Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Ruisje schreef: De luchtvochtigheid is inderdaad wel erg laag. Dat kan o.a. jeuk/irritatie veroorzaken, maar dan zou je een te droge huid moeten zien, denk ik.
Manlief roept dat hij droge ogen heeft...
Laat ik daar eerst maar eens mee stoeien.

Dat is toch ook wat. Stook je de hele winter met de ramen open om het vocht je huis uit te krijgen, moet je daarna de luchtvochtigheid omhoog zien te krijgen  ;D
Door Ruisje
Hope schreef: Manlief roept dat hij droge ogen heeft...
Laat ik daar eerst maar eens mee stoeien.

Dat is toch ook wat. Stook je de hele winter met de ramen open om het vocht je huis uit te krijgen, moet je daarna de luchtvochtigheid omhoog zien te krijgen  ;D
Ja, het is niet gek dat je man er geïrriteerde ogen van krijgt. Te vochtig is niet goed, maar te droog ook zeker niet!
Ja, zo blijf je wel lekker aan de gang... #not ;) Ik zou kijken tot welke luchtvochtigheid die mijten blijven leven en daar proberen net onder te blijven.
Door Anne in Zweden
Zelf krijg ik bij te lage luchtvochtigheid vreselijke jeuk, hoewel ik verder totaal geen allergieën heb. Ik zou ook eens in die richting gaan experimenteren als ik jou was. Sterkte met de toestand!
Door Papalou
zou toch ook bizar zijn....als het daar van komt...maar hoop het voor je, dat lijkt me ieg nog iets waar je iets mee kan! STerkte!
Door keetje
Wij hebben een luchtbevochtiger aan staan als onze papegaai het benauwd heeft en van de week viel het me op dat ik ook minder jeuk aan mijn ogen en gezicht had toen de luchtvochtigheid op begon te lopen. Te vochtig is niet goed maar te droog is ook niet goed. Ik heb een kan met water op de kachel staan en die verdampt goed tijdens het stoken maar toch,...ik zal de luchtvochtigheid (in cijfers) hier eens goed in de gaten gaan houden.

Het zou maar zo kunnen dat het meespeelt in de jeuk bij Nelson.
Door Hope
keetje schreef: Wij hebben een luchtbevochtiger aan staan als onze papegaai het benauwd heeft en van de week viel het me op dat ik ook minder jeuk aan mijn ogen en gezicht had toen de luchtvochtigheid op begon te lopen. Te vochtig is niet goed maar te droog is ook niet goed. Ik heb een kan met water op de kachel staan en die verdampt goed tijdens het stoken maar toch,...ik zal de luchtvochtigheid (in cijfers) hier eens goed in de gaten gaan houden.

Het zou maar zo kunnen dat het meespeelt in de jeuk bij Nelson.
Voor vijf euro heb je een super fijne meter bij de Blokker waar je in twee verschillende ruimtes je luchtvochtigheid kan meten.
Door Lizzy
Aangezien er weer veel vochtige lucht aangevoerd wordt, zou ik zelf nu even niet gaan bevochtigen...

Hoe is het vandaag met Nelson?
Door Hope
Lizzy schreef: Aangezien er weer veel vochtige lucht aangevoerd wordt, zou ik zelf nu even niet gaan bevochtigen...

Hoe is het vandaag met Nelson?
Hmmm, wellicht gewoon weer een extra raam open dan.

Het gaat beter, maar nog lang niet zo goed als het ging voor dat koekje.
Nu lees ik wel dat sommige honden daar echt lang last van kunnen hebben, dus misschien maak ik me zorgen om niets.
Hij kan in elk geval weer zonder apoquel, ook 's nachts.
Door Lizzy
Hope schreef: Hmmm, wellicht gewoon weer een extra raam open dan.

Het gaat beter, maar nog lang niet zo goed als het ging voor dat koekje.
Nu lees ik wel dat sommige honden daar echt lang last van kunnen hebben, dus misschien maak ik me zorgen om niets.
Hij kan in elk geval weer zonder apoquel, ook 's nachts.
Ik vind dat al heel wat!

En ja, zo'n koekje kan je echt weken ellende bezorgen hoor. Ik kan me voorstellen dat je je helemaal de blaren schrikt en niet kan geloven dat het daar van is. Maar je moet maar eens echt heel erg allergisch zijn voor iets. Voor dat je lichaam weer uit is allemaal.... En het is zulke mega zooi, die Dentastix :-X

En misschien is er wel iets bij gekomen. Een optelsom van dingen. Dus zeg dat de hoofdoorzaak in de Dentazooi gevonden moet worden maar dat het geëscaleerd is omdat en de luchtvochtigheid enorm laag was (ik heb 'm nog nooit zo laag gehad hier!) en omdat jij je helemaal de rambam bent geschrokken, dus wat extra stress. Zoiets.
Door Hope
Lizzy schreef: Ik vind dat al heel wat!

En ja, zo'n koekje kan je echt weken ellende bezorgen hoor. Ik kan me voorstellen dat je je helemaal de blaren schrikt en niet kan geloven dat het daar van is. Maar je moet maar eens echt heel erg allergisch zijn voor iets. Voor dat je lichaam weer uit is allemaal.... En het is zulke mega zooi, die Dentastix :-X

En misschien is er wel iets bij gekomen. Een optelsom van dingen. Dus zeg dat de hoofdoorzaak in de Dentazooi gevonden moet worden maar dat het geëscaleerd is omdat en de luchtvochtigheid enorm laag was (ik heb 'm nog nooit zo laag gehad hier!) en omdat jij je helemaal de rambam bent geschrokken, dus wat extra stress. Zoiets.
Dank je!

Klinkt als een extra raampje open en verder lekker afwachten.
Door Hope
Lizzy schreef: Hoe gaat het met Nelson?
Stukken beter! Hij is weer bijna terug bij het punt waar we waren voor de dentastick.
Ik wil eigenlijk eind volgende week, als alles zo blijft gaan, rundvlees (biologisch) gaan proberen. Of geit.
Lam gaat goed dus is geit wellicht een veiligere optie.

En nu ik weet dat hij niet elke dag zijn tanden kan poetsen met zo'n dentastick zal ik maar een tandenborstel aanschaffen  ;) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
Hope schreef: Stukken beter! Hij is weer bijna terug bij het punt waar we waren voor de dentastick.
Ik wil eigenlijk eind volgende week, als alles zo blijft gaan, rundvlees (biologisch) gaan proberen. Of geit.
Lam gaat goed dus is geit wellicht een veiligere optie.

En nu ik weet dat hij niet elke dag zijn tanden kan poetsen met zo'n dentastick zal ik maar een tandenborstel aanschaffen  ;) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
;D ;D ;D ;D

Hee, FIJN zeg, dat het weer beter met hem gaat :-*. Ik heb geen idee of geit veiliger is dan rund.... Ik denk dat er eigenlijk weinig over valt te zeggen. Er wordt wel eens gezegd dat kip en rund diersoorten zijn waar zoveel honden allergisch voor zijn. Maar er is een theorie (o.a. van Dr. Becker) die zegt dat dit alleen maar komt omdat de meeste hondenvoedingen bestaan uit kip of rund en daardoor een allergie tegen op gebouwd kan worden. Oh trouwens, in het praatje dat ik van de week had met die groep dierenartsen vertelde 1 dierenarts (die op een symposium dermatologie was geweest) dat honden die voor hun 12 levensmaand aan voedsel allergieen lijden: dit veroorzaakt wordt door een erfelijk component en niet zozeer doordat het ergens een allergie tegen op heeft gebouwd. Dat is wel het geval als de allergie later in het leven ontstaat. Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar ik vond het wel een interessant gegeven.
Door Hope
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D

Hee, FIJN zeg, dat het weer beter met hem gaat :-*. Ik heb geen idee of geit veiliger is dan rund.... Ik denk dat er eigenlijk weinig over valt te zeggen. Er wordt wel eens gezegd dat kip en rund diersoorten zijn waar zoveel honden allergisch voor zijn. Maar er is een theorie (o.a. van Dr. Becker) die zegt dat dit alleen maar komt omdat de meeste hondenvoedingen bestaan uit kip of rund en daardoor een allergie tegen op gebouwd kan worden. Oh trouwens, in het praatje dat ik van de week had met die groep dierenartsen vertelde 1 dierenarts (die op een symposium dermatologie was geweest) dat honden die voor hun 12 levensmaand aan voedsel allergieen lijden: dit veroorzaakt wordt door een erfelijk component en niet zozeer doordat het ergens een allergie tegen op heeft gebouwd. Dat is wel het geval als de allergie later in het leven ontstaat. Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar ik vond het wel een interessant gegeven.
Dan ga ik gewoon voor rund, dat heb ik al in huis.

Interessant is dat zeker, van die erfelijke component.
Toch vind ik het ook wel vreemd dat het jeuken excaxt na de lepto 4 enting is begonnen.
Na deze enting was hij ziek. Hij at slecht, wilde niet lopen, sliep hele dagen en hijgde veel. Dat duurde zo'n kleine week. En in die week begon ook het krabben.
De lepto moest herhaald worden en dom als ik was liet ik dat doen omdat ik bang was voor infectie. Wij hadden thuis (in tuin en huis) een rattenplaag dus er was contact met ontlasting van die vieze beesten.
Na het heehalen van de enting was hij wederom erg ziek. Slecht eten (en het is een lab he!), alleen maar slapen, diarree, niet spelen, niet willen wandelen. Een week later zat hij onder de korsten van het krabben.
Misschien is het gewoon stom toeval. Als je de da hoort kan het er natuurlijk echt niets mee te maken hebben. Maar vreemd vind ik het wel.

Edit: de fokker blijft volhouden dat ze geen honden met jeuk in huis heeft. Ik heb ook, in de uren dat ik daar was, geen hond zien krabben (er lopen er 8 ). Ze is pupkopers dringend gaan adviseren niet te enten tegen lepto na mijn verhaal en laat ook haar eigen honden niet meer enten.
Laatst gewijzigd door Hope op zo 22 mar 2015, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D

Zou zomaar kunnen. In het nest waar Boris vandaan komt had meer dan de helft van de hondjes een of andere allergie. Het zusje krabde zich met 6 maanden al heel erg. Boris had dus continue darmontstekingen. Dat ging weg toen alle granen werden weggelaten doordat ik op barf over ging. Later erachter gekomen dat rijst die heftige reactie geeft en andere granen niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat in alle brok en koekjes rijst zat. Dus inderdaad datgene wat je vaak hebt gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door