Duffy mijn kruising jack russel/ cocker spaniel heeft een stuk of 10 bultjes op haar lijf. Voornamelijk op haar rug en flanken. Ik dacht eerste dat het misschien ingekapselde doorns waren omdat ze nogal een terreinwagen is die ook door doornstruiken niet tegen gehouden wordt.
Deze zomer heeft ze ook een stuk of, vrees toch wel 50 teken gehad. Ondanks de bravecto die ik heb gegeven zijn er toch nog wel wat koppen blijven zitten. Zou het dat kunnen zijn?
De bultjes beginnen klein, beetje rood met duidelijk een pusbultje erop en gaan op een gegeven moment open. Dan komt de pus eruit, bloed het een beetje en blijft er een klein kratertje achter. Daardoor ging ik denken dat het misschien wel eens talgklier ontstekingen zouden kunnen zijn. Het zijn er alleen best wel wat en ze blijven komen. Op haar rug is er 1 weg en de volgende zit al weer op haar kop. Nu in totaal dus een stuk of 10.
De dierenartsen in dit land ben ik een beetje klaar mee na mijn laatste avontuur....maar komende zondag moet ik voor mijn bedrijf naar Nederland en ik twijfel of ik haar meeneem en in NL even naar de DA ga.
Ze heeft er absoluut geen last van, geen jeuk, probeert er niet aan te bijten of likken, alleen als wij eraan zitten vind ze dat niet zo en merkt dat het vervelend is.
Ik las op het forum ook iets over koudgeslingerde honing, zou ik dat eerst proberen voordat ik naar de DA ren?
Sorry voor de onsmakelijke foto.....