Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Karin & Pyrs schreef: ??? ??? ??? ???

Nooit geweten dat lucht zoveel weegt ............
Danielle DENK TOCH EENS NA !!!!!!
ja wat nou :'( :'(
daarom had ik je dus gemailt zo wanhopig ja. :'( :'(
ik heb soms 3 dagen in een week bij de da gezeten, dus zeg niet dat ik niet goed voor ze probeerde te zorgen :'(
ze hebben eerst op kip, vis en bouillion gezeten.
ze hielden het amper binnen.
toen ze het binnen hielden ben ik bibi gaan koken.
ze kregen 10 keer per dag eten van me.
mama en ik slapen gemiddeld 4 uur per nacht.
telkens kleine beetjes, soms 50 gram soms 70 gram.
een kilo bibi kregen ze NIET per dag, het was minder.
toen langzaam iets opvoeren naar 6 keer par dag eten en toen kregen ze ong 900 gram per dag, waarvan dus vaak alles er weer uit kwam.
VERTEL ME EENS wat had ik anders moeten doen?terug op brokken wat iedereen adviseerde?
nou nee dank je, ik denk werkelijk dat t niet aan het vlees ligt.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupa schreef: danielle ik kan het even niet meer volgen.
hoeveel wegen je pups nou en hoeveel moeten ze wegen?
zijn ze vrolijk/ spelen ze? eten ze goed?
hoeveel ze vandaga wegen staat in het schema,
de meeste broers en zussen wegen ong tussen de 29 en de 33 kilo, maar dat was vorige week dus kan ook iets zwaarder zijn. :-\
en ja ze bewegen goed, spelen goed, ze zijn verder helemaal in orde.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: ja wat nou :'( :'(
daarom had ik je dus gemailt zo wanhopig ja. :'( :'(
ik heb soms 3 dagen in een week bij de da gezeten, dus zeg niet dat ik niet goed voor ze probeerde te zorgen :'(
ze hebben eerst op kip, vis en bouillion gezeten.
ze hielden het amper binnen.
toen ze het binnen hielden ben ik bibi gaan koken.
mama en ik slapen gemiddeld 4 uur per nacht.
telkens kleine beetjes, soms 50 gram soms 70 gram.
een kilo bibi kregen ze NIET per dag, het was minder.
toen langzaam iets opvoeren naar 6 keer par dag eten en toen kregen ze ong 900 gram per dag, waarvan dus vaak alles er weer uit kwam.
VERTEL ME EENS wat had ik anders moeten doen?
Wat een vreemde reactie! :-\
danielle1980 schreef: .
Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben, want ik heb ze niet gezien en ik ben geen dierenarts, maar ............
Ik denk, dat de puppen het virus hebben gehad wat bijna de helft van de honden in Nederland heeft gehad ....
Als je ze dan 10x per dag eten gaat geven, is het logisch dat ze blijven spugen en spuitpoepen ....
De darmen, etc. krijgen niet eens de kans om tot rust te komen !!
Ga zelf maar eens 10x per dag eten als je griep of iets dergelijks hebt.
Dan zie je na 2 dagen ook helemaal groen ......
Je kunt niet geforceerd proberen je hond beter te krijgen.
Je moet ze de tijd geven om tot rust te komen .....
Daarna heel langzaam weer gaan opbouwen met hele kleine beetjes.

V.w.b. het gewichtenschema ..........
Die 5,5 kg aankomen bij Bo en dan weer 4 kg afvallen dat MOET in mijn ogen toch een leesfout van jullie geweest zijn.
Dat kan nooit.
De andere gewichten vallen ook erg mee v.w.b. het afvallen .....
Je moet ze niet om de 2 dagen wegen maar 1x per week, anders maak je jezelf helemaal gek en raak je zoals jij in paniek ....

Verder zou ik de puppen toch echt wat vaker tot rust manen en zeker niet met zo'n grote groep gaan wandelen, zoals ik in een ander topic heb gelezen. Zeker niet wanneer ze zo ziek waren, zoals jij dat beschreef.
Laatst gewijzigd door K@rin op do 17 mar 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin & Pyrs schreef: Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben, want ik heb ze niet gezien en ik ben geen dierenarts, maar ............
Ik denk, dat de puppen het virus hebben gehad wat bijna de helft van de honden in Nederland heeft gehad ....
Als je ze dan 10x per dag eten gaat geven, is het logisch dat ze blijven spugen en spuitpoepen ....
De darmen, etc. krijgen niet eens de kans om tot rust te komen !!
Ga zelf maar eens 10x per dag eten als je griep of iets dergelijks hebt.
Dan zie je na 2 dagen ook helemaal groen ......
Je kunt niet geforceerd proberen je hond beter te krijgen.
Je moet ze de tijd geven om tot rust te komen .....
Daarna heel langzaam weer gaan opbouwen met hele kleine beetjes.

V.w.b. het gewichtenschema ..........
Die 5,5 kg aankomen bij Bo en dan weer 4 kg afvallen dat MOET in mijn ogen toch een leesfout van jullie geweest zijn.
Dat kan nooit.
De andere gewichten vallen ook erg mee v.w.b. het afvallen .....
Je moet ze niet om de 2 dagen wegen maar 1x per week, anders maak je jezelf helemaal gek en raak je zoals jij in paniek ....

Verder zou ik de puppen toch echt wat vaker tot rust manen en zeker niet met zo'n grote groep gaan wandelen, zoals ik in een ander topic heb gelezen. Zeker niet wanneer ze zo ziek waren, zoals jij dat beschreef.
de dierenarts zei juist dat ze meerdere keren per dag kleine hapje moesten aanbieden, liefst 8-10 keer.
die 10 keer per dag zat dus altijd 2 uur tussen in.
vandaar dat we niet geslapen hebben.
anders kregen ze helemaal niets binnen.
als ze niet wilde haalden we het eten weg.
de eerste dagen kregen ze dus veel minder,soms maar heel klein stukje kip.
dit meerdere keren en grotere hoeveelheden was toen het een tijdje iets beter ging en ze het zo goed als binnen hielden.

het gewichtsschema is GEEN leesfout, het is dus echt zo.
je hoeft me niet te geloven, maar ik weet dat t waar is.
de meeste zijn zelfs door de da gewogen in de kliniek op zo'n speciale dierenweegschaal.
het afvallen heb ik niet helemaal geschreven, tussen 15 en 28 februari hebben ze onder de 20 kilo gewogen, kaylee zelf 18 :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef:
het gewichtsschema is GEEN leesfout, het is dus echt zo.
je hoeft me niet te geloven, maar ik weet dat t waar is.
de meeste zijn zelfs door de da gewogen in de kliniek op zo'n speciale dierenweegschaal.
het afvallen heb ik niet helemaal geschreven, tussen 15 en 28 februari hebben ze onder de 20 kilo gewogen, kaylee zelf 18 :(
Dus, als ik het goed lees, weeg je niet steeds op dezelfde weegschaal?
ine schreef: Dus, als ik het goed lees, weeg je niet steeds op dezelfde weegschaal?
nee de weegschaal bij de da en onze eigen weegschaal.
die van de da zal zeker kloppen, die van ons kan er wel wat naast zitten, maar max 500 gram, ligt eraan hoe veel ze bewegen ::)
Danielle, misschien heb je er iets aan.

Toen ik dit weekend in Engeland was belde manlief ook op om te vertellen dat de hele meute ziek, zwak en misselijk was. Het was lopende band werk met kotsende en slappe poep poepende honden. Hij heeft ze een dag laten vasten (zelfs de spikkels en dus ook de bassenpuppies) en de volgende dag minder dan de helft gegeven. Binnen anderhalve dag was het allemaal weer opgelost en hielden ze hun eten weer binnen.

Waarschijnlijk ook een virus geweest.
Karin & Pyrs schreef:
Zorg ook dat ze hun rust krijgen en laat ze niet de hele dag met elkaar rausen.
Hier bleven ze ook gaan tot vervelens toe,ik heb heel snel verplichte rustpauzes ingelast...nu nog steeds trouwens ;)
En die spuitpoep is waarschijnlijk een geniepig virusje geweest :-\
En 10 keer per dag een hapje aanbieden vind ik eenb stunt hoor ::) ::)
Ik word hier al helemaal maf met 2 keer per dag voedertijd ::) :P ;D
Ik ben er ook makkelijk in hoor. Spugen en spuitpoep,Niet eten? Oke dan maar vasten. Meestal is het na een dag of twee helemaal over en wordt er weer goed gegeten. Een hond kan best twee dagen zonder eten hoor, hij moet wel blijven drinken. Zeker als ze gewoon levendig zijn laat ik ze rustig vasten.
ok we houden nu de pups verplicht af en toe rustig, dat moet dus wel apart. :(
wel een hele opgave :o
ze zijn duidelijk niet blij met ons, als er 1 in de tuin zit kunnen ze dat zowat in heel alphen horen ::)
en blijven liggen op hun plek werkt niet zo briljant. :-[
we denken er nu over om voorlopig de bench dan maar even beneden neer te zetten. :-\

het vasten zal ik de volgende keer(hopelijk is die er niet ;)) eerst proberen, ik dacht dat pups niet mochten vasten :-[
tieneke schreef: Hier bleven ze ook gaan tot vervelens toe,ik heb heel snel verplichte rustpauzes ingelast...nu nog steeds trouwens ;)
En die spuitpoep is waarschijnlijk een geniepig virusje geweest :-\
En 10 keer per dag een hapje aanbieden vind ik eenb stunt hoor ::) ::)
Ik word hier al helemaal maf met 2 keer per dag voedertijd ::) :P ;D
hoezo al maf met 2 keer voeren?
hier zijn ze uitermate braaf(na heel erg hard trainen ::))
ze liggen netjes allemaal voor de keuken op de grond te wachten tot we klaar zijn met eten in de bakken doen
dan zeg ik lopen en gaan ze naar hun bakken en zitten ze netjes te wachten tot ze hun bakken krijgen. ;D
toch wel makkelijk dat kvv hoor. ;D
Ja hoor, pups mogen wel vasten. En zeker als ze ziek zijn. Ik begin zo langzamerhand de mening te vormen dat wanneer honden zich rot voelen, ziek zwak en misselijk zijn (zoals Erna dat zo mooi zegt) dat er maar 1 goede manier is: vasten. Desnoods meerdere dagen zelfs. Ze alsmaar eten aanbieden en bijna dwingen te eten: slecht idee.

Ik geef je een quote uit het boekje van Juliette de Bairacli Levy "gezonde jonge honden":

"Zelfs desondanks moeten korte aanvallen van diarree, gebrek aan eetlust, enzovoorts, beschouwd worden als normale verschijnselen bij het grootbrengen van jeugdige wezens, met inbegrip van mensenkinderen. Een korte vastenperiode brengt de zaak al spoedig weer op peil. Ziekte brengt de latente krachten van het lichaam tot ontwaken, stelt hen op de proef, en versterkt hen daardoor in de meeste gevallen".
Lizzy schreef: Ja hoor, pups mogen wel vasten. En zeker als ze ziek zijn. Ik begin zo langzamerhand de mening te vormen dat wanneer honden zich rot voelen, ziek zwak en misselijk zijn (zoals Erna dat zo mooi zegt) dat er maar 1 goede manier is: vasten. Desnoods meerdere dagen zelfs. Ze alsmaar eten aanbieden en bijna dwingen te eten: slecht idee.

Ik geef je een quote uit het boekje van Juliette de Bairacli Levy "gezonde jonge honden":

"Zelfs desondanks moeten korte aanvallen van diarree, gebrek aan eetlust, enzovoorts, beschouwd worden als normale verschijnselen bij het grootbrengen van jeugdige wezens, met inbegrip van mensenkinderen. Een korte vastenperiode brengt de zaak al spoedig weer op peil. Ziekte brengt de latente krachten van het lichaam tot ontwaken, stelt hen op de proef, en versterkt hen daardoor in de meeste gevallen".
dat is een erg intressant stukje.
ik zal het zeker onthouden. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door