Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
Omdat Teun zijn plas niet meer laat lopen en wij soms best moeite hebben om zijn blaas te legen, is de kans op een blaasontsteking vrij hoog. Ik dacht cranberry toe te gaan voegen aan zijn eten of drinken. Ik heb capsules gehaald bij het kruidvat, maar hoeveel moet ik nu eigenlijk gebruiken?
Door Lizzy
M@rina schreef:Omdat Teun zijn plas niet meer laat lopen en wij soms best moeite hebben om zijn blaas te legen, is de kans op een blaasontsteking vrij hoog. Ik dacht cranberry toe te gaan voegen aan zijn eten of drinken. Ik heb capsules gehaald bij het kruidvat, maar hoeveel moet ik nu eigenlijk gebruiken?
Teun is niet zo groot dus ik denk dat je met 1/4 a 1/2 dosering voor volwassen mensen goed zit. Ik vind het echter link. Als de pH waarde van de urine daardoor te laag wordt, loop je weer kans dat hij gruis aan gaat maken van specifieke types. Is het een idee om met een homeopathisch dierenarts te overleggen of het geven van Solidago een idee is?
Martine-Tom schreef:Is een katheter geen optie?
Die heeft hij gehad toen hij opgenomen was. Als het ons onvoldoende lukt zijn blaas te legen dan gaan we het wel weer overleggen met de DA.
Het is me vannacht en vanmiddag in ieder geval gelukt om zijn blaast te legen.
Door Martine-Tom
M@rina schreef:Die heeft hij gehad toen hij opgenomen was. Als het ons onvoldoende lukt zijn blaas te legen dan gaan we het wel weer overleggen met de DA.
Het is me vannacht en vanmiddag in ieder geval gelukt om zijn blaast te legen.
Oh gelukkig maar, dat lijkt me in alle gevallen toch het beste!
Inge en Bono schreef::-[ hoe doe je dat; zijn blaas legen?
Eeeh ik ga het proberen uit te leggen.

Als je de buik van je hond bekijkt als hij op zijn zij ligt dan zie je onderaan uiteraard de piemel. Ongeveer recht daarboven een beetje in de lies moet je zachtjes met je vingers bij elkaar drukken. Als het goed is voel je de blaas, als die vol is alsof je op een ballon gevuld met water drukt. De éne keer lukt het om de blaas te masseren richting de achter kant, de andere keer leg ik aan beide zijde een hand en masseer ik de blaas. Je voelt het als de blaas geleegd wordt. Teun gaat kracht zetten en plast goed uit... het laatste beetje komt in kleine scheutjes.
Omdat Teun zijn urine erg riekte hebben we vanmiddag toch maar weer een bezoekje aan de DA gebracht, zoals we al vermoedde toch een blaasontsteking. Het blaas leeg drukken ging wel maar soms zat zijn urine te lang in zijn blaas. dus is er toch een katheter geplaatst. Nu kunnen 4 á 5 x per dag zijn blaas leegt trekken met een spuit. Teun geeft heel goed pijn aan, en bij het plaatsen gaf hij geen kik, hoogstwaarschijnlijk was het niet pijnlijk.

Ik vertrouwde zijn linkeroogje ook niet. Daar zat een klein zweertje op maar ik zag geen verbetering, nu is er met kleurstof gekeken en de beschadiging valt mee, dus doorgaan met zalven wat we al deden 6x per dag, andere oog 4x per dag met vitamine A zalf.
Lomp! Sorry, ik vergeet helemaal om je sterkte te wensen met je manneke :-[ :-*

Misschien een tip voor het leeghalen van de blaas met de spuit; noteer de hoeveelheden, dan heb je beeld van de resthoeveelheid na het masseren van de blaas?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door