Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

nouja, het rare is dus, dat Reus echt niet veel of heftig aan die plekjes zit, hij knabbelt veel hoger in zijn flanken. Dus ik vermoed eerder dat de haren 'gewoon' uitvallen? de rest van zijn vacht ziet en voelt weer mooi, lekker vol, zacht en glanzend.

zijn er misschien andere dingen die dergelijke plekken kunnen veroorzaken?

en het is inderdaad heel lastig voorkomen dat hij iets eet wat hij niet mag, van een korst brood uit de bosjes ofzo heeft  hij dezelfde dag nog weer jeuk, dat is dan de 'gewone' jeuk wat hij in het begin altijd had, krabben aan de nek/oren en flanken.
Laatst gewijzigd door nienk op za 05 mar 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
nova schreef: Dat vind ik dus het  aller allermoeilijkste aan een eliminatie dieet.
Voordat ik er erg in heb, slagen ze hier erin om een stuk brood te vinden, paardevijgen of koeievlaaien.
Of hoe dan ook, iets eetbaars wat niet in dat dieet thuis hoort.
Weg alle moeite  :-\
Ik kom niet om een muilkorf heen  in zo een periode  :-\ :-\ .

Ja klopt, dat is drama  :-\
Ik heb denk ik t geluk dat ik slechte eters heb, die eten bv geen brood  ;D
Maar tochhhhh, zou ik het risico niet nemen en het laatste vlees weg laten.
Je kan het altijd weer toevoegen.
Ik heb iig geleerd geen risico's meer te nemen.

Hoe dan ook, ik kan alleen maar tips geven uit mijn ervaring.
Maar verstand ervan heb ik niet, ik zit nog steeds met Bubba, dus tja.
Ik had je graag op alle manieren geholpen, ik weet de ellende  :-[
Laatst gewijzigd door BubbaBling op za 05 mar 2011, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ja ik zal Reus maar even geen hert kvv meer geven, je hebt gelijk, beter even heel erg het zekere voor het onzekere nemen. het is geloof ik toch op ook. en ik neem me bij deze voor dat ik vanaf morgen iedere dag op ga schrijven wat hij te eten krijgt, stom dat ik dat nooit gedaan heb eigenlijk.

zal het nog maar even aankijken, en als de plekjes nog weer groter worden maar weer naar da. pfft wat ben ik blij met de verzekering!!

als iemand nog andere ideeën heeft over de kale plekken, dan hoor ik die erg graag!
Heb daar ook al wel aan gedacht ja, maar ik wil eigenlijk, nu het toch al een heel eind beter gaat, door blijven gaan op de weg die we nu doen met de holistische da waar we nu heen gaan. wanneer ik daar weer ben zal ik eens vragen wat hem de opties lijken om er op een iets sneller&zekerdere manier achter te komen wat reus wel en niet kan hebben.

zal voor nu in iedergeval eens wat meer info zoeken over bio-resonantie, dank voor de tip!
er is (voor zover ik weet) nog helemaal nooit iets getest. dank voor de tip, ik ga alles op schrijven, bij houden wat hij eet en dan komende week of de week erna weer terug naar de dierenarts. alle ideeën zijn welkom dus, het maakt me niet uit als het een bak geld gaat kosten of wat dan ook, ik wil m'n mormel van zijn jeuk af hebben!!

Want ik me ook afvraag, nu ik zo alles na aan het gaan ben want er misschien kan zijn: Reus heeft de laatste tijd ook vaker de neiging om niet te trap op te willen lopen, dat had ie altijd wel een beetje, dat hij met pootjes op de eerste trede bleef staan, dat ik dan naar beneden moet en heel enthousiast: kom Reus, 1, 2, omhoog! Daarnaast lijkt hij ook minder te willen zitten, als hij moet zitten op commando gaat hij vaker liggen (nou haalde ie dat altijd wel al door elkaar), niet zitten, half of scheef zitten. hij heeft vrijwel nooit moeite met poepen, maar nu de laatste 2 weken toch een paar keer dat het meer moeite kostte dan normaal of dat er een keuteltje blijft hangen.

zou het misschien iets met zijn anaalkliertjes kunnen zijn?
Of pijn in z'n rug.... En dat zou zelfs te maken kunnen hebben met de kale/bijtplekken. Dieren bijten/likken ook vaak op plaatsen waar het niet goed zit. Weet je wat ik zou doen? Ik zou naar een osteopaat gaan met hem. En als je naar een osteopaat gaat die ook dierenarts is, sla je 2 vliegen in 1 klap.
dankje voor je reactie, lizzy.

wellicht pijn in de rug ja, dat zou wel een hoop verklaren.

maar naar een osteopaat, en dan, zoals we nu bezig zijn maar laten zitten? of 2 dingen naast elkaar blijven doen?

edit: zie net dat de holistische DA waar ik met Reus loop ook met verschillende manuele therapieën werkt, of hij dat zelf doet weet ik eigenlijk niet, maar ik kan er daar dus wel naar vragen.

verder bespeur ik geen enkel iets bij reus wat op pijn kan duiden trouwens, hij loopt/rent/speelt gewoon, laat zich overal aanraken, etc.

i
Laatst gewijzigd door nienk op ma 07 mar 2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk schreef: dankje voor je reactie, lizzy.

wellicht pijn in de rug ja, dat zou wel een hoop verklaren.

maar naar een osteopaat, en dan, zoals we nu bezig zijn maar laten zitten? of 2 dingen naast elkaar blijven doen?

edit: zie net dat de holistische DA waar ik met Reus loop ook met verschillende manuele therapieën werkt, of hij dat zelf doet weet ik eigenlijk niet, maar ik kan er daar dus wel naar vragen.

verder bespeur ik geen enkel iets bij reus wat op pijn kan duiden trouwens, hij loopt/rent/speelt gewoon, laat zich overal aanraken, etc.

i
Ja, lastig. Ik zelf zou door gaan waar je mee bezig bent. En ik zelf zou ook naar een DA gaan die osteopathie doet, geen manuele therapie. De reden daarvoor is dat een osteopaat ook kan voelen of er blokkades op organen zitten. En bovendien kan een DA gelijk bloed prikken als hij/zij iets anders vermoed, bijv. schildklier problemen. Ik weet niet wat de holistische DA nog meer doet maar als hij/zij ook aan doormeten van organen doet, kun je natuurlijk ook daar heen gaan en kan hij/zij ook kijken of dit met de schildklier van doen heeft.
ja ik kan uit het stukje op de website niet goed op maken welke therapie hij beoefent, osteopathie valt wel onder manuele therapie, en staat er bij, maar ik weet niet of hij zelf ook doet. Ik ga morgen bellen voor een afspraak denk ik. onder de kale plek op zijn staart is het een beetje dik, aslof er iets onder de hui zit, en er zitten een aantal rare bultjes, kan gewoon irritatie zijn van het likken natuurlijk, maar ik vind het er gek uitzien.

dank voor de tips en ik zal het weer posten als ik meer weet. ondertussen zijn alle ideeën en ervaringen nog steeds erg welkom!
nou we komen net van de DA.

- de kale plek met de kleine wondjes/pukkeltjes is meest waarschijnlijk veroorzaakt door vlooien. Dat Reus gebeten is en irritatie gevoelig als hij is, daar nogal een heftige reactie op gekregen heeft. Ik heb dus een anti vlooien middeltje mee gekregen, om in ieder geval die vlooien aan te pakken.

- de kale plekjes op allebei zijn heupen kon de DA niet zo goed plaatsen, dacht in eerste instantie aan schimmel, ringworm, of iets dergelijks. Maar, Reus zijn  huid is op die plekjes gewoon helemaal zoals ie elders ook is, niets raars aan te zien. Dus schimmel of ringworm maakt dat toch weer onwaarschijnlijker. Ook leek het hem onlogisch dat het door iets in zijn eten komt, kan natuurlijk altijd, maar dan is het wel een hele uitzonderlijke reactie. als het wel door het eten komt is het waarschijnlijk het hert, en dat is nu toch op, dus dat krijgt hij sowieso een tijdje niet. DA kon de plekjes dus niet echt verklaren, omdat gewoon alleen zijn haren er weg zijn. wellicht is het geschuurd met elders krabben, spelen, of iets dergelijks. Ik heb gevraagd naar de schildklier en kale plekken, maar ook dat vond hij niet passen in Reus zijn verhaal.
Nu weet ik dus niet zeker of het door geen  hert komt als het beter gaat, maar als hij over een tijdje weer hert krijgt en het gaat weer minder, dan dus wel.

- Vet Gold Cream zalf mee gekregen voor op de plekjes, dat werkt net even geneeskrachtiger dan honing zalf. mocht het nou allemaal (de zalf, wassen  met de vet gold shampoo en ontvlooien) niet werken, dan verder kijken naar schimmels en/of weer een paar stappen terug in reus zijn elaminatiedieet.

- Ter volledigheid: Reus schommelt nogal heen&weer mbt de chinese kruiden waar hij het beste op reageert, dus we doen nu weer een maandje tian ma gou teng yin. de DA heeft Reus weer beprikt met de naaldjes, en qua lever-warmte gaat het langzaam aan steeds minder. zijn algehele jeuk waar het allemaal mee begon blijft ook echt significant meer en ook in zijn gedrag en hele wezen is hij veel koeler.

tot zover de updat!
Ja, vlooien middel geven en zalfje smeren, kijken hoe het gaat. als het niet over gaat moet het wel of een schimmel zijn, of toch zijn eten. kijk het een week of 2 aan, en dan zien we verder. Reus is weer helemaal lekker rustig na het prikken en ik ben gerustgesteld. zal zo de vlooienmiddel worsteling gaan voor bereiden en het zalfje maar smeren voor de wandeling, ter voorkoming dat hij het op gaat likken.
nienk schreef: Ja, vlooien middel geven en zalfje smeren, kijken hoe het gaat. als het niet over gaat moet het wel of een schimmel zijn, of toch zijn eten. kijk het een week of 2 aan, en dan zien we verder. Reus is weer helemaal lekker rustig na het prikken en ik ben gerustgesteld. zal zo de vlooienmiddel worsteling gaan voor bereiden en het zalfje maar smeren voor de wandeling, ter voorkoming dat hij het op gaat likken.
Zo je weet weer wat te doen :)
Ik dacht dat vlooien niet actief waren deze tijd vant jaar  :-\
Ik heb een paard met veel allergieën bij hem hebben ze dit gevonden door een bloedonderzoek.
Hij is allergisch aan stof,hooimijt,stuifmeel,schimmels en muggen
Men da heeft toen een hele kuur van op maat gemaakte vaccins laten samenstellen waar de allergische stof in verdunde toestand in zat.
De dosis werd steeds verhoogd om zo het paard antistoffen te laten maken.
Na 1.5 jaar spuitjes geven met antistoffen is hij nu toch reeds 5 jaar vrij van alle jeuk. En ook de spuitjes krijgt hij niet meer.
Ook bij mij op de hondenschool zit er iemand die op deze manier haar hond heeft kunnen helpen.

succes ermee :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door