Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De hond likt niet, krabt soms maar niet erg veel. En staat op kvv. (graanloos) De huid en vacht is gewoon droog. Het heeft in elk geval niets met de schild klier te maken. Das getest. Afbeelding
Door doranto
Kan het niet zijn dat de hond alleen likt als hij/zij alleen is en niemand het ziet? Dit ziet er echt uit als heel veel likken.
Is de vacht rond het bekje ook zo verkleurd? Dan weet je vrijwel zeker dat er veel gelikt wordt.
Door Spikkelneus
Doranto schreef:Kan het niet zijn dat de hond alleen likt als hij/zij alleen is en niemand het ziet? Dit ziet er echt uit als heel veel likken.
Is de vacht rond het bekje ook zo verkleurd? Dan weet je vrijwel zeker dat er veel gelikt wordt.
+1
Dit waren exact mijn gedachten
Door Lizzy
Mij eerlijk gezegd niet. De vacht slaat dan roestbruin uit, dit is echt zwart. En als een hond daar zo fanatiek zit te likken (moet nog zien dat ze daar ook goed bij kunnen, ter hoogte van de borstkas) dan valt het je echt wel op.
Door Esther Q
Het is een hondje uit onze fok, die bij een andere kennel zit. Ze is daar groot gebracht op brokken. Er zijn al wat testen gedaan, maar het is nog steeds een mysterie waar het door komt.
Door charmed
Rood worden vacht is veelal van speeksel, als ze bijvoorbeeld de buik veelvuldig likken, daar lijkt het op. Hier ook eentje had zo'n buik, ze had volle anaalklieren en deed niets anders dan likken en bijten op haar buik. Nu de anaalklieren leeg zijn, krabt ze totaal niet mer en likt ze ook niet meer
Door doranto
Boeffie Blafmans schreef:Het is een hondje uit onze fok, die bij een andere kennel zit. Ze is daar groot gebracht op brokken. Er zijn al wat testen gedaan, maar het is nog steeds een mysterie waar het door komt.
Mijn advies zou zijn ander (beter) merk brokken als rauw geen optie is.
Naar mijn mening is dit met 99,9% zekerheid het resultaat van de voeding.
Weet je toevallig het merk brokken dat wordt gevoerd?
Door Anne in Zweden
Doranto schreef:Mijn advies zou zijn ander (beter) merk brokken als rauw geen optie is.
Naar mijn mening is dit met 99,9% zekerheid het resultaat van de voeding.
Weet je toevallig het merk brokken dat wordt gevoerd?
Als ik het goed begrijp, krijgt de hond kvv.

Omdat het probleem op de buik zit, zou ik denken aan iets wat in de mand of deken oid zit wat irriteert. Is daar al naar gekeken? Of loopt ze door hoog, hard gras dat misschien kleine krasjes veroorzaakt die gaan jeuken als ze helen?
Door Hanny
Onze Roos heeft een plek, die er ook zo uit ziet.
Bij haar is het ontstaan na een castratie, denk ik.
Het is niet onderzocht, gelukkig wel minder geworden. Eerst dacht ik, dat het misschien een gevoeligheid ergens voor was en heb haar pollen gegeven. Je weet natuurlijk niet, of het heeft geholpen, Het zou kunnen.
Haar buik heb ik zo af en toe gewassen met teershampoo, niet te vaak, want Roos houdt niet van sterke produkten op haar lijf, dus niet naspoelen met azijn. Ze is onze stoere, niet zeuren hond en als ze zoiets onaangenaam vind, zoek ik wel iets anders..
Wat goed lijkt te doen is insmeren met calendulan emulsie, ook dat prikt wel ietsje, maar kennelijk niet zo erg. Daarna lijkt het gekalmeerd.
Het speelt wel weer op, maar het lijkt, of het toch zo langzaam aan vermindert.
Ik heb de huid ook wel gepoederd met groene leem, ook dat gaf rust, maar de emulsie kalmeert het best.
Bij Roos heb ik echt niet gedacht aan een voedsel intolerantie, maar dat kan ik fout hebben, in ieder geval doe ik op haar voer niets uit.

Hanny
Door Esther Q
ze kreeg brok, maar toen ze die bruine vacht kreeg zei hun dierenarts dat ze een granen allergie had. Dan zijn ze overgeschakeld op kvv(nu een jaar geleden), het is effe beter gegaan maar is uiteindelijk terug gekeerd. Ze likt niet veel, haar bek is gewoon wit. Hyperpigmentatie lijkt me ook iets anders, want dan gaat het om verkleuring van de HUID? hier is het vooral de vacht die is verkleurd
Door inni
De rode haren van deze hond komen zo goed als zeker door vocht.....de vlekken?? Loopt hij vak door hoog gras? zwemt hij vaak? Gaat hij op z'n buik liggen slapen als hij nog nat is?

hier twee Maltezers.....verkleuren van de vacht komt door vocht...speeksel, water.... Boy hier heeft een lange maar ook een enorm dikke vacht en is liever lui dan moe. Wanneer hij over het natte gras loopt is zijn buik helemaal nat ('t grootste gedeelte van het jaar dus) als ik er niet op let om hem droog te blazen gaat zijn huid smetten ( de huid van z'n balzakje gaat echt helemaal stuk) en krijgt hij vochtige plekken, zijn haren verkleuren dan ietsjes. Boy's vacht verkleurt echter niet snel als ik vergelijk met Tobi die zelfs roze haren aan z'n poeper heeft omdat ik ze minstens 1x per dag afspoel en hij dan soms niet volledig droog raakt omdat hij dat allemaal niet echt fijn vind.

Ik zou het dus niet raar vinden dat deze hond zo'n donkerrode vacht krijgt als hij 1 regelmatig nat is , 2 zijn vacht de neiging heeft om snel te verkleuren.
Door Hanny
Ik denk, dat de huid wel verkleurd is. Je kunt het natuurlijk niet goed zien, maar waarschijnlijk zal de huid wat donkerder zijn, goed te zien, als je de haren wat aan de kant doet.
Roos heeft nu zo'n herstelde huid, zoals op de laatste foto in het artikel, dat Lizzy liet zien. Nog niet helemaal, maar zeker voor het grootste deel.
Als ik iets zou laten onderzoeken, dan geen gezegde, granen allergie of zoiets, of nat van het likken, maar een huid onderzoek. Ik weet niet, of dat kan, maar een frummeltje zieke huid onderzoeken zal wel kunnen.
Ik ga dat niet laten doen, maar als onderzoek lijkt het me zinvol.
Over een tijdje ga ik voor een titer bepaling naar de arts, die Roos heeft gecastreerd. Ik zal hem dan eens vragen, of een operatie. zo'n reactie kan geven. Zelf denk ik van wel.
Voorlopig zijn we druk met andere zaken, maar ik ga er zeker nog eens achteraan vragen.

Hanny
Door sella
Het lijkt dat er allemaal vlekjes(als in korreltjes) op haar huid zitten, dat roept bij mij de vraag op springt ze door bossages oid heen waardoor haar vacht en huid schramt/schuurt en ze kleine wondjes heeft die wat wonvocht produceren en daarbij ook de vacht verkleuren?
Door Bosliefje
Ik zie op de buik de tepels, maar ook iets wat op een wrat lijkt, aan de linkerkant. Klopt dat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door