Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2312743
Likozi geneest heel goed! Ik denk mede dankzij de hom. middelen die we haar geven als ondersteuning.
Zo had ze binnen een week al weer haargroei op de geschoren plekken. Ze had heel erg blauwe plekken door de bloeding die ze had gehad, maar door de Arnica was dit eigelijk ook weg binnen een week.
De wond is mooi rustig gebleven. En Likozi is niet extreme aan het verharen nu, na de narcose! We zijn er erg blij mee.

Nu ruim 2 weken na de operatie zijn inmiddels haar hechtingen eruit. We kregen ook de uitslag. En ik ben daar wel een paar dagen van van de kaart geweest. Maar eigelijk is het minder ernstig dan ik dacht.
Ik schrok enorm dat de DA zei dat ze 2 kwaadaardige tumoren hadden verwijdert. Maar we hebben geluk dat ze in het gehaal verwijdert zijn. De snijranden waren schoon! Ook is de kanker de mildste van de kwaadaardige kankers! En waren haar lymfeklieren ook schoon. We mogen er nu vanuit gaan dat er geen uitzaaiingen zijn.

Helaas betekent het wel, dat Likozi voor een 2e keer onder het mes moet. De andere melklijst gaan ze preventief verwijderen. Wat ben ik nu blij met de keuze om gelijk heel de melklijst weg te halen ipv alleen de aangetaste tepels.
De volgende operatie plannen we als Nanyanika's puppies uitgevlogen zijn. Die paar weken extra konden we wel wachten. Wel moeten we haar melklijst in de gaten houden. Iedere rijstkorrel die daarin zit, kan weer kanker zijn.

Ik wil met Likozi ook naar een hol.DA. Ik wil haar eerst reinigen voor de 2e operatie. Dat haar lichaam weer narcosevrij is en schoon is. En haar weerstand weer op peil is. Maar wanneer is het slim om dit te doen. We zijn nu 2,5 week na de 1e operatie.

Ze heeft inmiddels gehad:
Multi.vit, EgineaForce, Arnica, proBiotica. En toen de hechtingen erin zaten smeerde ik calendulezalf. Nu zonder hechtingen smeer ik honingcreme.

De eerste 2 weken a ze alleen KVV. Nu BARFt ze weer volledig.
Door Lizzy
#2312747
OK. Nou ja, het is natuurlijk heel ruk dat het kanker is en dat je haar voor de 2de keer moet laten opereren.... Maar van alle slechte uitslagen is dit de minst slechte, denk ik. Schone snijranden, schone lymfe en niet de allerkwaadaardigste..... Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met haar :-*
Door Nathascha
#2312750
Lizzy schreef: OK. Nou ja, het is natuurlijk heel ruk dat het kanker is en dat je haar voor de 2de keer moet laten opereren.... Maar van alle slechte uitslagen is dit de minst slechte, denk ik. Schone snijranden, schone lymfe en niet de allerkwaadaardigste..... Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met haar :-*
Ja dat denk ik ook dat ze nu een heel gunstige uitslag heeft! Maar was er gewoon even van, van het padje. Baalde dat ik Nanyanika had laten dekken. Maar ja, die was al gedekt toen we het bij Likozi ondekte. Dus dat is ook onterecht. Komt gewoon een beetje raar door elkaar en bij elkaar. Ziekte en leuke puppies... werd een rommeltje in mijn hoofd.

Ik zit ook te twijfelen over het tijdstip van de operatie. ik kan haar ook een week voor de bevalling van Nanyanika laten opereren. Dan is Likozi al redelijk hersteld, voor de pups komen. En is ze ook gelijk van de melklijst af.
Of we opereren haar echt pas na het traject pups. Betekent dus ook pas na onze vakantie en komt uit in eind Augustus. Waar doe ik goed aan. En wat is eerlijk naar mijn roedel toe? Ik dub daar nog even over.
Door eelke
#2312751
Zo, wel fijn/goed dat jullie er zo snel; bij waren, en zo adequaat gehandeld hebben zeg!
Succes met het verdere herstel, en de voorbereidingen op de volgende operatie.

Ik zou er toch aan denken, mits haar gezondheid het toelaat, om haar voor de pups te laten opereren. Het kan maar weg zijn denk ik dan. Zeker als je bekijkt hoe snel ze nu hersteld. Je bent met de pups dan ook veel thuis, die aandacht pakt Likozi dan ook gelijk mee.
Door nienk
#2313294
wat goed dat ze zo voorspoedig herstelt!

mij lijkt het ook het beste om voor de pups de 2e operatie te doen. anders moet je nog best een tijd wachten. ik zou denk ik dan niet echt heel erg rust hebben, toch gespannen zijn, geregeld haar willen controleren, etc. zit je met die stress, terwijl je de meest positieve omgeving voor de pups wilt hebben, lijkt mij.

over hoe lang verwacht je de pupjes? misschien is het wel een  goed idee om iets meer tijd te pakken dan een week voor de bevalling, als dat nog gaat?

qua ontgiften enzo na de narcose zou ik zelf zo snel mogelijk naar de holistisch DA gaan. die kan vast gelijk nu ook al wel wat en met het oog op de 2e operatie lijkt me ieder beetje ondersteuning wat ze kan krijgen mooi mee genomen.

beterschap nog weer voor Likozi (hele mooie naam trouwens!) en succes de komende tijd!!
Door Nathascha
#2313421
Dank je Nienk.
Het lastige is dat het heel krap is nu allemaal. De pups komen over 4 weken. En eerder opereren van Likozi kan niet ivm de huid. Haar hechtingen zijn er nu net uit. En aan de andere kant van der buik gaan ze ook weer trekken aan de huid. Dus deze snee moet eerst goed sterk en genezen zijn voor ze aan de andere kant beginnen. Er komt nl veel spanning op te staan.

Likozi heeft helaas nog steeds last van wat vocht ophoping achter haar wond. Dus nu draineren is een slecht idee. Dan kan de vocht ophoping juist weer erger worden  :-\ Tja tis lekker handig allemaal.

Zelf heb ik er nu geen spanning van. Dus denk dat de pups het niet zouden merken. Wel zou ik Likozi vaker controleren ja....arme Koos,  ;D maar daar went ze dan maar aan.

Zo zie je maar, was het maar makkelijk om te kiezen he. Best lastig vind ik hoor.
Door nienk
#2313634
Nathascha schreef: Dank je Nienk.
Het lastige is dat het heel krap is nu allemaal. De pups komen over 4 weken. En eerder opereren van Likozi kan niet ivm de huid. Haar hechtingen zijn er nu net uit. En aan de andere kant van der buik gaan ze ook weer trekken aan de huid. Dus deze snee moet eerst goed sterk en genezen zijn voor ze aan de andere kant beginnen. Er komt nl veel spanning op te staan.

Likozi heeft helaas nog steeds last van wat vocht ophoping achter haar wond. Dus nu draineren is een slecht idee. Dan kan de vocht ophoping juist weer erger worden  :-\ Tja tis lekker handig allemaal.

Zelf heb ik er nu geen spanning van. Dus denk dat de pups het niet zouden merken. Wel zou ik Likozi vaker controleren ja....arme Koos,  ;D maar daar went ze dan maar aan.

Zo zie je maar, was het maar makkelijk om te kiezen he. Best lastig vind ik hoor.
oh ja, dan zou de volgende operatie dus al over 3 weken moeten, dat lijkt me ook wat kort dag als je tussen de 2 operaties in wilt ontgiften... nouja, als je er zelf geen stress of spanning van hebt, dan toch maar pas na de pups en vakantie, dan is Likozi weer lekker helemaal optimaal hersteld. maar kan me voorstellen dat het een lastig keuze is!
Door keetje
#2313656
Ik lees dit nu pas,...
Bij een bullenmeid van mij in het verleden zijn allebei de lijsten verwijderd en daar is ze uiteindelijk prima doorgekomen, ze heeft daar na nog 6 jaar geleefd en is 11 1/2 jaar geworden.

Heel veel sterkte met de nog te komen operatie,....en het algehele herstel van Likozi.

Wij smeren trouwens altijd operatiewonden in met rescuecreme(zalf) helpt als een tierelier en altijd "mooie" littekens.
Door sandrra
#2313705
Van alle uitslagen is dit idd de meest gunstige lijkt me. Gelukkig maar.
Ene kant zou ik denken zo snel mogelijk de andere melklijsten ook laten verwijderen, andere kant tis wel erg kort op elkaar en krijgt t lichaam n enorme klap te verwerken.
Dus als t mogelijk is toch maar na de pups... Geef Likozi maar n dikke knuf van me.
Door Nathascha
#2313725
Dank je Sandra. Knuffel zal ik doorgeven  ;)
keetje schreef: Ik lees dit nu pas,...
Bij een bullenmeid van mij in het verleden zijn allebei de lijsten verwijderd en daar is ze uiteindelijk prima doorgekomen, ze heeft daar na nog 6 jaar geleefd en is 11 1/2 jaar geworden.

Heel veel sterkte met de nog te komen operatie,....en het algehele herstel van Likozi.

Wij smeren trouwens altijd operatiewonden in met rescuecreme(zalf) helpt als een tierelier en altijd "mooie" littekens.
wat is dat voor zalf? En waar is tie te krijgen?
Moet zeggen dat de honingcreme ook goed werkt. Maar ja, als het beter kan... ;D
Door nienk
#2313728
Nathascha schreef: Dank je Sandra. Knuffel zal ik doorgeven  ;)

wat is dat voor zalf? En waar is tie te krijgen?
Moet zeggen dat de honingcreme ook goed werkt. Maar ja, als het beter kan... ;D
is de zalf van bach bloesem remedies, ik gebruik het voor mezelf ook voor littekens e.d. altijd gehockeyed en de brandplekken die je van kunstgras krijgt zijn super akelig, met rescuecreme genas dat altijd veel sneller en mooier. ook voor littekens van snijwonden en operaties enzo werkt het goed en zorgt het voor een mooier, soepeler litteken. jeukt ook een stuk minder tijdens het laatste genezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door