Nadat ik mijn vorige hond in september heb moeten laten inslapen, heb ik sinds een maand een 10-jarige vuilnisbak uit Spanje geadopteerd. Hij heeft Leishmania en krijgt daardoor Allopurinol. Nu heeft hij al 2 keer gehad dat hij ineens gigantisch misselijk werd. Hij probeert dan echt alles op te eten wat los en vast zit in de hoop om over te geven. 1 keer is dit gebeurd terwijl ik niet thuis was. Gevolg: hij had een halve deken opgegeten. Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het de Allopurinol is die ervoor zorgt dat hij zo misselijk is.
Nu heb ik gelukkig heel goed contact met zijn vorige verzorger uit Spanje en zij heeft contact gehad met zijn vorige dierenarts. Die heeft aangeraden om maagbeschermers te geven tegen de misselijkheid. Ik moet dit nog overleggen met Oso's huidige dierenarts, maar omdat hij op Smuldier zit heb ik toch de vraag of er hier iemand is die een hond maagbeschermers heeft (met name Omeprazol) en die zijn hond ook op KVV heeft. Is het überhaupt wel mogelijk? Hij heeft de medicatie gewoon nodig. En hij wordt zo gek als hij misselijk is dat er wat aan gedaan moet worden, want als het gebeurd terwijl ik niet thuis ben is het levensgevaarlijk voor hem.
Alvast bedankt!