Daar ik het zelf ook even niet meer weet kwam ik via internet op dit forum terecht.
Ik ben trotse eigenaar van 2 hele lieve mopshondjes.

Om hem gaat het ook. Hij heeft altijd al veel last en problemen gehad met zijn huid. Vanaf 1 jaar al last van hotspots. Hij is inmiddels 3,5 en heeft 4 flinke hotspots gehad. Deze breiden ook altijd snel uit en hij wordt er vrij snel ziek van. We hebben al veel geprobeerd maar hij heeft vaak antibiotica hiervoor nodig gehad. Ook bij een holistische dierenarts geweest. Echter moest hij toen ook aan de antibiotica ervoor.
Nu had hij eind augustus ineens een bult op zijn voorpootje. Dit groeide erg snel. Na antibiotica en ontstekingsremmers besloten het toch te opereren en weg te halen. Dit is goed gelukt en bultje hebben ze opgestuurd. Het was een goedaardige tumor en alles was verwijderd! Gelukkig. Wondje is ook goed genezen, echter door het verband om zijn pootje was zijn wolfsnageltje ontstoken geraakt. Hiervoor weer terug na de dierenarts, antibiotica en baden in badedas. Dit heeft geholpen. Nageltje is weer wat beter. 2 dagen later konden we weer terug. Hij krabde zich erg veel aan de oren, oren laten nakijken. Fikse oorontsteking. Druppels/zalf voor de oren mee gekregen om schoon te houden. Ook dit lijkt nu redelijk over. Nu heeft hij ook nog zijn neusrimpel ontstoken (dit heeft hij nog nooit gehad). Dit maken we dagelijks schoon met afgekookt water en drogen we hierna. Ook heeft hij onder zijn kin heeft hij een soort krentenbaard? Allemaal wratjes die open gaan en bloeden. Hier wilde de dierenarts even niks aan doen. Hij heeft er wel eens vaker 1 maar nu zit zijn hele kin onder en ook bij zijn neus lijken ze te komen nu

Nu ben ik gister gaan wandelen en liep hij ineens mank, goed gekeken en viel me dus op dat hij een verdikking tussen 2 tenen heeft. Het is dicht maar wel gezwollen en roze van kleur. Het doet hem ook pijn als ik eraan kom. Heb hem gebaad in badedas. Op internet veel gezocht maar daar staan verschillende verhalen. Dit is trouwens aan dezelfde poot als van het bultje waar hij aan is geopereerd.
Hij heeft nu wel erg veel in 1 keer. Hij wil de praktijk van de dierenarts nog niet meer in lopen omdat we er zovaak zijn geweest de laatste tijd.
Weet iemand van jullie wat het bultje kan zijn? Ontsteking toch? Het lijkt mij dat hij ook een verminderde weerstand heel erg heeft nu gezien hij zijn oren ontstoken heeft, neusrimpel en de wratjes op zijn kin. Dit jeukt hem ook allemaal. Krabt dus ook vaker aan zijn hoofdje en onder zijn kin, waardoor alles weer opengaat.

Iemand van jullie tips of raad?
Dankjewel!
Ze krijgen trouwens carnibest eend als voer. Eerst kregen ze alle soorten. Echter raadde de holistische dierenarts aan om 1 soort te geven, alleen de eend. Dit krijgen ze nu.