Hoi,
Hier eentje die ook verrekte kniebanden had (rechter knie), ging met rust niet over bij haar, zelfs niet na een paar weken ingetaped te hebben gezeten en ze heeft uiteindelijk nieuwe kunstkniebanden gekregen. Je merkt er helemaal niks meer van gelukkig.
Ik zou de eerste week alleen maar even naar buiten gaan om te plassen en te poepen en als je merkt dat het beter gaat langzaam iedere dag wat langer naar buiten (uiteraard wèl aan de lijn). Welke knie is het? Want bij haar was het haar rechterknie en ik moest haar bewust aan de linkerhand uitlaten om zo de belasting van de rechterknie zo laag mogelijk te houden. Voor de linkerknie geldt dit dus andersom.
Ik zou voorlopig zeker een maand geen gespeel en geren toelaten, maar het voornamelijk bij rechtlijnige beweging houden. Als je niets meer merkt kun je bijv. starten met opbouwen met fietsen.
Komt trouwens veel voor bij Am. bullen.
Kwa voeding zou ik inderdaad ook maar even gaan minderen, omdat hij nu voorlopig even minder verbruikt natuurlijk. Geef hem wat vaker een bot/iets te kluiven en minder met het gewone voer. Heb je toevallig een Kong? Is ook een ideale bezigheid voor ze.
Ik zou ook extra sperziebonen en mais geven, schijnt goed te zijn voor sterke pezen/banden.
Verder zou ik ook bijv. die Traumavetsem aanraden en evt. ook nog glucosamine/chondroïtine. Doordat de kniebanden nu beschadigd zijn heb je kans dat er wat speling ontstaan is in het kniegewricht en om slijtage te voorkomen kun je dus gewoon voor de zekerheid glucosamine/chondroïtine geven. Ook siliciumoxide schijnt goed voor sterke pezen en banden te zijn.
Sterkte ermee hoor, hopelijk blijft Macho een operatie bespaard.