Hallo allemaal,
Sinds maandagavond (vorige week) heb ik een asielhondje geadopteerd. Hij woont hier nu dus een week. Op aanraden van eigenaren met hondjes die ook leishmania hebben, besloten hem op barf te zetten ipv brokken. Sinds dinsdag ben ik hem dus barf gaan voeren. Eerst op natuurlijk. Hij at het met plezier op. Poepte goed. (1x op de dag)
Daarna aan zijn 10% vis voldaan, wat ie met lange tanden at. Maar de helft ervan heeft hij gegeten. De volgende dag eend. Vond hij niks en dus de hele dag niets gegeten. (Mocht er iemand in de buurt van Helmond wonen en baat hebben bij zo'n 750gram eend, kom het maar ophalen!)
Hij heeft sinds zijn 'vis'-dag niet meer gepoept. Dus nu 2 dagen niet. Vandaag heb ik hem maar een andere variatie gegeven van barf. En dat at hij wel gewoon op. Dus hij heeft weer gegeten.
Hij heeft verder geen aandrang tot poepen, is heel gelukkig. Speelt, plast en doet zoals hij normaal doet.
Is dit gewenning of moet ik me zorgen gaan maken? Mijn vorige hond kreeg diarree de gewenningsdagen. Maar wellicht is dit ook een 'bijwerking' van het overgaan van het goedkoopste voer naar barf qua verteerbaarheid oid?
Uiteraard wacht ik niet te lang en kijk ik vandaag nog aan. Poept hij niet. Dan gaan we vanavond of morgenvroeg meteen naar de dierenarts. Spreekt voor zich :-).
Zijn er ook suggesties voor een goede brok evt mocht barf niet werken voor hem op wat voor manier dan ook? Een brok dat een laag purinegehalte heeft ivm leish?