Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#2992736
Hope schreef: We zijn nu gewoon aan het wassen en wachten het verder even af. Ik zit zelf tot woensdag in Frankrijk dus manlief zorgt voor Nelson en wast hem ook.
Succes en ook veel plezier in Frankrijk.
Nelson is in goede (was)handen.
#2994061
Ik zou vragen of je geen ab in creme vorm mag gebruiken. Ik gebruik dat voor huid problemen al jaren, omdat bewezen is dat het oraal innemen van ab zo lang duurt voor het echt extern de huid geneest.
Ik heb echt ernstige wonden gehad van een bacterie die de hele huid had aangetast, en daar dus eerst de ab zalf op gedaan, dan na 2 uur met betadine wassen, de huid goed drogen, dat 2 keer daags, omdat je de bacteriedruk zo het snelst verlaagd.
Je houdt de darmflora dan intakt en kan je als het allemaal nog niet opschiet altijd nog inwendig ab erbij gaan geven.
#2995961
sella schreef: Ik zou vragen of je geen ab in creme vorm mag gebruiken. Ik gebruik dat voor huid problemen al jaren, omdat bewezen is dat het oraal innemen van ab zo lang duurt voor het echt extern de huid geneest.
Ik heb echt ernstige wonden gehad van een bacterie die de hele huid had aangetast, en daar dus eerst de ab zalf op gedaan, dan na 2 uur met betadine wassen, de huid goed drogen, dat 2 keer daags, omdat je de bacteriedruk zo het snelst verlaagd.
Je houdt de darmflora dan intakt en kan je als het allemaal nog niet opschiet altijd nog inwendig ab erbij gaan geven.
Dat is wel een goed idee ja.

Ondertussen gaat het echt vele malen beter. De huid ziet er rustig uit. Niet langer rood, de korstjes zijn weg en de jeuk is met 80% verminderd, en dat na 4 keer wassen.
Gewoon nog maar even zo doorgaan?
#2996276
Ik zou het met het wassen idd doorgaan, en ik spoel dus gewoon mijn honden regelmatig af met water om de jeuk in toom te houden. Nu wordt dat ook nog eens wetenschappelijk ondersteunt wat wij uit radeloosheid bij de labberdeflap van ons hebben ingevoerd 16 jaar geleden.
#2997099
Gittje schreef: Met de tea tree shampoo zit je goed, denk ik.

Zelf gebruik ik Dermazyme Gold. Volgende keer probeer ik Allermyl Shampoo op aanraden van de DA.
Ik vind Allermyl troep.
Heel veel chemische bestanddelen, moeilijk uit te spoelen en niet hypoallergeen.
#2997484
Morgen met Nelson op controle. Zijn jeuk is stukken minder maar duidelijk niet weg en meer dan een gemiddelde hond.
Wassen helpt goed. De huid ziet er goed uit, mooi van kleur, zonder korstjes of bultjes.

Ik denk dat ik toch ga elimineren. Ik wil hem liever niet op ab hebben, omdat de huid gewoon goed reageerd op de shampo maar de jeuk niet weg gaat.
Ik heb als diersoorten nog niet gevoerd: fazant, haas, gans, hert.
Geit weet ik niet 100% zeker, hij heeft ooit lamsstrot gehad maar dan weet je nooit zeker of het geen geit is.
#2997592
Ik zou zelf niet kiezen voor fazant. Ik vind dat daar (ook al is het wild, wilde fazant moet je volgens mij ook niet te serieus nemen) zoveel graan in zitten. Ik zou kiezen voor hert of haas. Gevoelsmatig.

Ik snap heel goed dat je de oorzaak wilt vinden!

Succes!

(moet je nou bij die zogenaamde vers kliniek op controle....?)
#2997602
Lizzy schreef: Ik zou zelf niet kiezen voor fazant. Ik vind dat daar (ook al is het wild, wilde fazant moet je volgens mij ook niet te serieus nemen) zoveel graan in zitten. Ik zou kiezen voor hert of haas. Gevoelsmatig.

Ik snap heel goed dat je de oorzaak wilt vinden!

Succes!

(moet je nou bij die zogenaamde vers kliniek op controle....?)
Oke, dank je!
Fazant komt hier uit het dorp. Het is "wilde" fazant maar ze zitten in grote kooien. Wel buiten en ze hebben enorm veel ruimte maar ze zullen inderdaad flink worden bijgevoerd. Dan ga ik voor haas.
Als ik haaskarkas flink plat sla, kan ik dat dan voeren? Ik vind dat altijd zo knetterhard.

En ja, ik ga maar gewoon naar die arts terug. Ik weet nu dat ze me een zak brok gaat aanraden maar die sla ik gewoon netjes af en ik trek mijn eigen plan qua voer en elimineren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door