gytha schreef:Ik ben nu bijna 2 jaar verder en het is nog niet weg. Ik heb al vele middelen gebruikt, maar helaas zonder succes. Het enigste wat goed werkt om het in de hand te houden is 2 x daags schoonmaken met Malacetic doekjes en daarna met een wattenstaafje Calendulan littekencreme erop smeren. Tijdens het smeren komen dan de nieuwe korstjes los en gaan op de wattenstaafjes zitten en hierdoor kan ik voorkomen dat er weer dikke korsten ontstaan.
Het laatste half jaar heeft ze ook 2 keer oorontsteking gekregen en toen was het advies van mijn dierenarts om haar eens op een eliminatie dieet te zetten. Hij adviseerde natuurlijk brok, maar aangezien zij nog nooit brok heeft gehad, zag ik dat niet zitten. Ik ben 4 weken geleden begonnen met kangoeroe van Buddy. Helaas zie ik nog niet veel verbetering. Zij valt er wel flink van af. Zij kreeg van Darf Natuur altijd 120 gram per dag en zij zit nu al op 210 gram van Buddy kangoeroe. Zij valt nu niet meer af, maar komt ook niet aan. Darf Natuur heeft 15% vet en Kangoeroe van Buddy 7,1%. Ik kreeg het advies om toch nog 2 weken door te gaan met alleen kangoeroe, zodat ik de 6 weken vol maak. Nu wil ik graag stoppen met die Buddy na 6 weken of het nu wel of niet beter gaat met het lipplooieczeem. Ik zit heel erg te kijken naar de merken Haaksbarf, Carnibest en Carnis. Carnivoer en Barfmenu zie ik niet zitten vanwege het hoge bot% en zij snel last heeft van te harde ontlasting. Nu dacht ik aan eend, omdat daar net zoveel vet in zit als in Darf. Alleen hoorde ik gisteren, dat als een hond allergisch is voor kip, dat hij dan ook vaak allergisch is voor eend. Heeft iemand hier ervaring mee? Rund, kip, lam en geit wil ik nu niet geven, omdat die vier dieren in Darf zitten.
De pest met KVV is dat je nooit weet of er sporen andere vleessoorten in de gemalen prak zitten. Kijk, in de mensen-gehakt-industrie is het zo dat als je rundergehakt koopt dit "besmet" is met lam, paard en varken. Dat is al sinds jaar en dag zo. En ik vertrouw er 100% niet op dat met KVV dit soort dingen niet ook gebeuren. In feite raad ik KVV als eliminatie dieet daarom af.
En ik zou dus zelf doorgaan met een eliminatie dieet op basis van een diersoort die je hond ook niet eerder heeft gehad, maar dan zelf samengesteld. Dus ik weet niet of zij eerder ooit konijn heeft gegeten? Of kwartel? Of parelhoen? Of eend? Want daar is het makkelijk aankomen en daar kun je zelf mee samenstellen. Je geeft dan konijnorgaan en konijnkarkas en konijnvlees (Floris in de Vraag en Aanbodhoek levert dit door heel NL) en verder niks, de komende zeg 5 weken. Kwartel kun je hele kwartelkarkasjes geven. En zo kun je ook eend en parelhoen geven. Zo te zien gaat een van die diersoorten wel lukken, want ik zie boven rund, kip, lam en geit staan. Maar ik vraag het toch voor de zekerheid, je hond mag het echt nooit eerder gegeten hebben.
Als na 6 weken de problemen niet verminderd zijn dan is het aannemelijk dat het lipplooi niet door voeding wordt veroorzaakt.
Het is pertinent NIET waar dat als een hond allergisch is voor kip, hij dan ook automatisch allergisch is voor eend. Absolute onzin! Kip en eend zijn twee totaal verschillende diersoorten. Niet voor niets adviseert de Universiteit van Utrecht Carnibest Eend en Rijst als eliminatie dieet

. En nogmaals, zie hierboven: ik zou gewoon geen KVV geven in de eliminatie-fase. Het zekere voor het onzekere nemen en gewoon zelf samenstellen.
Verder weet ik niet of je dit oudere topic hebt gezien:
viewtopic.php?f=8&t=124926
Er staan misschien nog tips bij die je nog niet geprobeerd hebt.
Wat ik me ook afvroeg, geef je naast de KVV ook wel supplementen? Want ik zou bij dit type probleem zelf proberen om eens een extra olie te gaan toevoegen. Hella Mentjox adviseert een specifieke olie waar GLA in zit:
http://www.hellamentjox.nl/level3pages. ... geid=16272, maar ik zou zelf kiezen voor een andere olie, namelijk deze:
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... ana-100-ml. Het is duur, maar dan heb je ook wat. Je moet echt goed opletten dat je de juiste besteld en alleen deze ingrediënten erin zitten: Extra vierge oliemengeling: 25% perilla-*, 25% hennep-*, 10% nigella-*, 10% teunisbloem-*, 10% rode palm-*, 7,5% walnoot-*, 7,5% pompoenpit-*, 4,5% tarwekiemolie. Met 0,5% Happy Delight* (olie van de schil van sinaasappels, -citroenen en -limoenen) En verder niets.
Dit geeft je hond heel veel extra vitamine E (die ze nu goed kan gebruiken) maar ook veel GLA vetzuren.
Ik weet niet of je de haartjes wegknipt? Je zult het toch ook moeten blijven schoonmaken. En daarnaast weet ik niet of je wel eens hebt geprobeerd om er twee keer per dag groene leem op te smeren? En heb je dit wel eens geprobeerd?
https://www.chi.nl/tea-tree-eerste-hulp-balsem.html. Het voordeel van deze tea tree zalf is wel dat honden het vies vinden en het niet af gaan zitten likken.