Nou ben ik maandag bij dieren-dermatoloog Dr. Vroom geweest, op aanraden van vele hier op Barfplaats. En inderdaad, wat een fijne vrouw!!
De kans is zeer groot dat Bandit een mijten-allergie heeft. Het is zeker dat hij voor rund een voedselallergie heeft, waarschijnlijk ook voor kip(achtigen) en konijn.
De eerste stap is het verminderen van de mijten in huis. Ik heb Neemboom-olie gekregen, dat is een natuurlijk middel wat je op het kleed spuit en de mijten doodt. Het moet over 1 mnd herhaald worden en daarna elke 3 á 4 mnd. Ik heb het er vanavond op gespoten, pff wat stikt dat! Haha, als het maar helpt!!
Nu staan alle ramen open en waait het lekker door.
Verder heb ik alle losse kleedjes en zijn pluche-mand weggedaan en het kussen gaat uit de bench. Hij krijgt er nu 2 vetbedden in (eentje ligt zo hard

Ik ben benieuwd of het helpt.
Qua voer, mag ik terug op vlees. Ik heb nog vlees in de diepvries liggen zonder rund of kip (maar wel met een beetje konijn). Ze stelde voor dit gewoon te geven en daarna een enkelvoudige mix gedurende 6 weken van iets wat hij nog niet gehad heeft. Aangevuld met een preparaat om tekorten aan te vullen.
Omdat ik Bandit erg gevarieerd gevoerd heb, heeft hij al erg veel diersoorten gehad en is het moeilijk om precies te weten op welke hij nou niet goed reageert.
Voorlopig ben ik er nog heel lang mee aan het puzzelen.
Maar ik ben erg blij dat ik nu wat meer gericht kan zoeken.
Ik heb haar ook alle foto's van Bandit's neus laten zien. Ze dacht dat het eosinofiele fulliculitis is. Ja, en dan weet je het! Haha. Ik moet er nog even op googlen. De dacht niet dat het nog terug zou komen. Gelukkig is die nare auto-immuunziekte van de baan!!!

Nu moet ik heel goed bijhouden welke acties ik onderneem en hoe vaak en waar Bandit jeuk heeft.
Het kon namelijk ook nog met de seizoenen te maken hebben (pollen en zo). Dat zou verklaren waarom ik er geen vat op kon krijgen.