Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Balou heeft al een poosje een kleine epilude bij zijn voortanden. Gisteren stootte hij zich toen Bono weer aan het klieren was dus keek ik ff in zijn mond.
Ik schrok behoorlijk, het ding was best wel groter geworden maar nu zag ik dat het ook aan de binnenkant tegen zijn gehemelte zit.
Ik heb foto's gemaakt en ze doorgestuurd naar Maarten, en hij denkt dat het een tumor is want epulides zorgen er niet voor dat de tanden los gaan zitten. Volgende week maandag er naar toe, dan wordt het weggehaald. Ben ik best wel nerveus voor want hij is bijna 13.

Verder ziet zijn gebit er voor een hond van zijn leeftijd best goed uit, hij is alleen voor 1 tand kwijt nu.
20170508_184303.jpg
20170508_184303.jpg (139.46 KiB) 3612 keer bekeken
Bijlagen
20170508_184334.jpg
20170508_184334.jpg (114.93 KiB) 3612 keer bekeken
Door doranto
Kan me voorstellen dat je nerveus bent. Je wilt liever geen narcose en zeker niet als ze niet meer zo jong zijn. Sterkte en alvast veel beterschap voor Balou! :-*
Door Anne in Zweden
De epiluden die Laika had (maand geleden laten weghalen), zagen er allemaal zo uit als op de tweede foto (het deel dat op het verhemelte zit): mooi roze. Wel heel groot, en sommige tanden werden er helemaal door bedekt (de epulide aan een van haar hoektanden was door huid heen te zien, zo groot), maar niet kwaadaardig (is onderzocht). De epulide op de eerste foto herken ik niet, qua kleur. Dus of dat een verdachte epulide is, weet ik nietIk hoop het natuurlijk wel voor je. Kan de tand niet los zijn gaan zitten door de kopstoot van Bono?

Vervelend dat hij onder het mes moet op die leeftijd. Maar ik neem aan dat ze alle vitale functies goed in de gaten houden en van tevoren controleren, dus het zal best goed komen. Sterkte!
Door tt-tjes
Anne in Duitsland schreef:De epiluden die Laika had (maand geleden laten weghalen), zagen er allemaal zo uit als op de tweede foto (het deel dat op het verhemelte zit): mooi roze. Wel heel groot, en sommige tanden werden er helemaal door bedekt (de epulide aan een van haar hoektanden was door huid heen te zien, zo groot), maar niet kwaadaardig (is onderzocht). De epulide op de eerste foto herken ik niet, qua kleur. Dus of dat een verdachte epulide is, weet ik nietIk hoop het natuurlijk wel voor je. Kan de tand niet los zijn gaan zitten door de kopstoot van Bono?

Vervelend dat hij onder het mes moet op die leeftijd. Maar ik neem aan dat ze alle vitale functies goed in de gaten houden en van tevoren controleren, dus het zal best goed komen. Sterkte!
Ja, ze houden hem echt wel in de gaten. en anders van te voren sowieso ff bloed prikken. De epulide aan de voorkant loopt door naar zijn gehemelte, zit er volgens mij aan vast.
Door tt-tjes
Vandaag naar Maarten. Pfff best spannend want hij heeft het de laatste dagen behoorlijk benauwd. Meteen ff in zijn neus kijken en naar zijn stembanden :-\
Door Anne in Zweden
Spannende dag vandaag. Ik duim dat het allemaal goed gaat en dat het om onschuldige epiluden gaat. Sterkte met de zenuwen en alvast postchirurgische beterschap voor je knuffie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door