Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Balou heeft de laatste tijd heel veel last van maagzuur. Eigenlijk al sinds hij op kvv zit. Hij begint dan te smakken en krijgt kokhalsneigingen. Nu heb ik een poos geleden van iemand een zakje slippery elm over genomen maar nog niet gebruikt. Zou ik dat daarvoor kunnen gebruiken? Weet niet wat het doet maar ik hoop dat hij daar niet van verstopt raakt, anders heb ik nog een veel groter probleem.
Door Lizzy
Ik denk dat het niet helpt. Ik weet niet hoe je Engels is maar dit is wel een goed artikel: https://draxe.com/slippery-elm-for-pets/

Is de KVV te vet? Dat kan een oorzaak zijn. Misschien een ander merk proberen?

Aloë vera sap is lekker bij maagzuur. Spijsverteringsenzymen willen ook nog wel eens helpen.

En misschien meerdere kleinere maaltijden over de dag verspreiden?
Door tt-tjes
Hij krijgt nog maar 200 gram per dag ivm zijn castratie maar heeft de hele dag honger. Maar hij wordt anders veel te dik.
Andere merken kunnen niet vanwege bot. Hij krijgt FFF omdat daar een calcium supplement in zit.
Door Kaela
tt-tjes schreef:Hij krijgt nog maar 200 gram per dag ivm zijn castratie.
Andere merken kunnen niet vanwege bot. Hij krijgt FFFomdat daar een calcium supplement in zit.
In dat geval zou ik een maagzuurremmer proberen, zien of dat helpt. Oscar heeft het tijden goed gedaan op omeprazol in combinatie met smuldier en FFF. Pijnstillers zijn nou eenmaal een ramp voor de maag :(
Door Kaela
tt-tjes schreef:Zou dan de omeprazol van het kruidvat voldoende zijn ? Of de ranitidine van het kruidvat?
Ik zou dat alleen in overleg met de dierenarts doen die ook de pijnstiller voor heeft geschreven. Die kan dosering en frequentie bepalen. En via je dierenarts is de omeprazol stukken goedkoper dan die van de drogist.

Ranitidine is overigens een veel minder sterke remmer. Geen idee of die ook voor honden mag. Ik heb het zelf gebruikt en werd er niet vrolijk van, want het hielp gewoon niet genoeg en dan heb je er geen fluit aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door