Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2540833
lauraV schreef: nope ...ga niets meer proberen , en inmiddels heeft een lief forumlid hier wat alprazolam aangeboden  :-* :-* :-*  1000x dank .... is weer een zorg minder  :)
vandaag is het binnen gekomen , yesssss
maar veel te veel ....dus in overleg willen we dit delen met een ander baasje met een bange 4voeter .
(dit wel op eigen risico en zijn niet verantwoordelijk voor dosering) 
Door Mevroi Kruim
#2543536
Ik zou het echt absoluut van te voren uitproberen om iig een idee te hebben van hoe de hond reageert. Er is altijd nog een behoorlijk percentage honden dat er niet of nauwelijks op reageert en een andere groep die paradoxaal reageert, dus tegengesteld, juist geagiteerd en angstig ipv rustig.
En hou er rekening mee dat stress de werking van dit soort middelen beinvloedt. Op oudejaarsdag zal de hond allicht een aardig hoog adrenaline-niveau hebben en dat heeft effect op de werking.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2543542
yvette_van_alert schreef: Vetranquil zou ik niet geven. Dat is vooral een spier verslaper.  AUV verkoopt aprozolam en de DA kan anders ook een recept voor schrijven voor de apotheek. Het is namelijk een humaan middel ( xanax)
Toevallig is er deze week een bericht vanuit Utrecht verstuurd waarin ze waarschuwen voor de humane tabletten Xanax retard. Deze mogen niet gebroken worden en de werking is bij honden onvoldoende onderzocht. Zij adviseren alprazolam via de groothandel te bestellen.
Door miik
#2543546
*Dorothea* schreef: Toevallig is er deze week een bericht vanuit Utrecht verstuurd waarin ze waarschuwen voor de humane tabletten Xanax retard. Deze mogen niet gebroken worden en de werking is bij honden onvoldoende onderzocht. Zij adviseren alprazolam via de groothandel te bestellen.
De Xanax Retard is een tablet met verlengde afgifte, daarom mag hij niet gebroken worden volgens mij, omdat hij dan in 1x werkt in plaats van dat hij zijn werkzame stof over 8 uur verdeeld.
Er is ook een "gewone" xanax (alprazolam), dus zonder verlengde afgifte, en die kan -zover ik weet- wel gewoon voor huisdieren gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2543551
miik schreef: De Xanax Retard is een tablet met verlengde afgifte, daarom mag hij niet gebroken worden volgens mij, omdat hij dan in 1x werkt in plaats van dat hij zijn werkzame stof over 8 uur verdeeld.
ja klopt....daar heb ik dus een hele doos van liggen (ooit besteld voor Sita)
Er is ook een "gewone" xanax (alprazolam), dus zonder verlengde afgifte, en die kan -zover ik weet- wel gewoon voor huisdieren gebruikt worden.
ja het ging echt om de retard waar ze voor waarschuwden....
gek genoeg komen mijn retard tabletten gewoon van de groothandel  :-\
Door Mevroi Kruim
#2543563
Ik kan me voorstellen dat je voor vuurwerkangst nou net niet de retard-versie wilt gebruiken maar juist iets dat snel werkt. Misschien dat dat het probleem was?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2544038
Alprazolam is de werkzame stof in Xanax, maar is niet exact hetzelfde.
Xanax is een retard en dat houdt in dat de hoeveelheid ingenomen stof gelijkmatig gedurende een bepaalde periode door het lichaam verspreid wordt. De Alprazolam is geen retard en dat houdt dus in dat je het in neemt en het gedurende een bepaalde periode voor de volledige hoeveelheid werkt.
Door wijkje
#2544107
*Dorothea* schreef: Toevallig is er deze week een bericht vanuit Utrecht verstuurd waarin ze waarschuwen voor de humane tabletten Xanax retard. Deze mogen niet gebroken worden en de werking is bij honden onvoldoende onderzocht. Zij adviseren alprazolam via de groothandel te bestellen.
das nou jammer. ik moet nog zien of ik wat kan krijgen voor zora. die is panisch voor vuurwerk. dacht zelf om naar de retard versie te vragen.
Door sella
#2544348
Ik heb ook alprazolam gekregen voor Buffel, de tabletten gaan per 20 kg en ik moest er dus 2 geven.

Om uit te proberen hoe hij erop reageert heb ik een half tabletje gegeven en hij was zo zen. Er kwam een harde klap en veel sirenes en hij tilde alleen zijn kop even op en oh lekker belangrijk.

Ik heb dus goede hoop dat hij de vuuwerk verkoopperiode, is hier standaard enorm veel knallen omdat er 2 grote handelaren in het durp zijn neergestreken.
Ik ga dus weer beginnen met een halve, kan altijd nog verhogen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2544650
voor de gene die contact op hebben genomen , zorg dat je je adres door hebt gegeven ....en de vakantie twijfelaar moet ff doorgeven wat ze doet  :biggrin2:
als het goed is is alles vergeven , heb zelf nog 2 pilletjes  ;) .....
heb evt nog 0,25 mg tabletten , maar die zijn van de datum 07-2011 en durf ik niet te gebruiken .......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door