Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2402975
Ja precies beter zo dan het eliminatiedieet verknallen. En heb inmiddels wel geleerd mezelf niet vast te pinnen op een weekje korter of langer doorgaan met 1 diersoort. Ons eerste en belangrijkste doel (stoppen met prednison) hebben we toch al mooi bereikt!

Hoe is het nu met Lobbes?!
#2403082
Wat ik met de jaren heb ontdekt is dat schoenen echt niet onhonds of debiel is. Mijn honden lopen op blote pootjes, maar als het nodig is dan weten ze niet hoe snel ze die poten zelf in de schoenen moeten steken. Ze vinden het dan echt prettig. Ik heb muttluks en vind ze fijn. Makkelijk aan te doen en goede kwaliteit. Weet alleen niet of deze te laag zijn voor jou hond.
#2411351
Een weekje droog weer en niks van straat snaaien doet wonderen  :biggrin2: De jeuk tussen de teentjes is nagenoeg weg en ik zie hem ook niet abnormaal veel likken in zijn liezen. De jeuk staat ook op een laag pitje... Dus vandaag heeft Xerox courgette bij zijn eten gehad  :)

Door het verschil in jeuk aan de pootjes bij droog en nat weer moet ik toch serieus denken aan schoentjes. Maar hopelijk blijft het weer voorlopig nog zoals het nu is!
#2418498
Oooooooh nee...  :-\ Met het eliminatiedieet gaat alles goed, maar ik vrees dat mijn nijnen oormijt hebben en Xerox heeft nu ook 1 heel rood oor met van die bruine prutjes in zijn oorschelp, dus ik denk dat ik een probleempje heb. Of eigenlijk weet ik het wel zeker, want mijn nijnen hebben 1 keer eerder oormijt gehad en precies dezelfde klachten als toen. De nijnen heb ik toen behandeld met pipetjes, maar wat is de veiligste optie voor Xerox op dit moment? We hebben van die pipetten voor hem in huis, maar ik durf dat eigenlijk niet aan nu... Wil de nijnen en Xerox wel tegelijk ergens mee behandelen, anders kom ik er niet vanaf natuurlijk... Heb alles vandaag heel grondig gezogen en schoongemaakt, hok goed gereinigd en de waarschijnlijke boosdoener (stro) weggelaten, nijnen zitten nu alleen op aubiose (hennep zeg maar, stofvrije bodembedekker) en hooi...
Laatst gewijzigd door Xerox op zo 05 aug 2012, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#2418555
Hier nooit de nijnen maar regelmatig de cavia's. Dat is dan hooimijt, komt dus uit het hooi. Hooi in de vriezer helpt daartegen, de mijt gaat dood.
Ik geef de cavia's hier inderdaad dan een pipetje maar of je dat met je hond moet doen? Geen idee, lijkt me niet heel erg fijn nu met de huid.
Ik weet het dus eigenlijk niet, geen antwoord waar je echt veel aan hebt,.... :-[ sorry,....

Maar aangezien ik hier ook een gevoelige hond heb lees ik graag mee,........ ;)
#2419856
Terug van de DA, Xerox heeft inderdaad oormijt, verder geen ernstige ontsteking gelukkig. We hebben otiderm mee gekregen en beide honden moesten een pipet advocate. Die toch maar gegeven, op hoop van zegen  :-\ Ik heb Xerox maar meteen laten enten, plus een injectie om een allergische reactie tegen te gaan (werkt bij de Shar Pei altijd erg goed).

Thuis de oren meteen gezalfd en de pipet gegeven. Moet zeggen dat ik hem sindsdien nog niet aan zijn oren heb zien zitten. Nu maar hopen dat hij geen ernstige reactie geeft op de pipet of de enting...  :-\ Konijnen zijn ook behandeld, die reageerden daar de vorige keer erg goed op, dus om het zekere maar voor het onzekere te nemen...
Door Lil
#2419981
Vind dat van die pipet echt raar. Advocate bestond vroeger nog niet en toch ging de oormijt met alleen otiderm hier weg (op die ene kater na, daar ging het weg en kwam dan half jaartje later weer terug. maar andere dieren kregen dan ook af en toe oormijt en bij hun ging het met alleen zalf weg en bleef het ook weg).

Enting vind ik erg vreemd. Het immuunsysteem is al ondermijnd en je mag alleen enten bij gezonde honden. Dus eigenlijk had er niet geent mogen worden denk ik.

Ik duim dat vervelende reacties uitblijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door