MarijeEnBoomer schreef:
Dr Mercola ( meen ik) waarschuwt voor het gebruik van shampoo met haver bij allergische honden. En ik kan me daar wel in vinden ergens. Gewoon omdat het logisch klinkt .
Dat klinkt logisch inderdaad. Ik ga gewoon weer op zoek naar iets anders. Wellicht vind ik nog iets beter, dank je!
Lizzy schreef:
En toch vraag ik me steeds 1 ding af. Al deze middelen (spot on's maar zelfs Apoquel) en shampoos zijn toch gebaseerd op honden die een allergie hebben voor iets in de omgeving. Gras, mijt, etc.
Wanneer Nelson een koekje eet en daar helemaal zwaar ziek van wordt: hoe kunnen bovenstaande middelen dan helpen? Dienst doen? Die zijn voor omgevingsallergieen, dit is een probleem met voedsel van binnen uit?
Zou zoiets niet eerder bestreden moeten worden met iets van binnenuit? Bijvoorbeeld een anti-histamine?
Puur een gedachtegang hoor.
Daar zit wat in. Het idee van de da was eigenlijk vooral om de huid sterker te krijgen. Met een sterkere huid die minder droog is en soepelen is de kans dat hij zich open krabt kleiner.
Anti-histamine krijgt hij en geef ik hem op dagen als deze in een drie-dubbele dosis.
MarijeEnBoomer schreef:
Ik vind het niet gek gedacht Lizzy.
Maar de apoquel wordt toch ook ingezet bij voedselallergie of niet?
Apoquel neemt de jeukprikkel weg en kan inderdaad ook worden gegeven bij voedselallergie.
Overigens beginnen de klachten nu af te nemen. Eindelijke