Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Rakker heeft last van zijn knie, maar met pijnstilling merk je er niet zo veel van. Ik gaf de rimadyl altijd na de wandeling, maar lees in de bijsluiter: na orale toediening worden maximale plasmaspiegels bereikt na 1 - 3 uur. Er staat niet bij hoelang de rimadyl werkt. Maar als ik voor Rakker hem op de wandelingen de beste pijnstilling wil geven, moet ik dan 3 uur voor de lange wandeling hem de rimadyl geven? Dus eigenlijk gelijk 's morgens bij het wakker worden?
Radja schreef:Ik gaf Radja altijd de Rimadyl direct 's morgens, dus na het opstaan. Het hoort bij mijn weten ook 24 uur te werken en dat er inderdaad een spiegel opgebouwd moet worden. Bij haar werkte het goed, totdat ik erachter kwam dat zij ook daar jeuk van kreeg.

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -tabletten

oké, dank je. Hij krijgt nu idd 's morgens gelijk met mij zijn pillen......dan is de apotheek toch geopend hier in huis :biggrin2: Merk wel dat hij nu eerder op de dag de pijnstilling krijgt, op de lange wandeling zie ik hem eigenlijk niet meer trekken met zijn poot. Toch heb ik het idee dat de werking 's avonds minder wordt. Hij heeft weer meer moeite om op de bank te komen en op het opstapje richting de hoogslaper...... hij zet nu zijn voorpoten op het opstapje, springt een klein stukje in de lucht en kijkt heel zielig naar mij.......moet ik je helpen Rakker?? Dan weet hij niet hoe snel hij voor de hoogslaper moet gaan staan in het volste vertrouwen dat ik hem er wel even op zet (wat uiteraard gebeurd, waar ben je anders vrouwtje voor :P ;D ;D )....... van bijwerkingen heb ik gelukkig nog niets gemerkt.......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door