Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Harry heeft kennelhoest, dat vind ik al spannend omdat Brutus dat een jaar geleden ook met kennelhoest begonnen is.
Ik merk dus dat ik hier rete onzeker in ben geworden, maar ik wil hem ook niet onnodig volstoppen met troep.
De huis tuin en keuken middeltjes heeft hij al sinds vrijdag.

Nu had hij al een snotneus maar sinds vanochtend is dat ook groen. Heel suf; wel of geen DA?
Heeft ie ook koorts? eet hij nog?

Ik zou het even aankijken.
En ter vergelijking stel ik mezelf altijd deze vraag: als ik zelf deze verschijnselen zou hebben (in dit geval groene snot), zou ik dan naar de huisarts gaan?
beterschap voor je mannetje!
Spikkelneus schreef:Heeft ie ook koorts? eet hij nog?

Ik zou het even aankijken.
En ter vergelijking stel ik mezelf altijd deze vraag: als ik zelf deze verschijnselen zou hebben (in dit geval groene snot), zou ik dan naar de huisarts gaan?
beterschap voor je mannetje!
Geen koorts en eten als een bootwerker, hij lijkt verder ook niet lamlendig ofzo.
Alleen een verstopte neus (zo als wij ook klinken als we verkouden zijn) waar groen snot uit komt. En dat is dus waarom ik twijfel... afgelopen 2 dagen was het gewoon helder vocht.

Ik zou zelf voor mezelf ook niet nu al naar de huisarts gaan, maar juist omdat het bij Brutus zo verkeerd afliep vorig jaar met de longontsteking waar hij niet beter van werd heb ik even het vertrouwen niet. En een man die zegt; heb ik geen verstand van, dat is jouw afdeling....

Ik blijf er maar als een havik bovenop zitten, als het zo blijft kijk ik het nog heel even aan...
constance.blokzijl schreef:Harry heeft kennelhoest, dat vind ik al spannend omdat Brutus dat een jaar geleden ook met kennelhoest begonnen is.
Ik merk dus dat ik hier rete onzeker in ben geworden, maar ik wil hem ook niet onnodig volstoppen met troep.
De huis tuin en keuken middeltjes heeft hij al sinds vrijdag.

Nu had hij al een snotneus maar sinds vanochtend is dat ook groen. Heel suf; wel of geen DA?
De klachten waren dus vrijdag al zodanig duidelijk dat je bent gestart met huis, tuin en keuken middeltjes. Wat heb je ingezet (misschien zijn er nog aanvullingen te bedenken)? Honing of hoestdrank neem ik aan, echinaforce? Geen halsband, veel rust, zachte voeding..
En inmiddels is (desondanks) de klacht een echte ontsteking geworden, want het slijm is groen.

Heeft hij nog eetlust? Hoest hij veel? Hoe is de temperatuur? Is hij erg stilletjes of valt het mee?

In principe is het als een griep he, dus moet het zich echt ziek voelen slechts kort duren, maar kan het nog wat snotteren best wat langer aan houden. De keren dat ik er mee te maken had, gelukkig zelden, was er max. 1 dag écht ziekte (stilletjes zijn, weinig eetlust..) wat verhoging (vanaf 39 maar duidelijk onder de 40) en daarna ging het al beter. Het geheel duurde nooit langer dan een week. Bij dát scenario wacht ik gewoon af. Ik ben wel heel streng in rust houden, ook als mijn hond kuchend beweert dat het wel weer gaat. En ik geef gemalen voer, demp de keelkriebel met lepeltjes honing.. Dat ging altijd succesvol en met zo'n enorme snotneus heb ik gelukkig geen ervaring.
Als je ongerust bent zou ik de da even bellen of bezoeken. Als die een ab kuur voorschrijft kun je altijd overleggen of je die nog mág uitstellen en zo ja tot welke verandering (of het uitblijven er van). En als hij zegt "Nope, nu meteen starten!" wat er is vast gesteld waardoor dat moet, zodat je niet het gevoel hebt dat 't achteloos wordt voorgeschreven. Mijn eigen da heeft me al herhaaldelijk gezegd dat ik de voorgeschreven kuur mag uitstellen tot ofwel de klachten verder toenemen, danwel dat herstel over 2 dgn nog niet ingezet is. Dat soort aanwijzingen. En vooralsnog is afwachten dan verantwoord geweest en leidde tot het niet hoeven toedienen.
constance.blokzijl schreef:Geen koorts en eten als een bootwerker, hij lijkt verder ook niet lamlendig ofzo.
Alleen een verstopte neus (zo als wij ook klinken als we verkouden zijn) waar groen snot uit komt. En dat is dus waarom ik twijfel... afgelopen 2 dagen was het gewoon helder vocht.

Ik zou zelf voor mezelf ook niet nu al naar de huisarts gaan, maar juist omdat het bij Brutus zo verkeerd afliep vorig jaar met de longontsteking waar hij niet beter van werd heb ik even het vertrouwen niet. En een man die zegt; heb ik geen verstand van, dat is jouw afdeling....

Ik blijf er maar als een havik bovenop zitten, als het zo blijft kijk ik het nog heel even aan...
Voor wat het waard is: ik zou hiermee nu nog geen arts bezoeken. Ik zou wel echinaforce inzetten, en alle andere maatregelen, incl rust. Vit. C (slijmoplossend, variant zónder zoetstof!) bij de maaltijden.
Bij toename van klachten (of zorgen) een arts raadplegen.
Parelridder schreef: Voor wat het waard is: ik zou hiermee nu nog geen arts bezoeken. Ik zou wel echinaforce inzetten, en alle andere maatregelen, incl rust. Vit. C (slijmoplossend, variant zónder zoetstof!) bij de maaltijden.
Bij toename van klachten (of zorgen) een arts raadplegen.
De echinacea extra forte krijgt hij al net als daro thijmsiroop de originele vanaf vrijdag inderdaad. Als hij veel hoestte kreeg hij al een theelepel honing. Rust hebben we ook al gedaan dit weekend, beperktere wandelingen. Vanmorgen heeft hij ook maar 'een rondje on de kerk' gekregen.
Ik heb het idee dat het hoesten wat meer over is, dat kuchen heb ik vandaag nog niet gehoord, alleen zijn snotneus hoor je nu.

Zoals hij nu is, kijk ik het inderdaad nog even aan. Het is ook bij mij weer even een stukje vertrouwen krijgen in een zieke hond... Lola is nooit, maar dan ook echt nooit ziek. Is ze 1x geweest, wel eens dunne poep maar dat is het. Dat Harry nu ziek is, is voor het eerst weer sinds Brutus vorig jaar ziek werd. Heel suf maar ik vind het gewoon spannend....
Ik zou liever een keer teveel gaan, als te weinig. Voor je eigen gemoedsrust. Even laten checken, even laten luisteren naar de longen. Het is hartstikke logisch dat je dit extra spannend vindt, voor jezelf veel fijner om gerustgesteld te worden (of er vroeg genoeg bij te zijn mocht het toch wel nodig zijn in te grijpen).
Kaela schreef:Ik zou liever een keer teveel gaan, als te weinig. Voor je eigen gemoedsrust. Even laten checken, even laten luisteren naar de longen. Het is hartstikke logisch dat je dit extra spannend vindt, voor jezelf veel fijner om gerustgesteld te worden (of er vroeg genoeg bij te zijn mocht het toch wel nodig zijn in te grijpen).
Hij had vanmorgen echt een enorme snotneus, dat is nu echt minder. Ik was een uurtje weg geweest met Lola, en de groene korsten zaten om zijn neus zo erg. Dus ik had een klein beetje paniek...

De groene snot is al heel veel minder en meneer heeft vanavond ook gewoon zijn eten opgegeten en wil spelen met de baas....
Hij heeft vandaag wel veel geslapen, maar dat is een keer niet erg. Hij klinkt nog wel snotterig, net zoals wij ademen door onze neus als we een volle neus hebben. Maar verder is hij behoorlijk levendig en heeft hij zijn streken nog, dus ik ben er wel geruster op dan vanmorgen Afbeelding
constance.blokzijl schreef:Hij had vanmorgen echt een enorme snotneus, dat is nu echt minder. Ik was een uurtje weg geweest met Lola, en de groene korsten zaten om zijn neus zo erg. Dus ik had een klein beetje paniek...

De groene snot is al heel veel minder en meneer heeft vanavond ook gewoon zijn eten opgegeten en wil spelen met de baas....
Hij heeft vandaag wel veel geslapen, maar dat is een keer niet erg. Hij klinkt nog wel snotterig, net zoals wij ademen door onze neus als we een volle neus hebben. Maar verder is hij behoorlijk levendig en heeft hij zijn streken nog, dus ik ben er wel geruster op dan vanmorgen Afbeelding
Goedzo :thumbup:
Gelukkig wel.... Anders waren we vanavond echt naar de DA geweest. De snotneus is bijna weg, en hij klinkt ook niet meer alsof zijn neus heel vol met snot zit. Hij is wel al die tijd koortsvrij geweest. Hij eet goed, wil ook wel mee wandelen, hij loopt alleen niet zo hard als normaal.
Ik heb er nu dus ook wel vertrouwen in dat het echt goed komt.
constance.blokzijl schreef:Gelukkig wel.... Anders waren we vanavond echt naar de DA geweest. De snotneus is bijna weg, en hij klinkt ook niet meer alsof zijn neus heel vol met snot zit. Hij is wel al die tijd koortsvrij geweest. Hij eet goed, wil ook wel mee wandelen, hij loopt alleen niet zo hard als normaal.
Ik heb er nu dus ook wel vertrouwen in dat het echt goed komt.

Fijn bericht!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door