Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
Eind december zag ik een klein bultje op Ilans achterpoot. Dat heb ik toen even aangekeken. Midden januari heb ik het bij de da laten zien. Het was toen nog zo klein dat aanprikken nog niet echt een optie was dus advies om nog even niets te doen.
Het werd heel langzaam wat groter en uiteindelijk hebben we besloten het weg te halen en op te sturen voor onderzoek. Omdat hij hiervoor onder algehele narcose moest en hij ook een speekselkliercyste had is deze meteen ook weggehaald.

Gisteren kreeg ik de uitslag: zeer waarschijnlijk een mastceltumor maar graad 1 en met schone snijranden. Het best mogelijke slechte nieuws dus. Er worden nog wat kleuringen gedaan en dan hoor ik het eind van de week definitief.
Zeer weinig kans op uitzaaiing of herhaling.
Ik zou toch wel wat opgelucht zijn als ik sinds zaterdag geen verdikking had gevoeld in zijn hals, onder waar de speekselkliercyste zat.
Ik dacht nog dat het van de zwelling van zijn wang kon zijn maar volgens de da die gisteren de uitslag doorbelde is dat niet heel waarschijnlijk.
Omdat we maandag terug moeten om de hechtingen te laten verwijderen van zijn poot wordt deze zwelling natuurlijk bekeken...
Ik ben er niet echt goed van. Het kan vast vanalles zijn maar er gaan nu allerlei rampscenario's door mijn hoofd..
Duimen jullie mee dat die zwelling te komende dagen gewoon weg trekt?
Door Lizzy
Oh holysh*t, wat een narigheid :'(

Maar ik denk dus dat dit niet van de mastceltumor kan zijn. Zeker niet te meer daar de snijranden schoon zijn en je over een graad 1 praat.

Nou ga ik natuurlijk onwijsssssss hard voor je duimen maar ik zou hem ook Traumeel gaan geven.
Door eelke
Is het niet gewoon de lymfe klier die opgezet is omdat ie ff hard aan het werk moet/moest? Bij een ontsteking aan de poot was hier de lymfeklier bij die poot ook opgezet...

Ik duim uiteraard mee. Spannende tijden.
Door Kim_S
eelke schreef:Is het niet gewoon de lymfe klier die opgezet is omdat ie ff hard aan het werk moet/moest? Bij een ontsteking aan de poot was hier de lymfeklier bij die poot ook opgezet...

Ik duim uiteraard mee. Spannende tijden.
Dit dacht ik ook meteen.

Ik duim heel hard mee voor je mannetje!
Door Border Bandit
He jee, heel veel sterkte!! :bigarmhug:

Klote om te vernemen dat het kanker was, maar inderdaad positief dat de snijranden schoon zijn.
Ik duim ook mee!

:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door