Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen. Ik heb hier laats goede hulp gekregen bij het overstappen op KVV en hoop dat jullie me nu weer kunnen helpen.
Mijn dwergpincher van 15 is dus sinds kort over op KVV en dat gaat (volgens mij) uitstekend, ik heb hem nog nooit zo enthousiast gezien als hij eten krijgt! Inmiddels heeft hij ook al twee keer een kwartelkarkas gegeten.
Hij had altijd al de rare gewoonte om idioot piepend en kwispelend rond te rennen als hij een iets groter koekje of kauwstaafje kreeg. Als we vroeger dan de deur open zetten dan ging hij het buiten begraven. Inmiddels negeer ik het even, meestal houd het dan op. Soms pak ik het even af, laat hem liggen op zn kleed en geef het dan weer als hij rustig ligt.
Sinds kort is het echter zo dat hij steeds harder gaat piepen, overgeeft, zn overgeefsel opeet en dan vrolijk aan zn kauwstaafje begint.
Daarnaast is het nu een paar keer voorgekomen dat hij in huis heeft geplast. De eerste keer was er een andere (logeer)hond op bezoek en zouden we net naar buiten gaan (wat allemaal wat langer duurde), dus leek het te komen door de andere hond (ook een reu), overdaad aan enthousiasme en gebrek aan blaascontrolle.
De keer daar op had hij zn halve kwartel op en ging daarna rustig over zn kleedje plassen.
Gister had hij net gegeten, daarna gingen we zelf eten. Toen wij gingen eten begon hij eerst op z'n kleedje te rijden en vervolgens over zn snuffelmat heen te plassen.
We laten hem meerdere malen per dag uit, en anders gaat hij altijd bij de voordeur staan als hij hoge nood heeft.
Heeft iemand enig idee waar het overgeven en in huis plassen vandaan kunnen komen?
Daarnaast begint hij tegenwoordig ook steeds op zijn kleedje te rijden als wij gaan eten.
Ik vind het allemaal geen ramp (tenzij er iets aan de hand is), maar andere mensen vinden het vervelend als het bij hun gebeurt...en dat is niet fijn.
Hoop heel erg dat iemand me advies kan geven