Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3235028
Pike weegt ook (nog maar) ruim 13 kilo. Hij woog altijd 15. Ik begrijp dat je er niet blij mee bent. Ik ben het ook niet. Maar als dat de optie is om hem nog een poosje prettig te laten leven dan is het zo. Hij gaat nog zo graag mee naar buiten...
Door src_esther
#3235051
pike schreef:Hmm heb wel een keramische koekenpan maar of die het zonder vet redt, geen idee.
Heel klein beetje kokosolie misschien? Of is dat ook een no-go?
Door tt-tjes
#3235064
pike schreef:Pike weegt ook (nog maar) ruim 13 kilo. Hij woog altijd 15. Ik begrijp dat je er niet blij mee bent. Ik ben het ook niet. Maar als dat de optie is om hem nog een poosje prettig te laten leven dan is het zo. Hij gaat nog zo graag mee naar buiten...
Chendo is eindelijk weer terug op gewicht. Die woog nog maar 10 kg. Maar Chendo is nog maar 7 jaar oud, dus hopelijk krijgen we het onder controle en kan hij uiteindelijk van de prednison af.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235146
src_esther schreef:Heel klein beetje kokosolie misschien? Of is dat ook een no-go?
Eerlijk gezegd ik weet het niet, maar als ik geen volle yoghurt mag geven (die niet meer dan 3,5% vet bevat) lijkt me het toevoegen van andere vetten, ook al zijn die onder normale omstandigheden gezond, inderdaad een no-go.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235149
tt-tjes schreef:Chendo is eindelijk weer terug op gewicht. Die woog nog maar 10 kg. Maar Chendo is nog maar 7 jaar oud, dus hopelijk krijgen we het onder controle en kan hij uiteindelijk van de prednison af.
Dat hoop ik met jullie mee dat dat gaat lukken. 7 Jaar is veels te jong.
Door src_esther
#3235155
pike schreef:Eerlijk gezegd ik weet het niet, maar als ik geen volle yoghurt mag geven (die niet meer dan 3,5% vet bevat) lijkt me het toevoegen van andere vetten, ook al zijn die onder normale omstandigheden gezond, inderdaad een no-go.
Er is wel een groot verschil tussen dierlijk en plantaardig vet. Maar ik snap heel goed dat je voorzichtig wilt zijn en probeer het inderdaad gewoon helemaal zonder olie. En zoals sella schreef, laag vuur.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235166
Hij heeft een (bijna) hele boekweitpannenkoek op :D ging inderdaad prima zonder vet in de pan.

Ik ben daar heel blij mee want hij gaat de laatste dagen slechter eten. Altijd een schrokop geweest maar nu gaat het heel traag en soms heeft hij helemaal geen trek. Ik geef hem nu meerdere kleine porties op een dag, maar vandaag heeft hij pas 1/3 van zijn normale dagportie op dus ik vrees dat hij de rest vandaag niet weg gaat krijgen. Nu kan ik mooi die pannekoek in mindering brengen op zijn vlees. Hopelijk zijn zijn darmpjes er ook blij mee.

Gruttenpap heb ik ook gemaakt maar ik heb nog niet geprobeerd of hij dat ook lust. Ziet er niet zo lekker uit ::)
Door sella
#3235169
Super dat hij het lekker vind. Als Buffel erg beroerd is, wil hij wel de boekweit pannekoek, zijn vlees niet. Aangezien boekweit toch wat bouwstoffen bevat en ook alleen het eiwit toch ook energie levert is het fijn dat hij dit wel eet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235193
Heb nu de pannekoek en wat grutten in mindering gebracht op het vlees dat hij nog tegoed heeft vandaag. Hij heeft net ook wat gruttenbrij gegeten :D dus we kunnen een beetje afwisselen. Hopelijk eet hij beter als er niet zo veel vlees in zijn bakje zit.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235232
Tja, het is niet dat het verkeerd valt, in de zin dat hij misselijk wordt en het er uit gooit, hij houdt het allemaal wel binnen. Zijn ontlasting is ook prima. Dus wat hem tegenstaat ik weet het niet. Misschien weet hij instinctief dat het niet goed is.
Door sella
#3235240
Vleessoorten zijn ook verdeeld in warme en koude vleessoorten. Een ontsteking en tumoren zijn al warm. Hoe dat precies zit kunnen de Tannetjes heel goed uitleggen.
Ik ben de helft alweer vergeten.
Als Buffel zijn spijsvertering erg opspeelt, dan is hij ook te warm en wil hij eigenlijk geen vlees, wel boekweit ect.
Alsof ze het idd toch wel weten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3235748
Hij eet weer lekker alles op :D Ik vond hem zo achteruit gegaan sinds de echo, heel slecht eten (het moest er letterlijk met de lepel in) sjokken tijdens een ommetje, veel slapen, apathisch zo nu en dan.. Maar nu ben ik gestopt met de pijnstillers en de pilletjes tegen misselijkheid die ik hem moest geven omdat ik dacht dat die pijnstillers misschien de oorzaak waren. En nu eet hij weer graag, is weer bij de les. Lopen doet hij ook lekker (maar dat kan natuurlijk ook de pred zijn).
Nooit gedacht dat ik nog eens pap zou staan koken voor mijn hond, laat staan pannekoekjes bakken ::)
Door sella
#3235808
Fijn dat hij weer met smaak eet.
Narcose is natuurlijk sowieso al een aanslag, en vlak pijnstillers en maag en geen trek idd ook niet uit.
Door Lizzy
#3235834
pike schreef:Hij eet weer lekker alles op :D Ik vond hem zo achteruit gegaan sinds de echo, heel slecht eten (het moest er letterlijk met de lepel in) sjokken tijdens een ommetje, veel slapen, apathisch zo nu en dan.. Maar nu ben ik gestopt met de pijnstillers en de pilletjes tegen misselijkheid die ik hem moest geven omdat ik dacht dat die pijnstillers misschien de oorzaak waren. En nu eet hij weer graag, is weer bij de les. Lopen doet hij ook lekker (maar dat kan natuurlijk ook de pred zijn).
Nooit gedacht dat ik nog eens pap zou staan koken voor mijn hond, laat staan pannekoekjes bakken ::)
Fijn dat hij zich weer beter voelt... vaak is het middel (medicijn) erger dan de kwaal :-X

Ja joh, zo zie je maar weer he. En voor je honden doe je alles!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door