Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door teresinha.haas
Goedemorgen,
Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen. Ik heb hier laats goede hulp gekregen bij het overstappen op KVV en hoop dat jullie me nu weer kunnen helpen.

Mijn dwergpincher van 15 is dus sinds kort over op KVV en dat gaat (volgens mij) uitstekend, ik heb hem nog nooit zo enthousiast gezien als hij eten krijgt! Inmiddels heeft hij ook al twee keer een kwartelkarkas gegeten.

Hij had altijd al de rare gewoonte om idioot piepend en kwispelend rond te rennen als hij een iets groter koekje of kauwstaafje kreeg. Als we vroeger dan de deur open zetten dan ging hij het buiten begraven. Inmiddels negeer ik het even, meestal houd het dan op. Soms pak ik het even af, laat hem liggen op zn kleed en geef het dan weer als hij rustig ligt.
Sinds kort is het echter zo dat hij steeds harder gaat piepen, overgeeft, zn overgeefsel opeet en dan vrolijk aan zn kauwstaafje begint.

Daarnaast is het nu een paar keer voorgekomen dat hij in huis heeft geplast. De eerste keer was er een andere (logeer)hond op bezoek en zouden we net naar buiten gaan (wat allemaal wat langer duurde), dus leek het te komen door de andere hond (ook een reu), overdaad aan enthousiasme en gebrek aan blaascontrolle.
De keer daar op had hij zn halve kwartel op en ging daarna rustig over zn kleedje plassen.
Gister had hij net gegeten, daarna gingen we zelf eten. Toen wij gingen eten begon hij eerst op z'n kleedje te rijden en vervolgens over zn snuffelmat heen te plassen.

We laten hem meerdere malen per dag uit, en anders gaat hij altijd bij de voordeur staan als hij hoge nood heeft.

Heeft iemand enig idee waar het overgeven en in huis plassen vandaan kunnen komen?
Daarnaast begint hij tegenwoordig ook steeds op zijn kleedje te rijden als wij gaan eten.

Ik vind het allemaal geen ramp (tenzij er iets aan de hand is), maar andere mensen vinden het vervelend als het bij hun gebeurt...en dat is niet fijn.

Hoop heel erg dat iemand me advies kan geven :) ik heb
Door doranto
Tja moeilijk :-\ Hij is natuurlijk al wel 15, een hele respectabele leeftijd! Dementie zou dan ook een rol kunnen gaan spelen. Dat zou het niet meer zo zinlijk zijn kunnen verklaren. Het overgeven komt misschien van te gulzig eten? Of slechter kunnen kauwen door een slechter gebit? Ik noem maar wat hoor.
Oude reutjes hebben vaak ook een wat vergrote prostaat. Dat zou wellicht ook het niet zinlijk zijn kunnen verklaren en misschien ook wel het rijden.
Door teresinha.haas
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de afgelopen dagen extra goed opgelet of ik een patroon kon ontdekken, maar nee. Hij heefr bijvoorbeeld niet meer in huis geplast, maar stond vanmorgen om 5uur aan de slaapkamerdeur te krabben omdat hij naar buiten wilde, dus dat is weer de hele andere kant.

Wij woonde "vroeger" bij een meer in de buurt, waar we elke dag wandelde. Nadat we daar 6 jaar niet meer geweest zijn loopt hij blindelings naar ons oude huis als we daar weer eens gaan wandelen.

Ook lijkt hij iedereen (gelukkig) gewoon te herkennen, en komt hij ook niet echt gedesorienteerd over.

Verder denk ik inderdaad dat jullie gelijk hebben, maar dan zou het wel een vroeg stadium van dementie zijn...denk ik, maar ik ben geen expert.

Ben me uiteraard gaan inlezen :). Ik lees veel tips over speciale voeding en medicijnen, nou ben ik daar niet zo'n voorstander van (hij is nou net zo blij met kvv). Wel probeer ik hem al een tijdje met spelletjes (o.a. snuffelmat) "mentaal" actief te houden. Zijn er hier mensen die nog tips hebben? Uit eigen ervaring?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door