten maar ook daar duurde het nog echt heel lang voor hij weer goed en stabiel kon lopen..op een gegeven moment plofte hij neer en ging lekker weer een tukkie maken.
Resultaat..sorry ik kan het niet netter omschrijven..3 goede losse dunne flodders maar veel te weinig voor t eten dat binnen zit..gisterenmorgen 1 keutel en volgens ons gevoel weer terug bij af.
Op advies zitten we nu even op een pijnstiller om de aandrang en eventuele pijn van het onderzoek te onderdrukken.
Hij mag eigenlijk nog wel wat oraal laxeermiddel en natuurlijk heb ik al zelf wat meer pens, olie etc geprobeerd maar mijn theorie lijkt dan toch..dat iets wat keihard is en de boel tegenhoudt niet meer met een 1 of ander goedje op gaat lossen/verdunnen..
Toch maar weer terug naar de DA voor de volgende peuter-klus of is er een turbo middel waar ik het bestaan niet vanaf weet..Vind het ook vervelend dat de dierenartsen (ik heb er nu 2 gehad) beide aangeven als we er naar vragen dat ze dit heel weinig zo heftig tegen komen..komt "natuurlijk"door het bot..dus ik weet ook niet of er iets anders is...het beste kunnen ze peuteren met roesje maar daar ben ik gezien de laatst keer niet zo'n voorstander van..bulldoggen en roesjes is niet zo'n hele goede combi ondanks dat hij een normale neus heeft
Jeetje. Wat een narigheid :-X

Ik denk ook dat aan de voorkant duwen niet zoveel zin heeft :-\ . Wat voor klysma's heeft hij gekregen? En zit je al aan het maximale van wat je mag gebruiken?
Bewegen, jammer dat het nu zo warm is en fysiotherapie.
Dat gebeurt bij mensen ook, dus zal het bij honden ook wel het overwegen waard te zijn.
Vragen en informeren lijkt me wenselijk en natuurlijk wel direkt.

Hanny
Lizzy schreef:Jeetje. Wat een narigheid :-X

Ik denk ook dat aan de voorkant duwen niet zoveel zin heeft :-\ . Wat voor klysma's heeft hij gekregen? En zit je al aan het maximale van wat je mag gebruiken?
Ik heb werkelijk geen idee..ze hebben driftig geprobeerd de klysma achter de "keutel"te krijg en maar dat is niet gelukt..dus persoonlijk denk ik dat ze het tegen de keutel aangespoten hebben en dan doet het dus niks en loopt het er zo weer uit.
Zal vanmiddag alles even besproken ook.fysio
Oh nee!
Hier gelukkig geen ervaring, maar mijn DA laat een bulldog nooit zelfstandig uit een roesje komen en geeft ook zo minimaal mogelijk spul, dat ze eigenlijk amper onder zeil zijn. Zodra hij klaar is krijgen ze al zo'n tegeninjectie.

Ik weet wel dat veel bulldoggen de meest vreemde dingen naar binnen werken zonder dat we het zelf door hebben! Spelen ze ook wel eens met flostouwen? Die touwtjes schijnen namelijk de neiging te hebben om te draaien in de darmen waardoor het lijkt op een 'normale' verstopping maar het niet naar buiten kan omdat zo'n touwtje de boel op slot zet.

Ik duim voor je!
constance.blokzijl schreef:Oh nee!
Hier gelukkig geen ervaring, maar mijn DA laat een bulldog nooit zelfstandig uit een roesje komen en geeft ook zo minimaal mogelijk spul, dat ze eigenlijk amper onder zeil zijn. Zodra hij klaar is krijgen ze al zo'n tegeninjectie.

Ik weet wel dat veel bulldoggen de meest vreemde dingen naar binnen werken zonder dat we het zelf door hebben! Spelen ze ook wel eens met flostouwen? Die touwtjes schijnen namelijk de neiging te hebben om te draaien in de darmen waardoor het lijkt op een 'normale' verstopping maar het niet naar buiten kan omdat zo'n touwtje de boel op slot zet.

Ik duim voor je!
Nee die touwen zijn taboe hier als we er niet zijn en gelukkig loopt Boy er alleen mee. Zijn tante is inderdaad zo overleden. Dus we zijn gewaarschuwd. Dank je hoe dan ook voor t mee denken...hopelijk weten we straks meer
Bij Spike is het destijds opgelost met " gepeuter" onder narcose en daarna meermaals per dag een dosis laxatract. Toen kwam het weer op gang.

Later bleek dat hij moeite heeft met verteren van bot, mogelijk door colitis, en nu krijgt hij kvv zonder bot met geregeld groente, visolie, kurkuma en l-glutamine. Dat gaat goed
Ik heb de indruk dat door de ingrepen om de verstopping te verhelpen zijn darmen toch verzwakt zijn en dit nu een zwakke plek blijft
hamada schreef:Bij Spike is het destijds opgelost met " gepeuter" onder narcose en daarna meermaals per dag een dosis laxatract. Toen kwam het weer op gang.

Later bleek dat hij moeite heeft met verteren van bot, mogelijk door colitis, en nu krijgt hij kvv zonder bot met geregeld groente, visolie, kurkuma en l-glutamine. Dat gaat goed
Ik heb de indruk dat door de ingrepen om de verstopping te verhelpen zijn darmen toch verzwakt zijn en dit nu een zwakke plek blijft

Boy is een grote amerikaanse bulldog maar heeft zijn hele leven al last van bot..soms kan hij uren na zijn maaltijd helemaal stront misselijk worden en dan spuugt hij de kleinste bot deeltjes uit.
Ik maal in principe alles maar ik zie toch, zeker bij wilde vogels, nog steeds scherpe stukjes dus ik heb nu wel besloten in ieder geval voor de komende weken zijn voeding aan te passen. Dus dat is zeker in lijn met jouw ervaring..dank je
Laatst gewijzigd door Summerditches op do 20 jul 2017, 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou gisteren naar onze vaste DA..ondanks alle nare bezoeken ging Boy gisteren zelf al bij de auto staan en daar gaat hij vrijwel nooit in alleen voor de dierenarts dus dat zei ons al genoeg.
Ik heb gevraagd om een foto zodat ze het vergelijk met zondag konden zien..er was inderdaad wel iets uit maar er zit ook nog veel in...De dierenarts maakt nog een geintje of we niet via zijn kont een schot hagel gelost hadden want het stikte van de kogeltjes op de rontgen foto..vond ik trouwens ook wel een dingetje..
De DA gaf wel aan dat wanneer metalen zoals b.v. de kogeltjes te lang in het maagdarmkanaal blijven zitten deze toch invloed kunnen hebben op de werking van de darmen...

Hij heeft uiteraard ook nog even gevoeld maar heeft totaal niet het idee dat de samenstelling van de ontlasting die hij voelt nu te hard zou zijn. Door al het persen en gewroet in zijn achterkant is alles volgens zijn zeggen nu zo geirriteerd en tegen ontstoken aan dat hij denkt dat we nu in de fase zitten dat het gewoon zeer doet om te persen. Dus dat hij uiteraard wel perst maar zeg maar op halve kracht..Hij zegt er wel eerlijk bij dat het op basis van zijn bevindingen en de foto's een sterk vermoeden is maar dat het geen 100% zekerheid is ...hij heeft er een zeer "goed gevoel" bij.
We hebben nu een AB kuur tegen de (dreigende) ontsteking, een rode poeder die een soort van slijmlaag om de ontlasting legt waardoor deze makkelijker doorstroomt, laxatract en metacam. Tja het is een apothekerskast vol en ik ben daar nooit zo'n voorstander van maar we moeten iets..
DA heeft wel aangegeven dat we hoe dan ook niet zo het weekend in gaan dus als alles toch niet brengt wat hij hoopt dan moeten we weer terug. Dan wordt het waarschijnlijk een echo van zijn buik omdat dit een ander beeld geeft dan rontgenfoto's ..zo op het eerste gezicht zijn er verder echt geen schokkende dingen te zien en ook zijn prostaat is prima dus ..we gaan duimen voor "SHIT"
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door