Willen jullie meekijken/denken?
Fenja heeft spondylose en krijgt hiervoor previcox.
Ik stopte met previcox om te kijken of het met minder kon, omdat het enorm goed gaat. Het idee was gewoon een dagje over te slaan en te geven na meer inspanning of bij pijn. De dag erop begon ze enorm veel te drinken en plaste 's nachts zelfs binnen. Ze werd verward, vond haar echt beetje dement aandoen. Ook vond ik haar erg kribbig en opvliegend. Maandagochtend gelijk da gebeld, urine mee en bloed laten prikken voor lever en nier (dit doe ik sowieso jaarlijks ivm de nsaid).
Haar ureum was iets verhoogd, maar nog heel normaal 11,4. Nierwaardes verder keurig. Leverwaardes allemaal goed, behalve GPT. Deze was 478! ipv <113.
Ik was bang voor suiker, maar glucose waarde was ook goed.
Vorig jaar heb ik een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en was de GPT 31.
Haar urine was erg ongeconcentreerd, sg 1,008. Niet vreemd gezien het vele drinken? De ph waarde van de urine was wat verhoogd.
De conclusie was een sluimerende blaasontsteking. Waarschijnlijk onderdrukt door de previcox. Heb nu een week antibiotica gegeven. Ben niet perse snel happig op antibiotica, maar ze had echt last en oudere hond met pijn en ongemak vind ik ook niks. Na 3 dagen merkte ik al verschil. Ze zat wat lekkerder in haar vel, was 's nachts niet meer aan het spoken en verward en kon het weer wat langer ophouden en dronk iets minder.
Helaas is ze weer helemaal terug bij af

Een enorm verhaal, maar ik weet niet wat de handigste volgende stap is. Ik heb er geen goed gevoel bij, ze is Fen niet meer. Natuurlijk ga ik morgen ook de da bellen om dit voor te leggen, maar graag hoor ik ook ideeën van hier.
Ze laat zich trouwens de nodige dingen doen bij de da, omdat wij haar in de houdgreep houden bij wijze van, maar ze laat zich nauwelijks betasten of onderzoeken.
Vind het wel vreemd dat de da zei dat de hoge GPT niet erg was omdat de rest goed was. Daar twijfel ik nu dus ook over.