Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#26084
Die arme spots. Ik hoop dat alles nog goed gaat komen en dat ze hun kwispel mogen houden.
Door Eidos
#26092
Jeetje das balen Lizzy..!! Ik hoop dat de botten toch nog goed aan elkaar vastgroeien....

Veel sterkte en dikke knuffel voor brutus
Door Erna
#26125
Nou, sinds vandaag gaat het toch niet zo goed als we dachten. Ze kwispelt niet meer!!! Geen idee wat er aan de hand is. Vanmorgen was er nog niets aan de hand en sinds de middag is ze zielig.

Ik kan niets ontdekken en alles zit nog op zijn plaats. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat ze bij mijn thuiskomst (middagje vrij) te hard gezwiept heeft en nu ook ergens haar staart gekneusd heeft.

De spalk en het verband zit allemaal nog hetzelfde als gisteren. De staart is niet dik, ik mag voelen van haar. Ik kan geen andere breuk vinden (thank god!). Ze heeft ook geen koorts en vreet als een bootwerker. Ziek is ze dus niet. Vorig jaar had ze ook haar staart gekneusd en toen hield ze dat ding op dezelfde manier als nu. Nog even aankijken en anders toch maar maatregelen nemen.

Denk je de ellende bijna achter de rug te hebben krijg je dit weer.

Dalmaten verzinnen iedere keer weer iets nieuws... Breek me de bek niet open......... (maar ze zijn wel erg leuk)
Door qyan
#26126
balen lizzy :-\
hoop voor jullie en voor brutus dat het in die 10 tot 12 weken toch alsnog goedkomt met zijn staart!
gr wendy
Door Lizzy
#26127
Erna schreef: Nou, sinds vandaag gaat het toch niet zo goed als we dachten. Ze kwispelt niet meer!!! Geen idee wat er aan de hand is. Vanmorgen was er nog niets aan de hand en sinds de middag is ze zielig.

Ik kan niets ontdekken en alles zit nog op zijn plaats. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat ze bij mijn thuiskomst (middagje vrij) te hard gezwiept heeft en nu ook ergens haar staart gekneusd heeft.

De spalk en het verband zit allemaal nog hetzelfde als gisteren. De staart is niet dik, ik mag voelen van haar. Ik kan geen andere breuk vinden (thank god!). Ze heeft ook geen koorts en vreet als een bootwerker. Ziek is ze dus niet. Vorig jaar had ze ook haar staart gekneusd en toen hield ze dat ding op dezelfde manier als nu. Nog even aankijken en anders toch maar maatregelen nemen.

Denk je de ellende bijna achter de rug te hebben krijg je dit weer.

Dalmaten verzinnen iedere keer weer iets nieuws... Breek me de bek niet open......... (maar ze zijn wel erg leuk)
Hoi Erna, pffff, wat nu weer? Brutus hield zijn staart overigens wel naar beneden. Nadat er een spalk omheen zat niet meer, maar hij heeft een dag met een gebroken staart gelopen zonder dat wij het wisten. We dachten ook aan een kneuzing omdat hij hem liet hangen. Wie denkt er ook aan een breuk?! Misschien zit de spalk minder lekker waardoor ze d'r staart laat hangen?

Groetjes, Lizzy
(geef mij nog een dalmaat zeg!)
Door Erna
#26258
Oorzaak waarschijnlijk bekend. Na een avondje observeren zijn we er achter. (denken we). Ze heeft inderdaad haar staart gekneusd en wel net boven de spalk.

FF verzinnen hoe ik dat begrijpelijk kan uitleggen.

De spalk komt tot net onder het midden van haar staart. Wanneer ze gaat liggen dan raakt de staart eerder de grond dan zij zelf (logisch lijkt mij) maar omdat er een spalk omzit blijft dat stuk staart soms rechtop staan. Als ze nu toch verder naar de grond toegaat en de staart blijft recht op de grond staan dan knikt hij net boven de spalk.

We denken dan ook dat ze iets te snel is gaan liggen en de staart niet de tijd heeft gehad om recht te gaan liggen en dus geknakt is. Snappen jullie het nog?

Als het morgen nog zo is dan halen we de spalk er toch af en laten we alleen het verband erom. Dat moet voldoende steun geven.
Door 202spots
#26324
Jeetje!!!Ik lees nou pas de laatste ontwikkelingen..
Wat 'n narigheid met alle 2 de staarten!!
Ik hoop dat Brutus en Tess heel snel met 'n on-gespalkte staart kunnen kwispelen!
Hoop ook dat het niet besmettelijk is!!
Ik hou nou me hart al vast....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door