Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lberghoef
Ik heb weer wat, vanuit het ondergesneeuwde noord-oost Frankrijk.... ;)

Duffy mijn kruising jack russel/ cocker spaniel heeft een stuk of 10 bultjes op haar lijf. Voornamelijk op haar rug en flanken. Ik dacht eerste dat het misschien ingekapselde doorns waren omdat ze nogal een terreinwagen is die ook door doornstruiken niet tegen gehouden wordt.
Deze zomer heeft ze ook een stuk of, vrees toch wel 50 teken gehad. Ondanks de bravecto die ik heb gegeven zijn er toch nog wel wat koppen blijven zitten. Zou het dat kunnen zijn?

De bultjes beginnen klein, beetje rood met duidelijk een pusbultje erop en gaan op een gegeven moment open. Dan komt de pus eruit, bloed het een beetje en blijft er een klein kratertje achter. Daardoor ging ik denken dat het misschien wel eens talgklier ontstekingen zouden kunnen zijn. Het zijn er alleen best wel wat en ze blijven komen. Op haar rug is er 1 weg en de volgende zit al weer op haar kop. Nu in totaal dus een stuk of 10.

De dierenartsen in dit land ben ik een beetje klaar mee na mijn laatste avontuur....maar komende zondag moet ik voor mijn bedrijf naar Nederland en ik twijfel of ik haar meeneem en in NL even naar de DA ga.
Ze heeft er absoluut geen last van, geen jeuk, probeert er niet aan te bijten of likken, alleen als wij eraan zitten vind ze dat niet zo en merkt dat het vervelend is.

Ik las op het forum ook iets over koudgeslingerde honing, zou ik dat eerst proberen voordat ik naar de DA ren?

Sorry voor de onsmakelijke foto.....

Afbeelding
Door Lizzy
Ik heb geen idee wat het is maar ik denk eigenlijk niet aan talgkliercystes. Eerder aan een bacteriele ontsteking van de huid. En ik sluit niet uit dat het door de teken komt, maar dat hoeft ook niet. Je zou de plekjes kunnen deppen met verdunde tea tree. Of je hond wassen met een tea tree hondenschampoo of iets tegen ontstekingen. En ik zou ook van binnenuit wat gaan doen aan reiniging. Ik weet niet of je de Bravecto berichten hebt gevolgd maar dat is echt je reinste gore tynnuf. Ik zou een groene leem kuur gaan geven. Eén theelepel per dag door het eten, twee weken lang.
Door lberghoef
Dank je lizzy. Gisteren heb ik inderdaad ook wat zitten lezen over groene leem. Ik denk dat ik dat ga proberen.
Ik woon in een omgeving waar zo ontzettend veel teken zitten dat ik er niet onderuit kom. Ik heb alles geprobeerd en bravecto is het enige wat helpt. En dan heb ik het niet over een teekje of 5 maar 20 per wandeling per hond. Ik heb het uitgeprobeerd en hoef maar 1 pil per jaar te geven want zo lang werkt het inmiddels al.
Ik gooi deze omhoog omdat ik toch bij de DA ben geweest. Ik ben een weekje in NL en die dacht hetzelfde als ik een tekenallergie. Op alle plekken waar ze een teek heeft gehad zitten nu pusbultjes. Ze is zo vaak gebeten en tja teveel is teveel. Mijn andere hond wordt bijna nooit gebeten maar Duffy is een wandelend buffet.
Nu moet ik dus toch iets hebben, naast de Bravecto die zorgt dat ze dus ook niet meer bijten. Ik ben inmiddels de wanhoop nabij....Ik heb echt alle spot on middelen geprobeerd. Die kunnen niet tegen de hoeveelheid teken op die er zijn bij ons in de buurt. De seresto band wil ik niet ook nog eens naast de bravecto gaan gebruiken. Ik heb het forum afgespeurd naar natuurlijke afweer middelen maar ik heb er een hard hoofd in....
Teatree? Lavendelolie?

Ik overdrijf niet als ik zeg dat ze zeker 100x gebeten is vorig jaar, als ik dat al zou kunnen halveren zou fijn zijn.
Door Lizzy
Ik vrees dat dit met natuurlijke middelen heel lastig is en een kwestie van uitproberen. Inwendig zou je zwarte kummel en fenegriek kunnen proberen. Uitwendig zul je gewoon moeten gaan kijken wat het beste werkt. Ik vind zelf de vlooien en tekenspray van Espree heel fijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door