Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie met mij willen meedenken!
Xerox staat inmiddels 9 weken op een eliminatiedieet van konijn. Conclusie: de uitslagen van de eerder afgenomen tests hebben niets te maken met een voedselallergie, maar met atopie. Xerox is allergisch voor de copramijt, farinaemijt, meelmijt en in mindere mate de hooimijt en malassezia.
Tot nu toe geeft het barfen zeker verbetering, maar geen genezing. Zoals te verwachten viel met deze testuitslagen, eigenlijk. Enkele maanden terug is er overigens nog een afkrabsel van zijn huid gevonden, maar hieruit kwam geen infectie/gist oid naar voren.
Aan het begin van het dieet stond Xerox op 3 mg Moderin (prednison) om de dag. Dat is nu teruggebracht naar 1,5 mg om de dag, gehalveerd dus. Verder minderen geeft acuut meer jeuk en is op dit moment dus niet haalbaar.
Hoe nu verder?

- Kuurtje groene leem om zo veel mogelijk te ontgiften. Ik heb het hier in de kast staan, in poedervorm. Op internet lees ik echter dat groene leem niet gegeven mag worden in combinatie met prednison. Wie kan hier meer over vertellen? Een alternatief hiervoor zou Puur Drainage zijn, dat wel gegeven mag worden icm medicatie. Zijn daar goede ervaringen mee?
- Puur pollen tegen de meelmijt en puur huid tegen de farinaemijt (voor copramijt hebben ze helaas niets)
Daarnaast heb ik op het forum gevonden dat visolie extra goed zou zijn voor atopische honden. Zou het misschien nog beter zijn ipv visolie 2x per week zalm te voeren? Of heeft visolie nog extra meerwaarde? En welk merk is dan aan te bevelen?
Dit is wat ik zelf nog kan bedenken om zo veel mogelijk van de jeuk af te komen. Desensibilisatie dmv injecties wil ik (op dit moment) niet. Hoe denken jullie over mijn 'plan' en zijn er nog andere tips of ideeën?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!