Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
#24554
Hitam schreef: Ordell, ik kom niet douchen bij jou!
Ik ook niet....vindt de douchekop wat laag zitten LOL
Door bob
#24633
hoi lizzy en leo

ik heb alles gelezen over brutus, wat ik wel weet is dat je regelmatig volgens mij moet luchten,dat is het zelfde bij een mens met een wond daar moet ook af en toe lucht bij komen zodat de wond niet kan gaan broeien,want zo kan er een ontsteking ontstaan.
als het maar niet te strak zit dan kan de staart een beetje ademen.
misschien nog gaatjes in het isolatie materiaal maken.
ik wens jullie heel veel sterkte toe met brutus.
Door Lizzy
#25829
Update staart Brutus: gisteren naar de dierenarts geweest voor een rontgenfoto enne.... slecht nieuws. De breuk is voor geen meter aan elkaar gegroeid.

Goed, waarschijnlijk door het verliezen van de spalk (2 maal de afgelopen drie weken) zijn de twee botdelen (die gezet waren) niet op elkaar blijven zitten. Je praat hier overigens natuurlijk wel over ontzettende kleine botjes en een hele erge zwiepende staart, dus dat is misschien niet zo vreemd.

We konden kiezen: we gaan nog 10 tot 12 weken door met klooien (met verband en een soort spalk - hoewel lichter) en hom. middelen of staart eraf. Wij hebben gekozen om nog 10 tot 12 weken door te klooien. Want, Brutus heeft geen pijn en ook geen last van de spalk. Hij vindt het allemaal wel prima en loopt ook weer met zijn staart torenhoog en loopt er ook weer mee te zwiepen (we hebben wat deurposten beschermd met rubber verwarmingsbuis-isolatie).

De botdelen moeten dus nu toch aan elkaar vast gaan groeien, ondanks dat de breukdelen niet op elkaar zitten. Aan beide zijde was er IETS nieuw botvorming maar veel te weinig. Ik wijd dat overigens aan het feit dat er maar weinig bloedtoevoer is naar de staart en dus weinig voedingsstoffen getransporteerd kunnen worden naar het bot in de staart.

Nou ja, over 10 a 12 weken gaan we dus weer terug naar de DA. Als het dan nog totaal niet aan elkaar vast gegroeid is (of zelfs maar een spoortje van vastgroeien is) dan gaat zijn staart eraf.... :'(.

Groetjes, Lizzy
p.s., Erna, hoe is het met jouw Tess?
Door sylvia
#25831
Hoi Lizzy,
Dat is balen zeg,maar als hij nu weer gespalkt is kun je mischien Hekla lava en Symphytum geven.Volgens het boek van Atjo Westerhuis is dat een goeie ondersteunig als de breuk gespalkt is om de botdelen te helpen aan elkaar te groeien.
Even aan Tannetje vragen ?
Door Lizzy
#25833
sylvia schreef: Hoi Lizzy,
Dat is balen zeg,maar als hij nu weer gespalkt is kun je mischien Hekla lava en Symphytum geven.Volgens het boek van Atjo Westerhuis is dat een goeie ondersteunig als de breuk gespalkt is om de botdelen te helpen aan elkaar te groeien.
Even aan Tannetje vragen ?
Hoi Sylvia, thanks voor de tip, maar dit is inderdaad exact wat hij krijgt :D! Al drie weken.... Maar helpen: ho maar. Tot nu toe tenminste.... Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig?!
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#25835
Lizzy schreef: Hoi Sylvia, thanks voor de tip, maar dit is inderdaad exact wat hij krijgt :D! Al drie weken.... Maar helpen: ho maar. Tot nu toe tenminste.... Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig?!
Groetjes, Lizzy
ow das balen,ik dacht misschien zou dat net het middel zijn om het wel te laten lukken.Helaas! :-\
Door Lizzy
#25837
ow das balen,ik dacht misschien zou dat net het middel zijn om het wel te laten lukken.Helaas! :-\
Ja..., dat dacht ik ook :'(. We balen wel hoor. Ik geloof dat Leo het helemaal niet meer ziet gebeuren dat de breuk ooit nog dicht groeit...
Door ine
#25843
Waardeloos, ik wou, dat ik hem vast/heel kon kletsen!! :-\
Ik wens jullie sterkte aankomende weken!! :-*
Door Truus
#25844
Goh..wat een tegenvaller zeg, echt balen.
Nu maar weer afwachten, sterkte.
Groetjes.
Door Helen
#25848
Lizzy schreef: Update staart Brutus: gisteren naar de dierenarts geweest voor een rontgenfoto enne.... slecht nieuws. De breuk is voor geen meter aan elkaar gegroeid.

Goed, waarschijnlijk door het verliezen van de spalk (2 maal de afgelopen drie weken) zijn de twee botdelen (die gezet waren) niet op elkaar blijven zitten. Je praat hier overigens natuurlijk wel over ontzettende kleine botjes en een hele erge zwiepende staart, dus dat is misschien niet zo vreemd.

We konden kiezen: we gaan nog 10 tot 12 weken door met klooien (met verband en een soort spalk - hoewel lichter) en hom. middelen of staart eraf. Wij hebben gekozen om nog 10 tot 12 weken door te klooien. Want, Brutus heeft geen pijn en ook geen last van de spalk. Hij vindt het allemaal wel prima en loopt ook weer met zijn staart torenhoog en loopt er ook weer mee te zwiepen (we hebben wat deurposten beschermd met rubber verwarmingsbuis-isolatie).

De botdelen moeten dus nu toch aan elkaar vast gaan groeien, ondanks dat de breukdelen niet op elkaar zitten. Aan beide zijde was er IETS nieuw botvorming maar veel te weinig. Ik wijd dat overigens aan het feit dat er maar weinig bloedtoevoer is naar de staart en dus weinig voedingsstoffen getransporteerd kunnen worden naar het bot in de staart.

Nou ja, over 10 a 12 weken gaan we dus weer terug naar de DA. Als het dan nog totaal niet aan elkaar vast gegroeid is (of zelfs maar een spoortje van vastgroeien is) dan gaat zijn staart eraf.... :'(.

Groetjes, Lizzy
p.s., Erna, hoe is het met jouw Tess?
Oww, balen zeg. Ik vraag me af. Kan er operatief niets gedaan worden? Een pinnetje of zo?

groetjes Helen
Door Erna
#25918
Nadat ik jou (Liz) ff gebeld had heb ik natuurlijk gelijk ff de spalk eraf gehaald en gevoeld aan de staart met het verband er nog omheen. We hebben het idee dat het wel goed zit maar heel eerlijk......we weten het niet......

Vriendlief riep gelijk na het horen van het verhaal van Brutus: Doe dat ding er weer omheen. Tess loopt dus gewoon weer met het spalkje erom heen.

Ik vind 3 weken wat kort...bij mensen duurt het ook langer en ik wil het risico niet nemen. We doen er dus gewoon nog 3 weken bij en beslissen daarna.

De staart onder het verband (ik heb ff gegluurd) ziet er normaal uit zodat we dit hebben laten zitten. Tess is nogal kwispelerig zodat we bang zijn dat ze de staart gelijk weer in 2en slaat als we het er nu af halen.

Er zit ff niks anders op voor onze wildebras.
Door Lizzy
#25920
Oww, balen zeg. Ik vraag me af. Kan er operatief niets gedaan worden? Een pinnetje of zo?

groetjes Helen
Hoi Helen, nee, daarvoor hebben we contact opgenomen met twee orthopedisch chirurgen en deze vonden dat beide geen goed idee ipv de kans op ontsteking (omdat je een operatie wond moet maken en omdat de staart maar 1 bloed toe en afvoer heeft naar de staart).
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#25922
Erna schreef: Nadat ik jou (Liz) ff gebeld had heb ik natuurlijk gelijk ff de spalk eraf gehaald en gevoeld aan de staart met het verband er nog omheen. We hebben het idee dat het wel goed zit maar heel eerlijk......we weten het niet......

Vriendlief riep gelijk na het horen van het verhaal van Brutus: Doe dat ding er weer omheen. Tess loopt dus gewoon weer met het spalkje erom heen.

Ik vind 3 weken wat kort...bij mensen duurt het ook langer en ik wil het risico niet nemen. We doen er dus gewoon nog 3 weken bij en beslissen daarna.

De staart onder het verband (ik heb ff gegluurd) ziet er normaal uit zodat we dit hebben laten zitten. Tess is nogal kwispelerig zodat we bang zijn dat ze de staart gelijk weer in 2en slaat als we het er nu af halen.

Er zit ff niks anders op voor onze wildebras.
Ik vind drie weken ook wel kort hoor Erna! En zeker gezien het feit dat de staart weinig bloed toevoer en dus voedingsstoffen heeft... Wij laten het er voorlopig maar om zitten hoor! Die staart kan er altijd nog af. En, zolang onze kwispelturige vriendjes geen pijn hebben....., kunnen we wel even aanklooien, toch?
Groetjes, Lizzy
Door Jolly
#25924
Gut he Lizz, das zwaar balen he.
Nu ik zowel jou als Erna zo met de staarten van jullie spots heb gehoord/gelezen, let ik elke keer op met Chasey zijn staart, hij is dan wel geen spot, maar oei oei wat kan hij meppen met dat ding.
Ik hoop voor jullie beiden dat de honden dalijk nog steeds hun staart mogen behouden en dat alles weer normaal komt.
dikke :-* voor beiden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door