Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pleuntje
Mijn toekomstige pupje heeft een navelbreukje. Tenminste dat vermoeden wij.
Hij heeft ter hoogte van zijn naveltje een bultje zitten wat je in kunt drukken.
De eigenaar wilde na het weekeinde de dierenarts bellen. Maar in hoeverre zit hier risico aan? zie onderstaande foto. (hopelijk is deze foto niet te groot, anders zie je het allemaal zo moeilijk)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pleuntje op za 14 mei 2005, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
Wat een poepie :-*
Ik ben geen dierenarts, maar ik heb wel veel ervaring met pups.
Op de foto ziet het er inderdaad uit als een navelbreuk. Als je het in kunt drukken, zal het wel een navelbreuk zijn. Het is maar een kleintje. Heel vaak groeit die nog dicht. Meestal wordt er in dit stadium niets aan gedaan. Een navelbreuk wordt pas gevaarlijk als die zo groot wordt dat er een lus van de darm doorheen kan raken. Daardoor kan er een afknelling van de darm ontstaan en dat is erg gevaarlijk. Maar nogmaals, dit is een kleine breuk en vaak wordt er aangekeken of die van zelf dicht groeit. Zo niet dan kan er nog altijd worden ingegrepen als de pup wat ouder is.
Door pleuntje
Dit is niet de mooiste foto van hem, maar wel de duidelijkste qua navelbreukje.

Dank je wel voor dit antwoord.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door