( niesen tot bloedens toe , snurken als een platneus , moeilijk ademhalen en regelmatig vieze dichte ogen .)
De dierenarts bevestigde dat het dat ook was en ze er maar mee moest leven naast regelmatige corticosteroïden .... tot een vrijdag ze zo slecht ademde en snotterde ...en ik zo niet het weekend in wou gaan .
dus weer naar de DA ... nu een andere DA waar ik eigenlijk wel blij mee was want ze ging echt graven en vragen voor een oplossing .
bloed afgenomen , novacam spuit en AB (stomorgyl) voor t weekend en de dinsdag erna kon ze onder narcose voor een neus en tandenonderzoek .
dinsdag middag weer opgehaald met resultaat 1 slechte kies minder (andere tanden ook meteen schoongemaakt), bloedonderzoek en 2 biopsies uit de neus ( 1 voor onderzoek cellen en 1 voor een bacteriekweek) .
donderdag de uitslag dat het geen kanker was ... een hele opluchting , want een heel scala is al door mijn hoofd gegaan

vrijdag avond de uitslag van de bacterie biopsie , helaas positief .... dus hiervoor een nieuwe AB (clavubactin )
op de nieuwe AB reageerde ze goed tot de vrijdag erop, en rochelt en niest ze weer ...
nu twijfel ik weer of ik er na 10 dagen AB ( heb voor 20 dagen mee gekregen ) mee door moet gaan en of ik dr verder moet laten onderzoeken ... en waar?
( het bovenste gedeelte gekopieerd van mijn reactie in een ander topic)
maandag op dinsdag was ze weer erg benauwd, krampachtig gesloten ogen en schichtig met dr hoofd naar 1 kant gedraait alsof ze een erge migraine heeft en dat elk geluid of licht haar pijn doet.
vanmorgen weer naar de dierarts (vervanging omdat de vaste DA een paar dagen weg waren ) , weer het hele verhaal verteld .
na mijn vraag wat voor bacterie er uit de test kwam vertelde ze me dat het een pasteurella bacterie was ... een moeilijk te bestrijden bacterie .
om de last van Noa zo mogelijk te verminderen heeft ze voor 3 dagen Moderin 4 mg (prednison) mee gekregen en moet ik vrijdag bellen hoe het met dr gaat ....
Met Noa gaat t ietsjes beter en kan ze een beetje rusten ...ikzelf laat af en toe een traantje want ik heb zo het gevoel dat we geen stap verder komen ....
heb gezocht naar pasteurella canis ... veel engelstalig en met mn spanning kom ik er niet doorheen .... dus als iemand mij uitleg kan geven hierover, graag!!