Hallo,
Mijn twee kleine senioren, een maltezer van 14 en de sheltie van 15.5 jaar hebben moeite met hun voeding.
Ik weet even niet meer goed wat ik kan doen. Heb in het verleden altijd barf gegeven maar op ten duur plukte ze alleen de pens en het vlees eruit en lieten de rest liggen. Ik zat in verhuizing en ben om deze reden naar KVV overgestapt. Later heb ik het nog eens geprobeerd maar zonder succes. Gelukkig kan onze pup de vriezer nu leegeten want had een grote lading aan karkasjes en organen in geslagen.
Maar met de KVV gaat het nu ook niet meer goed. Ze laten het vaak staan en als ze het eten is de kans groot dat ze daarna moeten overgeven of dunne pijnlijke ontlasting hebben.
Het typische is dat ze er beide ook last van hebben. Heb vanalles geprobeerd verschillende smaken en merken. Dan denk ik het merk gevonden te hebben, koop er meer van en dan gaat het weer mis.
Ik heb ze ook ontwormd omdat onze pup last van wormen had dus dat zal het ook niet zijn.
Zou dit een voedingsintollerantie kunnen zijn voor bv kip? Vreemd genoeg lijkt het merk smuldier tot nu toe het beste te werken maar ben bang dat dit straks ook niet meer werkt en dat ze uiteindelijk toch te kort krijgen aan bepaalde voedingsstoffen. De dierenarts heb ik iets minder vertrouwen in, die zal me toch gelijk op de brok zetten.
Wat vinden jullie? Zou een eliminatie dieet kunnen helpen en hoe pak ik dat aan?
Heel erg bedankt!