Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaio
Maci's huid gast slecht laatste tijd, en mijn gevoel zegt dat ie nu dus ook een gist infectie heeft. De vochtigheid van de schilfers en de penetrante zurige lucht.

Oja en weet iemand hoe een gist infectie bij hond in Duits heet ?

Hoe kun je dit vaststellen?

En wat kan je daaraan doen?
De appelazijn was daarvoor ook te gebruiken ? En kan dat ook als de huid beschadigingen heeft ( zal goed moeten kijken kan dat het net weer allemaal herstelt is door apoquel)

Daarnaast was ie aan het schudden, kreeg gister niks gevonden, net vandaag groene pus uit oor.
Het wordt sowieso DA vanavond, heb nog nooit ontstoken oor gehad en er moet wel ingekeken worden he, waardoor. ( zou dus gist kunnen zijn of mijt ). Ik vind het alleen zo lastig bij hem, hij heeft last van zijn lever (gaat best goed op het dieet) , krijgt schildkliermedicatie en apoquel. Nu zou daar nog wel iets bij kunnen komen :-X Allemaal niks voor de lever lijkt me :-\
Pfff dus advies en tips zijn welkom !
Door Lizzy
Kaio schreef:Maci's huid gast slecht laatste tijd, en mijn gevoel zegt dat ie nu dus ook een gist infectie heeft. De vochtigheid van de schilfers en de penetrante zurige lucht.

Oja en weet iemand hoe een gist infectie bij hond in Duits heet ?
Hefepilze hund?
Hoe kun je dit vaststellen?
Op kweek laten zetten. Lijkt me in Maci's geval raadzaam.
En wat kan je daaraan doen?
De appelazijn was daarvoor ook te gebruiken ? En kan dat ook als de huid beschadigingen heeft ( zal goed moeten kijken kan dat het net weer allemaal herstelt is door apoquel)
Als het kapot is van binnen gaat Maci appelazijn echt niet grappig vinden.
Daarnaast was ie aan het schudden, kreeg gister niks gevonden, net vandaag groene pus uit oor.
Het wordt sowieso DA vanavond, heb nog nooit ontstoken oor gehad en er moet wel ingekeken worden he, waardoor. ( zou dus gist kunnen zijn of mijt ). Ik vind het alleen zo lastig bij hem, hij heeft last van zijn lever (gaat best goed op het dieet) , krijgt schildkliermedicatie en apoquel. Nu zou daar nog wel iets bij kunnen komen :-X Allemaal niks voor de lever lijkt me :-\
Pfff dus advies en tips zijn welkom !
Gistinfectie kan veroorzaakt worden door koolhydraat in de voeding. Ik vrees dat dit een nadeel is van het leverdiet....

Kun je wat met deze artikelen?

http://www.dogsnaturallymagazine.com/5- ... nfections/

http://www.dogsnaturallymagazine.com/5- ... t-in-dogs/

Wat een narigheid zeg. Groene pus is wel behoorlijk ernstig dus ik vermoed dat de dierenarts daar wel gelijk flinke "rommel" bij voorschrijft... Maar ik zou zeker de boel op kweek laten zetten. Sterkte!
Door Kaio
Ja genau, gistpaddo's :biggrin2:

Nou goed de rest is niet om te lachen natuurlijk.
Hij krijgt 700 gram rijst per dag. De laatste tijd eet ie die wat slechter overigens. Maar ik was er al bang voor dat het leverdieet hem ging bijten ivm allergien.
Hooikoorts had ie dus ok veel, pus uit ogen en kapotte huid. Hij krijgt apoquel ervoor maar een hond op apoquel is dus weer gevoeliger voor infecties ::)
Nu zien zijn oren en weer enigszins normaal uit, het is dat we het beiden hebben gezien gelukkig. Zurig ruiken doet hij dus vaker wel.
Ik kan dus wel zeggen dat ie pijn eraan heeft, want hij gaat ook rollen en dan klagend gillen wat ie ook doet bij ernstige jeuk, wat nu dus niet het geval kan zijn vanwege de apoquel, dus duidelijk pijn aan de oren, ook gezien het geklapper erbij. Dus als ie AB krijgt of zo kan ik wel begrijpen, want groene ontsteking en pijn zijn ook niet goed, soms moet dat. Maar goed ik moet verder wel iets gaan verzinnen want zo kan het echt niet meer :( .... Ik bedoel zijn hele immuunsysteem is nu wel erg naar de kl*te dan kunnen we wel concluderen.
Terug naar een dieet zonder koolhydraten? Zijn leverwaardes waren een tijd terug op het dieet ok. Want ja ik kan van buitenaf van alles doen maar uiteindelijk is dat alleen maar oplappen. :-\ Ik kan oregano olie bestellen, dat zou ik nog extra in kunnen zetten (aangezien hij goed reageert op mijn andere olien, en zelfs altijd interesse heeft in de potjes ;D )
Door MillyMol
Is het wel een gistinfectie? Als er pusuitvloed is zou het ook heel goed een bacteriële infectie kunnen zijn. Grasaar misschien? Even goed laten checken en een kweek lijkt me inderdaad een goed idee voordat een behandeling ingezet wordt. Dan kan er tenminste heel gericht te werk gegaan worden.
Door Kaio
gistinfectie denk ik ook vanwege zijn huid en hoe dat eruitziet met vochtige schilfers. Dus het zijn niet alleen de oren, helaas!
Maar daarom dus ook maar naar de DA om er zekerheid in te krijgen wat het is, maar is goed om van tevoren er goed over nagedacht te hebben, kan ik overleggen (in het duits :biggrin2: )

en idd een hond met huidproblemen is gevoeliger voor bacteriele infecties en tevens vergroot apoquel daar ook de kans op
Door Lizzy
Kaio schreef:Ja genau, gistpaddo's :biggrin2:

Nou goed de rest is niet om te lachen natuurlijk.
Hij krijgt 700 gram rijst per dag. De laatste tijd eet ie die wat slechter overigens. Maar ik was er al bang voor dat het leverdieet hem ging bijten ivm allergien.
Hooikoorts had ie dus ok veel, pus uit ogen en kapotte huid. Hij krijgt apoquel ervoor maar een hond op apoquel is dus weer gevoeliger voor infecties ::)
Nu zien zijn oren en weer enigszins normaal uit, het is dat we het beiden hebben gezien gelukkig. Zurig ruiken doet hij dus vaker wel.
Ik kan dus wel zeggen dat ie pijn eraan heeft, want hij gaat ook rollen en dan klagend gillen wat ie ook doet bij ernstige jeuk, wat nu dus niet het geval kan zijn vanwege de apoquel, dus duidelijk pijn aan de oren, ook gezien het geklapper erbij. Dus als ie AB krijgt of zo kan ik wel begrijpen, want groene ontsteking en pijn zijn ook niet goed, soms moet dat. Maar goed ik moet verder wel iets gaan verzinnen want zo kan het echt niet meer :( .... Ik bedoel zijn hele immuunsysteem is nu wel erg naar de kl*te dan kunnen we wel concluderen.
Terug naar een dieet zonder koolhydraten? Zijn leverwaardes waren een tijd terug op het dieet ok. Want ja ik kan van buitenaf van alles doen maar uiteindelijk is dat alleen maar oplappen. :-\ Ik kan oregano olie bestellen, dat zou ik nog extra in kunnen zetten (aangezien hij goed reageert op mijn andere olien, en zelfs altijd interesse heeft in de potjes ;D )
Ehh, ja zoiets :biggrin2:

Maar nee, de rest is helemaal niet om te lachen :-\
Je kunt nog proberen om hem geen rijst maar havermout te geven. Kijken hoe dat bevalt. En anders... Ja jeetje. Je wordt dus of door de hond of door de kat gebeten. Ik denk toch dat ik terug zou gaan naar zonder koolhydraat. En wel mariadistel zou geven. En als ik dit lees: http://primalpooch.com/canine-liver-disease-raw-diet/ en http://primalpooch.com/raw-feeding-guid ... r-disease/ dan voeren en adviseren zij helemaal geen koolhydraat... Dus tja. Je zou natuurlijk ook over kunnen stappen op pompoen en bataat, gekookt. En dan kijken hoe dat gaat. Of gewoon helemaal skippen en dan over een maand of 3 a 6 weer eens een bloedje laten trekken.

Qua het verbeteren van het immuunsysteem stonden er ook nog aardig wat tips in de artikelen van dogsnaturally. Kefir voor de probiotica en Pau d’arco als immuunsysteembooster. Kokosvet is weer een probleem, denk ik, vanwege de leverproblemen. Maar bone broth (dat in bovenstaande link geadviseerd wordt) is ook erg gezond en immuunsysteem versterkend. Dat zou je nog kunnen proberen en dan het vet eraf scheppen

Wat een gedoe joh... Heel veel sterkte en ik ben benieuwd wat de dierenarts gaat voorschrijven voor z'n oor. Ik hoop een AB zelf, geen inwendige AB kuur.
Door Kaio
Vlgs de DA maalt koolhydraat niet uit, alles wordt glucose in lichaam. Dus koolhydraat is makkelijk verteerbare voeding. Kunnen we het niet helemaal mee eens zijn maar goed ;) Wel zie ik overigens in de kak dat Maci het wel verteerd en Fozzy niet ( kreeg op vakantie ook wat bij )
Maci had overigens bij zijn foute lever waarden ook een heel erg lage suikerspiegel, dus wat wijsheid is? Daarvoor zou de koolhydraat dus echt nodig zijn, dat is ook de reden om te geven.

Goed een sample van zijn oor genomen, even wachten op uitslag dus en ze denkt dat er wel AB nodig is maar even kijken wat de uitslag is dus kan er gericht geschoten worden. Nu dus oorreiniger en schampoo meegekregen. Denk dat een van mijn activiteiten hondje wassen is morgen :P Hij mag wel gewoon lekker zwemmen als ik maar zorg dat ik hem goed droog maak

Mariadistel krijgt ie al, evenals vit B en kurkuma ( wel in pil anders gaat het niet )
Door Lizzy
Kaio schreef:Vlgs de DA maalt koolhydraat niet uit, alles wordt glucose in lichaam. Dus koolhydraat is makkelijk verteerbare voeding. Kunnen we het niet helemaal mee eens zijn maar goed ;) Wel zie ik overigens in de kak dat Maci het wel verteerd en Fozzy niet ( kreeg op vakantie ook wat bij )
Maci had overigens bij zijn foute lever waarden ook een heel erg lage suikerspiegel, dus wat wijsheid is? Daarvoor zou de koolhydraat dus echt nodig zijn, dat is ook de reden om te geven.

Goed een sample van zijn oor genomen, even wachten op uitslag dus en ze denkt dat er wel AB nodig is maar even kijken wat de uitslag is dus kan er gericht geschoten worden. Nu dus oorreiniger en schampoo meegekregen. Denk dat een van mijn activiteiten hondje wassen is morgen :P Hij mag wel gewoon lekker zwemmen als ik maar zorg dat ik hem goed droog maak

Mariadistel krijgt ie al, evenals vit B en kurkuma ( wel in pil anders gaat het niet )
Ja, laten we daar inderdaad maar niet over gaan discussieren :biggrin2:
Ik zou toch minder gaan geven en over stappen op havermout. Dat is ook beter voor de lever.

Ik ben heel benieuwd wat er uit de kweek komt! Wanneer verwacht je DA de uitslag? Ik hoop dat de oorreiniger in ieder geval afdoende helpt om hem van deze pijn af te helpen! De shampoo, is dat tegen gisten?
Door Kaio
Donderdag of vrijdag.

Het is etiderm, tegen infecties. Zorgt ook dat de huid zuurder wordt waardoor bacterien en gisten het wat minder leuk vinden.
Havermout lust ie ook wel, moet ik alleen nieuwe gaan halen, 700 gram maken is best veel :biggrin2:
Door inni
Boy hier had ook oorontsteking. Het ging wel met 2 verschillende zalf iets beter maar 't kwam terug. Boy(maltezer) heeft een enorm dikke vacht waarin het snel gaat broeden. de derde keer Surolan gebruikt en hij was er na een week vanaf. 't is pas na een jaar nog 's teruggekomen. Surolan is niet het vriendelijkste middel maar om de paar weken een ander vriendelijker middel en een steeds weerkerende oorontsteking is helemaal niet fijn. Nu let ik op, vooral bij warm weer, en als ik wat merk is het met een behandeling van 3 dagen weer voor maanden weg.
Door Kaio
Het waren ( gelukkig denk ik) alleen maar te veel bacteriën. Hij heeft dus alleen wat oordruppels gekregen, geen AB.
Hij heeft alleen af en toe last, hij is echt een keiharde bikkel. En een kakkerlak :biggrin2: overleeft en doorstaat al zijn ellende ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door