Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cj
Graag advies,
Behoorlijk wat meegemaakt de laatste tijd. Eerst het overlijden van zijn maatje wat moeilijk was voor Joepie, maar nu ook ruim 6 mnd geleden verhuisd naar een totaal andere omgeving door scheiding.
Daar zitten we dan met z'n 2-en. Op zich gaat het goed. Het enige wat ik echt verschrikkelijk vind is dat Joepie een enorme verlatingsangst heeft ontwikkeld.
Alles eraan gedaan. 2 maanden ft thuisgeweest. Toen weer met 5/10/15 minuten begonnen. Kortom rustig opgebouwd.
Lukt niet. Bach/Dap/Comicalm geprobeerd in combinatie met gedragstherapie en weet ik veel wat voor een andere middelen en ideeën. Niks lukt.
Nu heb ik wel mijn werk zodanig ingericht dat ik max 3 ochtenden weg ben, maar ik vind het verschrikkelijk dat hij zich naar voelt.
Met oud en nieuw heeft hij alprazolam gehad. Da raadt nu aan om dat te blijven geven, omdat hij daar niet suf van wordt en daarbij niet angstig is.
Financieel kan ik een betaalde oppas gewoon niet betalen.
Heben jullie nog tips?
Door Kaela
Wat vervelend voor jullie.

Voor zover ik weet is alprozelam voor korte duur. Langdurig is clomicalm volgens mij logischer. Al werkt dat minder op directe angst in, meer op het af laten vloeien van stress en het vergroten van het leervermogen.

Ik zou dan ook met een goede GT overleggen wat wijsheid is. Eventueel in overleg met bijvoorbeeld Utrecht. Daar zit veel kennis op het gebied van gedragsproblemen in combinatie met mediciatie.
Door Martine-Tom
Is er al gekeken of er een medische oorzaak is?
Door hannabelgje
Waar is hij overdag? In een bench, afgesloten ruimte enz. Is er een radio aan? Zijn er lampen aan?
Misschien een zdvertentie bij de supermarkt ophangen of bij de plaatselijke hondenclub, dierenarts enz voor oppas. Er zijn vast mensen die het gezellig vinden om een paar uur per week op te passen.
Hier een hond die sinds ruim een jaar niet meer in het donker alleen kan zijn. Dat heb ik opgelost met deels oppas en als het niet anders kan met de radio aan en de lampen aan. 's Nachts gaat ze tegenwoordig mee naar boven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door pluk
Via Hondenoppasgezocht.nl of Oopoeh kun je ook onbetaalde oppassen vinden.
Door tt-tjes
Is er geen buurvrouw die het gezellig vind om op hem te passen, desnoods bij hun in huis?
Door Bosliefje
Mijn angstige oudere teef, maar ze heeft toevallig geen verlatingsangst, is enorm opgeknapt van het weer naar 'school' gaan. Oefeningetjes doen voor een beloning, het heeft haar vertrouwen enorm opgekrikt.
Simpele dingetjes, die we ook onderweg kunnen doen: pootjes ergens opzetten, met haar neus mijn hand aanraken, tussen mijn benen staan, en dan samen lopen, dat soort dingen.
Door Parelridder
Waaruit blijkt de verlatingsangst en (van wanneer tot) wanneer laat hij dit gedrag zien? Heb je zijn gedrag gefilmd tijdens jouw afwezigheid?
Wat heeft de GT gedaan & geadviseerd en heeft dit iets bijgedragen?
Hoe is zijn gedrag in jouw aanwezigheid, is hij dan anders dan voor alle grote veranderingen/verliezen (bijv. aanhankelijker) of is hij dan weer zoals je hem kende? En jij zelf, ik kan me voorstellen dat zijn rol in jouw leven duidelijk verandert is nu jullie met z'n tweetjes wonen en er zulke verdrietige dingen gebeurd zijn, zijn jouw gedrag of bijv. de regels verandert n.a.v. de veranderde leefsituatie en het verdriet (en natuurlijk je medelijden met de moeite die je jouw maatje ziet hebben)?
In welke omgeving/regio woon je?
Door cj
Ok, geen bench hier. Slaapt in de mand. Hij is overstuur en overdreven blij als ik thuis kom. Blaft als ik weg ben (nooit gedaan).
Wat ik de afgelopen week heb gedaan is de tv aangezet. Hij is 2 keer 1 uur alleen geweest. Vlgns de buren niet geblaft.
Ik woon in WestBrabant.
Breng hem nu veel naar mijn moeder, dat gaat prima.
Door Parelridder
Ik heb een hond gehad ie op zeker moment ging blaffen en dan dus hevig opgewonden was als ik terug kwam. Ik heb op advies van en goede GT een filmpje gemaakt van haar gedrag tijdens mijn afwezigheid en dat liet zien dat ze niet bang was maar niet alleen wilde zijn. Dat maakt het blaffen niet acceptabel, maar je hebt wel een ander probleem dus een andere oplossing nodig.
Blaffen is zelfbelonend, want wekt bepaalde stofjes op, dus het kan een eigen leven gaan leiden.
Ik zou zeker een filmopname maken van je hond tijdens jouw afwezigheid. Cameraatje ergens zetten waar je het meeste zien kunt. Info die je zo krijgt is wanneer het blaffen start, met welke lichaamshouding en hoe het verder verloopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door