Lizzy schreef:

Hee, FIJN zeg, dat het weer beter met hem gaat
. Ik heb geen idee of geit veiliger is dan rund.... Ik denk dat er eigenlijk weinig over valt te zeggen. Er wordt wel eens gezegd dat kip en rund diersoorten zijn waar zoveel honden allergisch voor zijn. Maar er is een theorie (o.a. van Dr. Becker) die zegt dat dit alleen maar komt omdat de meeste hondenvoedingen bestaan uit kip of rund en daardoor een allergie tegen op gebouwd kan worden. Oh trouwens, in het praatje dat ik van de week had met die groep dierenartsen vertelde 1 dierenarts (die op een symposium dermatologie was geweest) dat honden die voor hun 12 levensmaand aan voedsel allergieen lijden: dit veroorzaakt wordt door een erfelijk component en niet zozeer doordat het ergens een allergie tegen op heeft gebouwd. Dat is wel het geval als de allergie later in het leven ontstaat. Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar ik vond het wel een interessant gegeven.
Dan ga ik gewoon voor rund, dat heb ik al in huis.
Interessant is dat zeker, van die erfelijke component.
Toch vind ik het ook wel vreemd dat het jeuken excaxt na de lepto 4 enting is begonnen.
Na deze enting was hij ziek. Hij at slecht, wilde niet lopen, sliep hele dagen en hijgde veel. Dat duurde zo'n kleine week. En in die week begon ook het krabben.
De lepto moest herhaald worden en dom als ik was liet ik dat doen omdat ik bang was voor infectie. Wij hadden thuis (in tuin en huis) een rattenplaag dus er was contact met ontlasting van die vieze beesten.
Na het heehalen van de enting was hij wederom erg ziek. Slecht eten (en het is een lab he!), alleen maar slapen, diarree, niet spelen, niet willen wandelen. Een week later zat hij onder de korsten van het krabben.
Misschien is het gewoon stom toeval. Als je de da hoort kan het er natuurlijk echt niets mee te maken hebben. Maar vreemd vind ik het wel.
Edit: de fokker blijft volhouden dat ze geen honden met jeuk in huis heeft. Ik heb ook, in de uren dat ik daar was, geen hond zien krabben (er lopen er 8 ). Ze is pupkopers dringend gaan adviseren niet te enten tegen lepto na mijn verhaal en laat ook haar eigen honden niet meer enten.