Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#24492
Carnibest Aktief geprobeerd?
Voorzichtig aan extra vet door het eten doen in de vorm van schapenvet.
Minstens een uur lang gekookte en gemalen zilvervliesrijst erdoor doen.

Trouwens: ik neem aan dat hij een te traag werkende schildklier had? Dan hoort hij juist dik te zijn en traag.
Het kan ook zijn dat je te veel Thyroxine geeft, daar verhoog je zijn stofwisseling mee. Misschien moet dat weer eens gecontroleerd worden?
#24500
Hitam schreef: Carnibest Aktief geprobeerd?
Voorzichtig aan extra vet door het eten doen in de vorm van schapenvet.
Minstens een uur lang gekookte en gemalen zilvervliesrijst erdoor doen.

Trouwens: ik neem aan dat hij een te traag werkende schildklier had? Dan hoort hij juist dik te zijn en traag.
Het kan ook zijn dat je te veel Thyroxine geeft, daar verhoog je zijn stofwisseling mee. Misschien moet dat weer eens gecontroleerd worden?
Zijn waardes waren te laag, maar niet verontrustend, 11 i.p.v. 19-47 ......
Dierenarts wilde er eerst niets voor geven, maar aangezien bleek, dat het bij zijn overgrootmoeder (13 jaar geworden) ook voorkwam en daar nog een zuster (te laat ontdekt en 6 jar geworden) van, wilde ik hem toch wat geven.
Hij is echt zienderogen opgeknapt ... Hij was voor die tijd al een stuk afgevallen ...
Ik zal Corine is bellen voor de Carnibest aktief, bedankt voor het meedenken :)
#24541
Hitam schreef: Een waarde van 11 zegt niets, hoeft niet afwijkend te zijn. Is de TSH ook getest?
uuuuuuhhhhhh wat is dat ???
Weet ik niet ..... :o

Het bloed is naar Utrecht opgestuurd, met de opdracht de schildklierfunktie te controleren .....

N.a.v. die uitslag krijgt hij dus 5½ tabletje per dag, 's morgens 3 en 's avond 2½ ...........
#24687
TSH (Thyroid stimulerend hormoon) is het hormoon dat de schildklier aanstuurt.
Als de T4 verlaagd is en de TSH verhoogd, wil dat dus zeggen dat het lichaam de schildklier probeert aan te zetten om meer T4 te maken maar dat dat niet lukt.
Dan heb je pas een echt schildklier probleem.

Het niveau van T4 (Thyroxine) kan erg varieren en als het maar een beetje verlaagd is, is het beter om de TSH te controleren om te weten of het wel echt te laag is.

Verder is het eigenlijk ook verstandiger om als hij een paar weken de thyroxine heeft gehad, te controleren of het thyroxine gehalte in het bloed goed is. Je kan gemakkelijk te veel of te weinig geven.
Een klacht bij te veel thyroxine is vermageren. Het kan er dus mee te maken hebben.
#29694
Hitam schreef: TSH (Thyroid stimulerend hormoon) is het hormoon dat de schildklier aanstuurt.
Als de T4 verlaagd is en de TSH verhoogd, wil dat dus zeggen dat het lichaam de schildklier probeert aan te zetten om meer T4 te maken maar dat dat niet lukt.
Dan heb je pas een echt schildklier probleem.

Het niveau van T4 (Thyroxine) kan erg varieren en als het maar een beetje verlaagd is, is het beter om de TSH te controleren om te weten of het wel echt te laag is.

Verder is het eigenlijk ook verstandiger om als hij een paar weken de thyroxine heeft gehad, te controleren of het thyroxine gehalte in het bloed goed is. Je kan gemakkelijk te veel of te weinig geven.
Een klacht bij te veel thyroxine is vermageren. Het kan er dus mee te maken hebben.
Nog ff terugkomend op de toestand van Joey .....
Ik heb de papieren nagekeken en daar was inderdaad de TSH ook bepaald, die was 0,23 en er staat bij vermeld, dat ie tussen de 0,0 - 0,6 moet zijn, dus dat lijkt me wel goed ....
Ik heb de dosis tabletjes verlaagd naar 3 per dag i.p.v. 5½. Zou ik nog minder kunnen geven ?

Ik heb inmiddels de Carnibest Aktief bij Corine gehaald en dat gaat goed, welliswaar in combinatie met een brok .... Hij wil echt niet alleen maar vlees eten, hij wil er brokjes bij hebben ...
Als ik vertel welke brokjes, dan krijgen julliie helemaal een rolberoerte, maar dat zijn de enige die hij wil eten ..
Hij eet nu sinds enige tijd bijna 400 gram brok + 300 gram Carnibest per dag. Ook weer NIET volgens de regels (vlees+brok), maar na lang puzzelen is dit wat Joey wil en wat goed gaat, dus van mij mag hij op zijn oude dag ........
Hij voelt zich beter, wat te merken is,, dat ik nu problemen met de 2 reuen begin te krijgen, omdat zowel Romy als Bjuly loops zijn geworden. Joey zit Noël weer achterna, wat laatste niet meer pikt, dus ik moet ze helaas gescheiden houden ..
Ook spuugt hij niet meer en poept 's nachts niet meer in huis ..........
#29709
Hm, ik wil niet lastig zijn en eigenlijk ook niet interfereren met je eigen dierenarts, maar ik zou stoppen met de thyroxine.
Als de TSH goed is, is die T4 ook niet echt afwijkend. Hij kan dus vermageren door die thyroxine.
#29710
Hitam schreef: Hm, ik wil niet lastig zijn en eigenlijk ook niet interfereren met je eigen dierenarts, maar ik zou stoppen met de thyroxine.
Als de TSH goed is, is die T4 ook niet echt afwijkend. Hij kan dus vermageren door die thyroxine.
Ja, dat was mijn gedachte ook al .......
Vandaar, dat ik al verminderd heb en dat ik het ook nog maar ff hier op de lijst plaatste ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door