In november heeft hij een keer in huis geplast...echt raar, met zn voorpoten tegen de muur. Zo stond hij recht op te plassen.
We hebben het in de gaten gehouden maar t leek niet meer te gebeuren.
Nu heeft hij sinds die tijd nog 3x in huis geplast zonder dat we het gezien hebben. Weer grote plassen. Uit voorzorg heb ik toch wat urine weggebracht naar de DA en het bleek dat de zuurgraad van de urine te hoog was, 8.
Het hoort zo rond de 5 a 6 te zijn.
De Da begon meteen over blaasgruis of een evt blaasontsteking ( maar dat laatste achte hij vrij klein, Sjors is een reu) en natuurlijk over dieetbrokken.
Natuurlijk heb ik hem verteld dat we dat laatste dus niet gaan doen, maar ik wil wel een gezond hondje. ( en geen urine in huis

Voor nu dus afgesproken 14 dagen alleen kvv te geven, en verder geen tussendoortjes en dan de ochtendurine nog eens te testen.
Hij vond trouwens struviet in de urine en had het ook over een concentratie van 1022 (1000 schijnt normaal te zijn)
We zijn nu bijna 2 weken verder en heb ondertussen af en toe zelf gemeten. Nuchter maar ook midden op de dag.
Er zit niet veel schot in, geen 8 meer maar de zuurgraad van zijn urine blijft zo tussen de 7,25 en de 7,5. Ondanks 2x daags een theelepel appelazijn over zijn voer en 1x per dag 1 cranberrycapsule. Ik wil zijn urine volgende week weer na laten kijken, niet alleen voor de zuurgraad maar ook om te kijken of er nog veel struviet in zitten misschien bacteriën. Ga er wel vanuit dat het struvietprobleem er nog is want de zuurgraad daalt niet echt. Zit er meer over in of ik wel of niet op speciale brokken over moet. Zou het kwaad kunnen met een hoge (re) zuurgraad te blijven rondlopen?
Sjors maakt geen zieke indruk, heeft niet meer in huis geplast en eet en drinkt normaal. Is verder lekker speels...
Wie heeft hier ook mee te maken gehad en kan mij helpen met tips en juiste adviezen?
Sjors maakt overigens geen zieke indruk, eet en speelt goed.
Dank, ook namens Sjors.