Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vannacht werd ik wakker gemaakt door Maci. Ja die loopt de trap op. Hijgen en piepen. Nou ik dacht dat ie erbij wou, onweer geweest of zo? Nou bleef ernstig onrustig. oo wil je naar buiten. Jup dat was het. Meteen staan piesen. Nou heb ik hem buiten gelaten (die andere 2 slapen meestal buiten en hij ook wel soms) en ben weer verder gaan slapen. Vanochtend was ie nat. Dat was al raar want normaal gaat ie echt onder het afdak liggen. Hijgen en de hele tijd tegen me aanleunen he. Vond hem ook een harde buik hebben. Onrustig, naar buiten gras eten, overgeven, gras en vocht. Naja kan natuurlijk altijd. Maar goed meegenomen op wandeling, hij bleef achter lopen. Eenmaal thuis fliink drinken en weer overgeven, weer gras vocht slijm. Tja en zijn buik voelde nog niet goed. En hij bleef maar staan. Tuininspectie leverde nog meer braakpogingen op. Gezien ik weet dat niet iedere hond met maagkanteling accuut een dikke buik heeft hem in de auto gezet (dat was ook fingers crossed aangezien hij vaak weigert en in mijn auto nog nooit alleen meegeweest was) en even naar de DA gesjeesd. Daar was ie al wat beter en ging wel liggen.
Goed hij heeft dus een beetje koorts en vocht in zijn buik. En stress en bloedsomloop niet helemaal lekker. Kan een tumor zijn of misschien een ontsteking. Kunt aankijken of alvast een bloedonderzoekje. Nouja neem maar wat bloed af. Hij is daar zo makkelijk in. Dus hij heeft nu bloedafname gehad, een AB spuit, en een spuit tegen braken. Hij heeft er geen erg in zolang ie hier en daar wat knuffels kan scoren etc. ::) Oja hij moest kip met rijst eten :biggrin2: Nouja dat ie niet veel in een keer moet eten dat geloof ik wel. Honger heeft hij dus enorm. En niet te veel drinken in een keer, dat is lastiger natuurlijk met 3 honden en dus terug van de DA (ook stress van autorijden) aanvallen op de drinkbak.
Laatste tijd werd hij ook bijgevoerd, want was te mager, bleek daar op de weegschaal ook 52 kg maar. :-\ En we vonden hem de laatste tijd wel achteruitgaan, ok hij is wel bijna 10 maar ja toch :-\
Nou hopelijk morgen bloeduitslag, kan morgen avond bellen. Weet alleen even niet wat ze allemaal testen.Dat vergeet je dan weer ff he ::)
Hij ligt nu wel rustig in ieder geval. En ik ook, even van me afschrijven ;) Pffffff was me het ochtendje wel weer.

Hmm wilde hem wel wat gekookte kip bij geven om hem iets door de dag heen te geven, bedenk ik me och ja hij eet geen kip en rund omdat ik dat niet aandurf met hem, euh.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 08 dec 2016, 17:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
Ohhh jeee dat klinkt toch wel erg spannend... :-\ ik duim voor een prima uitslag en gewoon iets 'stoms' als een irritatie ofzo.
Door MillyMol
Wat een zorgen om je ventje! Ik zou ipv kip iets anders gekookt geven. Ik weet niet of hij vis mag, maar witvis is gekookt ook licht verteerbaar. De duimen draaien hier voor iets wat niet ernstig en goed te behandelen is.
Door Kaio
aja wat witvis zal er wel ingaan , die ga ik zo halen dan (koolvis kabeljauw oid uit vriezer)
Door Kaio
hannabelgje schreef:Jakkes wat eng. Hebben ze niet gekeken om wat voor vocht het gaat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
nee maar vlgs mij had ze het toch echt over vocht/water. (is nog af en toe lastig op zijn duits)
Maar hoe zouden ze dat moeten doen dat kijken welk vocht? Zelfde als bij een bult? Naald erin en aftappen?
Door Angelique
Ik vind dit ook erg onfijn klinken :-\ Ik ga duimen voor Oop dat hem een knullige ontsteking in de weg zit.
Door hannabelgje
Kaio schreef: nee maar vlgs mij had ze het toch echt over vocht/water. (is nog af en toe lastig op zijn duits)
Maar hoe zouden ze dat moeten doen dat kijken welk vocht? Zelfde als bij een bult? Naald erin en aftappen?
Ja een punctie inderdaad. Dan weet je heel wat meer in elk geval.

Door Kaio
hannabelgje schreef:Ja een punctie inderdaad. Dan weet je heel wat meer in elk geval.

Dus dan zouden ze in dit geval gewoon vocht uit buikholte moeten kijken?
mizzsylver schreef:Is er ook goed naar zijn hart geluisterd? Hopelijk is het iets simpels, beterschap!
Er is naar zijn hart geluisterd. Niks wat direct alarmeerd. Maar goed luisteren is niet altijd alles.

tja het is ff afwachten, maar hier is dus meestal bloedonderzoek binnen 1 dag terug. Dus daar kun je wel meestal op wachten en dan weer verder. We gaan maar even afwachten. Tot nu toe is ie rustig, niet echt happy maar dat is niemand als ie niet lekker is
Door hannabelgje
Je kunt mooi helder vocht hebben doordat de bloedsomloop niet goed werkt. Op te lossen met plaspillen. (Heeft ie waarschijnlijk ook gehad?), je kunt onstekingsvocht hebben. Dat is al minder prettig. Dat is vocht wat meestal draden trekt vanwege de eiwitten die erin zitten. En je kunt natuurlijk ook bloederig vocht of bloed hebben. Dan moet er wel accuut iets gebeuren.
Daarom zou ik willen weten watvoor vocht het is.

Door kira
Ik zet de duimen maar even aan. Er schieten allerlei gedachten door mij heen, en ik ga maar gewoon even er van uit dat hij ergens een ontsteking heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door