Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jeannette
Layla dus, gisteren opgelopen bij een misstap bij het rennen door het bos.
Ze heeft nu een steunverband en rimadyl en 6 weken lijnrust. Over 4 weken wordt er een controlefoto gemaakt.

Wat kan ik haar geven ter ondersteuning, om het herstel te bevorderen? Het staat mooi en hoeft niet geopereerd te worden. Met het verband loopt ze op drie poten, dus ze ontlast hem netjes en is verder vrolijk en fief
Door eelke
Ohh gossie, dat is dan wel een flinke misstap geweest?

Ik weet niet wat je verder nog kunt geven, maar in iedergeval veel beterschap!

Trouwens best kans dat ze de poot over een tijdje wel gaat gebruiken, als het minder pijn doet en ze aan het verband gewend is.
Door sella
Ik geef altijd Traumeel bij met kwetsuren. Dus ook bij een breuk. Humaan recent een vingertopje gebroken bij broer en die had veel pijnverlichting met ruta inwendig en met smeerwortel uitwendig in te smeren. Naast de traumeel die hij slikte.
Door Jeannette
Dank beide!

Ik zal zo eens op pad om eea in huis te halen. Voor nu heeft ze er nog een steunverband omheen, maar als dat weg is kan ik wellicht wel smeren idd.

Afbeelding

Afbeelding
Door sella
Ach ja dom, hier is ook pas gesmeerd toen de spalk eraf mocht. Hij is programeur van beroep dus dat bovenste topje moest wel goed functioneel blijven dus 4 weken spalk en daarna smeren.
Hij heeft nu met erge kou er wel last van en dan smeert hij weer even en dat helpt snel de pijn weer te verlichten. Ik heb smeerwortel tinctuur. Ik denk niet dat ze het lekker vinden, maar zorg er even voor dat ze het niet op kan likken.
Door Jeannette
Ik ga even kijken waar ik er hier aan kan komen en vooral ook hoe het hier heet.
Gevonden :)
Laatst gewijzigd door Jeannette op di 25 okt 2016, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Je bedoelt de smeerwortel? Dat is Symphytum officinalis als latijnse naam waar het ook in het buitenland vaak onder verkocht wordt.
Traumeel heet internationaal traumeel.
Ruta is ook homeopathie en heet ruta graveolens en dan geef ik de d6 het is een extremiteit( voet, arm, ect)
Door sella
Overigens idd een mooie breuk in haar voetbotje. Geef haar maar een knuffel van hier.
Door Jeannette
Dank, zal het doorgeven. Ik denk zelf dat de tweede ook gebroken is.. Maar goed dat veranderd de behandeling niet gelukkig.
Door sella
Dat kan ik niet goed zien, ja gelukkig veranderd dat verder niets aan de behandeling.
Door Border Bandit
He gatsie!

Beterschap voor en met Layla!

Wat fijn dat ze er vooralsnog weinig last van lijkt te hebben.
Hopelijk geneest het goed en snel en kan ze straks weer lekker rennen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door