Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#314067
Pauline schreef: Ja en hoe, Joep is bijna een en al borstkas. Op de show kreeg ik daar dus ook commentaar op. Te diep! Maar wauw wat vind ik hem mooi!
Vorige week bij de DA woog hij 11,85 kg, exact het gewicht waarmee we hem half november ook kregen. Hij is beslist gegroeid en veel breder en gespierder geworden, maar zijn gewicht dus niet. Zij vond hem ook aan de magere kant. Maar ik heb zoiets van: beter te mager dan te dik, vooral voor een hond met een lange rug. Bovendien bedelt meneer nooit om eten, dus honger heeft hij niet.
Dat klopt, dus bij jouw Joep is dat ook zo ;). Het is echt een verschil he. Hier lopen verschillende Jack-Russels en ik zie het duidelijk. Die andere zitten slapper in hun vel en hebben geen bespiering en ja...die bredere borstkas.
Het zijn sterkere hondjes zeg maar ;).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#314215
Ben ook wel benieuwd hoe het met ons nieuwe hondje zal zijn of die ook zo'n mooie stoere kerel wordt. Want eerlijk is eerlijk: val op een beetje groot, grof en stoer.
Door Cathelijn
#314256
Pauline schreef: Ben ook wel benieuwd hoe het met ons nieuwe hondje zal zijn of die ook zo'n mooie stoere kerel wordt. Want eerlijk is eerlijk: val op een beetje groot, grof en stoer.
dan kun je eigenlijk beter een leonberger nemen dan een teckel ;D ;D
Door Truus
#314259
Cathelijn schreef: dan kun je eigenlijk beter een leonberger nemen dan een teckel ;D ;D
Boink ! ;D ;D ;D Eigenlijk weer een leuke om te bewaren op Bp ;D
Door Truus
#388104
Truus schreef: Even weer een up-date .
In Februari
Timo-13.3
Mila 7.7

Maart
Timo 12.9
Mila 7.5

April
Timo 12.6
Mila 7.3

En nu in Mei
Timo 12.4
Mila 7.1

Het afvallen gaat nu heel goed ....eindelijk hebben we resultaat ! Jippie !!!!
Even voor m'n eigen boekhouding ;D
In september
Timo 12.3
Mila 7.3

Binnenkort weer naar de waddeneilanden dus gaat er weer wat vanaf. Het gaat wel heel langzaam :-\.
Zou een hond op een gegeven moment niet meer afvallen ::)?
Door Doedels
#388109
Truus schreef: Even voor m'n eigen boekhouding ;D
In september
Timo 12.3
Mila 7.3

Binnenkort weer naar de waddeneilanden dus gaat er weer wat vanaf. Het gaat wel heel langzaam :-\.
Zou een hond op een gegeven moment niet meer afvallen ::)?
Timo: still going strong
Mila: stiekum gesnoept?
Het afvallen gaat op een gegeven moment langzamer. Je zou de borstomtrek kunnen meten. Soms worden ze niet lichter maar wel smaller. Dat werkt ook zo met vrouwendijen ;D
Door Truus
#388110
Doedels schreef: Timo: still going strong
Mila: stiekum gesnoept?
Het afvallen gaat op een gegeven moment langzamer. Je zou de borstomtrek kunnen meten. Soms worden ze niet lichter maar wel smaller. Dat werkt ook zo met vrouwendijen ;D
Mila was niet zo'n goeie eter maar nu vind ze versvlees helemaal het einde. Ze hebben hier behoorlijke borstkassen ::) ;D. Het zijn echte versvlees hondjes met spieren ;D
Maar hoe bedoel je dat, hoe moet je dat meten? ???
Door Doedels
#388112
Truus schreef: Mila was niet zo'n goeie eter maar nu vind ze versvlees helemaal het einde. Ze hebben hier behoorlijke borstkassen ::) ;D. Het zijn echte versvlees hondjes met spieren ;D
Maar hoe bedoel je dat, hoe moet je dat meten? ???
Je kunt de borstomtrek meten op het breedste punt met een meetlint of een touwtje. Of de buikomtrek, maar dan altijd voor het eten. Heb je het idee dat de honden meer spiermassa hebben gekregen en dat de borstkas in omtrek juist toeneemt, dan zou ik de buikomtrek meten. Heb je het idee dat er nog vet van de borstkas af mag, dan kan je de borstkas meten.
Je gaat dan niet meer zo op het gewicht letten maar op de omvang. Net zo iets als dat mensen op het zelfde gewicht blijven maar van maat 40 naar 38 gaan.
Door Truus
#388114
Doedels schreef: Je kunt de borstomtrek meten op het breedste punt met een meetlint of een touwtje. Of de buikomtrek, maar dan altijd voor het eten. Heb je het idee dat de honden meer spiermassa hebben gekregen en dat de borstkas in omtrek juist toeneemt, dan zou ik de buikomtrek meten. Heb je het idee dat er nog vet van de borstkas af mag, dan kan je de borstkas meten.
Je gaat dan niet meer zo op het gewicht letten maar op de omvang. Net zo iets als dat mensen op het zelfde gewicht blijven maar van maat 40 naar 38 gaan.
Okee, bedankt voor de tip :D. Ik kijk ook altijd wel en zie gewoon of het goed of minder goed gaat maar vanaf nu ga ik eens met de centimeter aan de gang ;D
Wat je allemaal wel niet doet voor je honden he ::) ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door