Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Border Bandit
Ik vraag me af of er misschien iets heerst.

Bandit is de laatste dagen zo timide. Hij rent beduidend minder en langzamer tijdens het uitlaten en thuis is hij erg moe en hangerig.
Hij eet goed en zijn ontlasting is, voor zover ik het kan zien, ook goed.
Wel rommelt zijn buik erg, ongeveer een uur na het eten. Ik heb niet gewisseld met eten.

Eergisteravond had hij een vochtige neus en hijgde. Ik wilde de dag erna naar de dierenarts gaan, maar toen bewoog hij weer lekker buiten.

Ik vind het zo raar. :-\

Iemand een idee misschien?
Hij gedraagt zich zo vanaf het opstaan op maandag. Dit weekend is er niks geks gebeurt.
Door Border Bandit
Dank je voor het meedenken!
Ik denk niet dat het met vuurwerk te maken heeft. Je hoort hier heel af en toe een knalletje, maar niet eens elke dag.
Het is echt plots ontstaan, vanaf maandagochtend. Hij stond al zo timide op. Hij slaapt in dezelfde ruimte als mij, veilig in zijn bench. Ik heb niks gehoord of zo, wat de oorzaak kan zijn.

Hij heeft, voor zover ik weet, ook niks van de straat gegeten.

Raar..... :-\
Door Lizetta
Border Bandit schreef:Dank je voor het meedenken!
Ik denk niet dat het met vuurwerk te maken heeft. Je hoort hier heel af en toe een knalletje, maar niet eens elke dag.
Het is echt plots ontstaan, vanaf maandagochtend. Hij stond al zo timide op. Hij slaapt in dezelfde ruimte als mij, veilig in zijn bench. Ik heb niks gehoord of zo, wat de oorzaak kan zijn.

Hij heeft, voor zover ik weet, ook niks van de straat gegeten.

Raar..... :-\
Kimo en Sverre waren de afgelopen 2 dagen ook niet lekker...
Inderdaad wat rustiger en misselijk. Uiteindelijk heeft Sverre gister overgegeven en toen was het zo over. Kimo heeft gegraasd als een koe...

Vanochtend waren ze weer allebei hun normale zelven
Door Border Bandit
Lizetta, wat fijn dat jouw honden weer opgeknapt zijn!! En bedankt voor je input. :)

Bandit is niet misselijk en hij eet ook geen gras.
Hij heeft buiten al weer iets meer energie, maar thuis slaapt hij alleen maar. Hij moet ook constant bij mij in de buurt zijn.

Hij is gewoon net niet helemaal lekker, maar hoe komt het? Rarara....

Vanavond krijgt hij hert i.p.v. geit. Kijken of dat wat uitmaakt.
Door Border Bandit
Ik blijf het raar vinden.
Buiten is hij weer actiever, maar thuis slaapt hij enorm diep.
Hij is pas 3,5 jaar!?
Hij slaapt zo diep dat hij niet eens zijn ogen opendoet als ik langsloop!?
Dit gedrag past helemaal niet bij hem.
Het is ook plots vanaf maandagochtend. Zondag was hij nog 'normaal'.

Misschien volgende week toch naar de DA voor bloedonderzoek of zoiets? Zou dat iets kunnen uitsluiten?
Heeft iemand een idee?

Zou hij tekorten hebben omdat hij nu 4 weken 3 diersoorten eet zonder de toegevoegde poeder? (ik ben nog steeds aan het opbouwen, maar telkens krijgt hij weer jeuk :-\ )
Maar dan nog kan dat niet van het een op het andere moment gebeuren...
Door pluk
Border Bandit schreef:Ik blijf het raar vinden.
Buiten is hij weer actiever, maar thuis slaapt hij enorm diep.
Hij is pas 3,5 jaar!?
Hij slaapt zo diep dat hij niet eens zijn ogen opendoet als ik langsloop!?
Dit gedrag past helemaal niet bij hem.
Het is ook plots vanaf maandagochtend. Zondag was hij nog 'normaal'.

Misschien volgende week toch naar de DA voor bloedonderzoek of zoiets? Zou dat iets kunnen uitsluiten?
Heeft iemand een idee?

Zou hij tekorten hebben omdat hij nu 4 weken 3 diersoorten eet zonder de toegevoegde poeder? (ik ben nog steeds aan het opbouwen, maar telkens krijgt hij weer jeuk :-\ )
Maar dan nog kan dat niet van het een op het andere moment gebeuren...
Slaapt hij s nachts wel goed? Zou het kunnen dat hij door hier en daar een knal s nachts slecht slaapt. Misschien 'moet waken' omdat jij slaapt?
Ik weet niet waar je woont maar hier krijgt Scott tijdens het wandelen ook meer prikkels nu iedereen de kerstspullen van zolder heeft gehaald. Nu is Scott wel erg gevoelig voor wijzigingen in zijn omgeving. En die prikkels moeten ook verwerkt worden dus slaapt hij wat meer.

Tekorten kan ik me niet voorstellen na 4 weken. Er zijn honden die met elimineren 6 weken hetzelfde krijgen en jij geeft nog 3 diersoorten.

Waar je bloed op kan laten testen durf ik niet te zeggen
Door Siberienne
Shadow is ook niet lekker. Hangerig. Maar die heeft ook vieze poep met slijm geproduceerd.

Bloed zou ik ook niet weten. Als hij wel goed eet en buiten lekker actief is...

Hier zijn ze vaak dieper weg als ze de dagen ervoor veel meegemaakt hebben; trainingen of uitstapjes ofzo. En ja, vanaf een jaar of drie werd het wel rustiger in huis ;) . Lekker toch? Is je onderbuurhond soms weg? Dat nu daardoor meer rust heeft?
Door Border Bandit
Bedankt voor jullie reacties Pluk en Siberienne!

Pluk, dat klinkt wel logisch, dat meer slaap door extra prikkels kan komen. Het is nu inderdaad een tijd met meer veranderingen door kerst en oud-en-nieuw.
Siberienne, wat vervelend dat Shadow ook hangerig is. Ik hoop dat hij snel opknapt!
Wat goed dat je nog weet dat ik zo'n blaffert onder mij had wonen!
Ik ben 8 weken geleden verhuist en woon nu echt heerlijk rustig! :) Het doet Bandit ook echt goed, hij is veel meer ontspannen.

Bandit poept gewoon (aantal keren per dag zeg maar), zoals altijd. Maar omdat hij zo lekker veel los kan, poept hij ver van de dijk en zie ik niet hoe het eruit ziet. Ik zal het de volgende keren eens opzoeken (stom dat ik dat nog niet eerder gedaan heb!). Het is geen diaree, dat kan ik vanaf de dijk wel zien.

Qua vuurwerk valt het hier enorm mee! Vanmiddag werd er in de zijstraat wat knetterspul afgestoken. Verder nauwelijks een knal.

Ik ga kijken hoe zijn ontlasting eruit ziet!!
Door Martine-Tom
Border Bandit schreef:Bedankt voor jullie reacties Pluk en Siberienne!

Pluk, dat klinkt wel logisch, dat meer slaap door extra prikkels kan komen. Het is nu inderdaad een tijd met meer veranderingen door kerst en oud-en-nieuw.
Siberienne, wat vervelend dat Shadow ook hangerig is. Ik hoop dat hij snel opknapt!
Wat goed dat je nog weet dat ik zo'n blaffert onder mij had wonen!
Ik ben 8 weken geleden verhuist en woon nu echt heerlijk rustig! :) Het doet Bandit ook echt goed, hij is veel meer ontspannen.

Bandit poept gewoon (aantal keren per dag zeg maar), zoals altijd. Maar omdat hij zo lekker veel los kan, poept hij ver van de dijk en zie ik niet hoe het eruit ziet. Ik zal het de volgende keren eens opzoeken (stom dat ik dat nog niet eerder gedaan heb!). Het is geen diaree, dat kan ik vanaf de dijk wel zien.

Qua vuurwerk valt het hier enorm mee! Vanmiddag werd er in de zijstraat wat knetterspul afgestoken. Verder nauwelijks een knal.

Ik ga kijken hoe zijn ontlasting eruit ziet!!
Het zou zomaar eens kunnen dat dat het is. Merkte ik bij Tom ook hoor, eerste na de verhuis was ie druk en opgewonden omdat alles nieuw was. Na een maand/6 weken raakte hij wat in de war omdat hij nu begon te snappen dat we niet meer naar "huis" gingen maar hier nu bleven en toen kwam er een rust over hem die hij daarvoor niet kon vinden en sliep hij heel veel en was heel rustig. Buiten wel gewoon zichzelf maar met net iets minder pit erin. Duurde al met al een klein maandje denk ik voor ie helemaal zichzelf was.
Door Border Bandit
Tje, zal dat het dan toch zijn!?

Bedankt voor je reactie. Ik had dat zelf nooit gedacht, na zo'n lange tijd nog...

Vanavond was zijn ontlasting trouwens goed. ;)
Door Border Bandit
Ik heb net toch even de dierenarts gebeld. Bandit is zo ontzettend moe en slaapt zo diep. Hij heeft het ook koud (mag baasje lekker tutten met een dekentje, hihi). Buiten rent hij nog steeds op 70% van wat hij altijd deed.

De dierenarts dacht dat hij wellicht toch een virus opgepakt heeft waardoor hij niet lekker is. Maar niet zó ziek dat er uiterlijke kenmerken zijn zoals braken en diaree. Ook omdat het zo plots ontstaan was.

Als hij na de kerst nog steeds zo is, mag ik langskomen. Dan is het 2 weken geleden en had het echt over moeten zijn...

Ik had geluk dat de dierenarts opnam omdat de assistente erg druk was! :)
Door Border Bandit
Ik schrijf het even hier bij, dan heb ik alles bij elkaar staan. ;)

Iedere middag slaapt Bandit in de bench.
Vanmiddag ging hij er vrijwillig in, maar was na 30-45 minuten nog steeds wakker. Dit is nog nooit gebeurt!
Sinds vorige week heb ik de camera weer op de bench staan.
Ik haal hem eruit en hij valt direct op het kleed in de kamer in slaap!?

Het was niet te koud in de bench en ik had (tuttebel, haha) een deken over Bandit liggen.

Vanochtend had hij het zo koud na het eten. Ik heb besloten het met warm water op te warmen.
Kijken of het iets uitmaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door