Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2576419
het is niet te geloven van die simpele buffelhuidstangen  :o heb al zeker 25jaar honden in div grote gehad en altijd gegeven gelukkig nooit wat gebeurt ook nooit vast gezeten wat heb ik dan een mazzel gehad ,ook die knoesten geef ik al een jaartje of 3 aan de berner en tot nu ook aan de sint pup ik geloof dat ik dan heel wat engeltjes heb verspeeld  :'( ik wist het niet ja van die knoesten had ik lunnen weten als ik eerder hier de bieb had gelezen .

hoop dat er straks goed nieuws is

ps hoeveel honden lopen er dam wel risico :o ook met stokken waar sommige honden op knabbelen bij mij niet hoor
Door Lizzy
#2576422
Bij de Albert Heijn verkopen ze ook drank en sigaretten.........

Leuk hoor, dit soort botten. Ik ken zat mensen die ze geven, ook nadat ze gewaarschuwd zijn. Dit soort botten gaan altijd goed. Totdat het fout gaat.
Door Drijver
#2576446
kiara schreef: ja ik heb ook altijd gedacht dat wat er in de dierenwinkel ligt per defenitie veilig is nou niet dus altijd, ga dit toch ook even bij mij dierenwinkel melden

en niet iedereen verdiept zich hier zo in als de meeste hier
Wat vreselijk voor de hond en zijn eigenaren  :'( Ik hoop enorm dat hij het gaat redden. In mijn kennissenkring is een aantal jaren geleden een hond overleden na het kluiven op zo'n dinobot.
Maar in een dierenwinkel liggen ook brokjes, chocola voor honden en meer dingen die slecht zijn hoewel niet direct gevaarlijk = levensbedreigend.

Maar om op je laatste zin in te gaan: als je deze voeding aan je hond gaat geven, zou je je er eerst grandioos in moeten verdiepen. Je neemt namelijk de verantwoording voor je hond in eigen hand en niet uit een zak kant en klare brok.
Ik denk ook dat veel dierenartsen juist hierdoor gaan stuiteren als ze over barf horen.
Door smulpaap
#2576506
Regelrechte troep is het , die zg gerookte botten , buffelhuid en weet ik wat allemaal . Jaren geleden is hier in de buurt een hond dood aangetroffen , baasjes de deur uit en de hond een kluif van buffelhuid ter vermaak . Hij was er dus in gestikt  :-\
Door fransbulletje
#2576526
Vorige week dagelijks op facebook foto van zo'n bot met een waarschuwing erbij.
Hier houden we het bij de hertengeweien, Antlers of Stagbar
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576746
fransbulletje schreef: Vorige week dagelijks op facebook foto van zo'n bot met een waarschuwing erbij.
Hier houden we het bij de hertengeweien, Antlers of Stagbar
wat is antlers of stagbar
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576755
de hond heeft het tot nu toe gered is thuis moet woensdag voor controle en evt echo,zat nu teveel gas in maag

en ik en ook de eigenaar geef dit dus nooit meer, trouwens niks meer uit de dierenwinkel wat dat betreft,ben goed geschrokken,en hoop dat de hond het verder ook goed blijft doen

was trouwens wel een da die adviseerde vlees te geven (ze krijgt nu doglovers) heb ik ook al honderd keer gezegt maar het baasje luistert niet.

Hij ging wel de brokjes weken voor nu dan
Gebruikersavatar
Door kiara
#2576770
las net ook wat over honinzalf is dat wat om het op de wond /hechtingen te smeren ze heeft een snee van ongeveer 30cm,weet nog niet of het binnenwaards is gehecht, maar geneest het daarvan sneller /minder jeuk of zo kan er niet zo heel veel nog van vinden,en waar kan je het evt kopen :-\
Door Anne in Zweden
#2576832
Poeh, blij dat die hond het lijkt te gaan redden!

Wij gaven de honden vroeger ook verkeerde botten uit de dierenwinkel, hoor. Geen jumbo's en ook niet gerookt, maar wel dragende delen. Hadden de honden lekker afleiding wanneer wij een dagje weg moesten... :-X Is ook altijd goed gegaan, maar wat Lizzy al schrijft: dingen gaan goed totdat ze fout gaan, en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.

Wat hier leuk kluifwerk oplevert zijn runderstrotten. Glibbert lekker, niet hard maar om een of andere reden is dat het barfmateriaal waar onze honden het langst over doen. Kalkoen- of reenekken zijn hier ook sneller weg dan runderstrotten. Een soort eetbare Kong lijkt het wel. :biggrin2: Dat zou je ook eens kunnen proberen, met zo'n niet al te kleine hond als die van jou.
Door Mevroi Kruim
#2576871
Ondingen, die verhitte botten van de dsz. Ik hoor met enige regelmaat verhalen over rampen en bijna-rampen maar dat schijnt allemaal niks uit te maken.
Met die 'buffelhuid'-gevallen heb ik zelf 2x bijna een hond verloren en 1x nog net een hond van een ander kunnen redden. Ze sabbelen lekker lang op die dingen, dan worden het zachte lange slierten, die gaan dan in 1x naar binnen en voor je het weet stikken ze er bijna in of komen ze klem te zitten in de slokdarm. Levensgevaarlijk.

Vroeger gaf ik ook runderknoken aan de honden, dat deed iedereen, gewoon ff een knie halen bij de slager 'speciaal voor de hond!'. Totdat één van mijn honden er een keer een forse splinter afknaagde en ik die nog net achter uit z'n strot kon trekken. Toen maar niet meer.

Mijn honden barfen en knagen zich regelmatig het ongans aan hun normale maal. Daar doen ze het dan ook maar mee vind ik. Af en toe een halve lamskop en de knaagdrang is weer voor weken weg  :biggrin2:
Door fransbulletje
#2576886
kiara schreef: wat is antlers of stagbar
Hertengeweien, ideaal om op te kluiven. Van Farmfood heten ze Antlers en je hebt ook het merk Stagbar.
Splinteren niet, worden niet vies etc. De bullen vinden ze geweldig.
Hoe minder merg in het midden hoe harder het bot. Google maar eens op farmfood antelers kun je alle info lezen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2576896
Buffelhuid krijgen de dames hier wel, die knagen maar af en toe en knagen er kleine stukjes af.
Mijn reu trekt er ook hele lappen vanaf en krijgt het dus echt niet meer, zowel vanwege darmverstoppingen als stikgevaar.
De gerookte botten krijgen ze idd helemaal niet.
Vorige week ging idd een foto met verhaal over facebook de ronde over zo'n groot bot. Ik heb het zelfs op mijn zakelijk site gezet dat dit dus 1 van de redenen is dat ik het dus NIET verkoop.

Hertengewei krijgen ze hier wel en zijn ze ook wel even zoet mee. De ene dag zijn ze er drukker mee dan de andere dag, maar het gewei (medium voor mijn honden) gaat toch wel zeker een maand of 2-3 mee.
Door Anne in Zweden
#2576904
Overigens lachen ze zich in Duitsland vaak kapot om onze Nederlandse grotebottenzorgen. Daar liggen de - rauwe - jumbobotten gewoon in de webwinkel https://www.das-tierhotel.de/act/produk ... St-ck-.htm en https://www.das-tierhotel.de/act/produk ... z--2kg.htm (Gelenkköpfe zijn gewrichtskoppen)

- en als de webwinkel een keer naar de hondenschool komt waar wij trainen, dan zijn de jumboknochen altijd als eerste uitverkocht!... :-X
Door Drijver
#2576923
Anne in Duitsland schreef: Overigens lachen ze zich in Duitsland vaak kapot om onze Nederlandse grotebottenzorgen. Daar liggen de - rauwe - jumbobotten gewoon in de webwinkel https://www.das-tierhotel.de/act/produk ... St-ck-.htm en https://www.das-tierhotel.de/act/produk ... z--2kg.htm (Gelenkköpfe zijn gewrichtskoppen)

- en als de webwinkel een keer naar de hondenschool komt waar wij trainen, dan zijn de jumboknochen altijd als eerste uitverkocht!... :-X
En daar gaat het nooit fout? Wat je hoort tenminste.
Better safe than sorry blijft mijn motto.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door