Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2513859
[quote="202Spots"]
Gewoon de hondjes bij schoonouders brengen wanneer ze daar gewend zijn kan best hoor, je kan echt niet voorspellen wanneer er 'n seizure komt.
Wel duidelijk maken wat er misschien kan gebeuren en wat ze moeten doen, en als 't echt nodig naar de DA gaan met 'm.
[/quote]

dank.. :) mijn schoonouders wonen in mijdrecht... bij t amstelplein zit wel een d.a.
dat is redelijk dichtbij... maar in t weekend is t naadje zeg!!
dan wordt er verwezen naar amstelveen..  :-X of aalsmeer..  :-X
of zelfs spoedkliniek amsterdam..

dat is best een gedoetje..  :-\


ik denk dat we vooral gewoon heel erg moeten wennen aan deze situatie..  :-[
#2513882
spreeuwtje schreef: dank voor je toelichting..  :-*
ik heb het met mandigers nog even over jouw hondjes gehad... hij wist wie je was.. :)
maar jouw hondjes waren niet te vergelijken met kayne.. 
Ik weet dat ze niet te vergelijken zijn met Kayne. Ik heb hem zelf ook nog gesproken vandaag ;)
oppas voor de hondjes is moeilijk..
de mensen die dichtbij woonden, hun situatie is veranderd.. relatie gekregen, fulltime baan..
verder wel mensen wat verder weg, maar dan moeten we de hondjes daar brengen..
schoonouders kennen ze.. maar ja.. die mensen schieten ws in de stress als er iets mis gaat..
Ik weet hoe moeilijk het is, wij hebben ook geen mensen in familie of vriendenkring die dit doen. Dat zou ik niet durven bij hen. Onze oppas had een uitlaatservice en een hondenoppasservice, zij heeft enige cursussen gevolgd wat betreft gezondheid e.d..
wat we wel lezen op internet is dat de aanvallen meestal gebeuren als ze rustig thuis zijn..
maar op de kliniek vroeger kwam het ook voor bij grote stress..

wat is jullie ervaring daarmee?
Hier maakt het niet uit, soms in stress situaties, of tijdens wandelen, maar ook in rust. Maar ja, dat is niet te vergelijken met de meeste honden met epilepsie. Een stofwisselingsziekte geeft een heel ander beeld.
#2514181
[quote="spreeuwtje"]
Ook nog eens gevraagd over het stipt toedienen van de phenobarbital. Hij vond dat onzin omdat de halfwaardetijd is 100 uur. In amerika wordt na het instellen zeker 1x per dag geven aangehouden. Dat zou na ong 3 weken zijn.
[/quote]
Halfwaarde van pheno is niet altijd zolag hoor.. :-\
zoals je kan lezen word het korter wanneer de hond eraan gewend raakt.
en meestal is het dus minsteds 2 x per dag de pheno toedienen..
http://www.canineepilepsy.co.uk/VetReco ... nobarb.htm
Phenobarbital enhances GABA activity (by binding to a barbiturate receptor on chloride channel complex). This results in higher intracellular concentrations of chloride and hyperpolarisation of the resting membrane potential (increasing the threshold for seizure discharge). The initial elimination half-life of phenobarbital after oral administration is 37 to 89 hours in dogs. However this is significantly decreased with time as a result of increased total body clearance. It takes 12 to 15 days to reach steady state concentration of phenobarbital in dogs. Phenobarbital is primarily metabolised in the liver and causes induction of liver enzymes.

btw...Torretje kreeg bijna altijd 'n seizure s'morgens vroeg...tussen 4-6 uur s'morgens.
Hij heeft altijd als therapydog op bezoek gegaan en nooit geen seizure buiten on huis gehad.
Maar er zijn honden die door de stress van de DA bezoek ook bij de DA 'n seizure kunnen krijgen, elke hond is anders...
#2514378
Ik heb niet de gelegenheid de hele topic te lezen maar Rosie heeft ook epilepsie.
Ik begrijp hoe moeilijk het is zeker in het begin om ermee om te gaan. Ik heb echt moeite om haar bij iemand achter te laten!
Mijn grootste angst was vorige week toen ze een gecompiceerde breuk kreeg dat er tevens ook een aanval zou krijgen door de stress.
Dit is gelukkig niet gebeurt.
Wel gaf de chirug aan dat het na de narcose wel een verhoogde kans is.....

Ik probeer haar homeopatisch te ondersteunen en probeer de aanvallen duidelijk in beeld te krijgen.
Het is erg moeilijk objectief te blijven!
Bij Rosie helpt het erg goed de hoeveelheid groente te verhogen maar dat is bij iedere hond anders.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust.
#2521895
afgelopen week de uitslagen van kayne zijn schildklier gehad van dhr mandigers..
ook die zijn goed.. dus fysiek is er vooralsnog niks te vinden..

advies..
afwachten op deze medicijnen en dan zien wat er gebeurd..
1x per maand een aanval is volgens dhr mandigers normaal.. persoonlijk hoop ik dat het toch een stuk minder vaak gaat gebeuren..
mri wachten we nog even mee.. want wat kun je met die info..
mochten de aanvallen heftig blijven en/of vaker voor gaan komen..
dan de spiegel bepalen en verder kijken met de medicijnen.. en dan wellicht toch zien of er iets in zijn koppie zit..
anders kun je blijven klooien met pillen..


willen jullie duimen dat rond de 3e dec. en daarna geen aanvallen komen?
ik denk iedere dag weer.. wat voor datum is het vandaag??  :-X

verder doet kayne het prima..
hij is wel misselijk en slapjes geweest door de phenobarbital.. maar dat is nu weg.
hij is vrolijk en ondeugend zoals altijd..
alleen zien we soms spoken..
kijkt hij nou wazig?
wordt hij nou ineens oud of niet?
en dan ineens is dat weer over en is hij zijn eigen irritante zelf..  :biggrin2:
#2521900
Fijn dat de bloeduitslag goed is.

Ik duim voor Kayne, dat hij heel lang geen aanvallen zal krijgen. Is wel herkenbaar hoor, ik betrap mezelf er ook wel eens op als ik Prudence enige regelmaat heeft in het ritme van aanvallen, dat ik dan ook steeds ga kijken, of het al tijd is voor een aanval. Ik denk ook niet dat dat helemaal weggaat. Je blijft toch een beetje pijlen met jezelf of het al tijd is voor een aanval.

Hij gaat vast zolang wachten als Prudence de laatste keer gedaan heeft, of wellicht langer :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
#2522498
Mandigers heeft een hele goede naam net als Lisette Overduin.
Maar wat ik lees over je bezoek bij hem zie ik niet wat hij meer doet dan mijn eigen dierenarts. ???
Maar goed dat is mijn idee.

Mijn honden hebben de aanvallen altijd thuis gekregen.
Hoe dat bij anderen is, ik heb geen idee.

Je onveilige gevoel want ik denk dat het zo voelt, onveilig en onzeker kan ik mij voorstellen.
Onrust past misschien ook wel.
Bah.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door