Ik hoop dat de clomicalm aanslaat...
Alleen wat je zegt, het duurt even voordat dat in het systeem aan het werk gaat, dus resultaten kunnen nog wel even duren!
Succes ermee....
Moderator: Lizzy
Ja . Het is mij opgevallen dat veel dementerende mensen angst krijgen. Heel veel angst. En de juiste medicatie is hier volgens mij zo mega-essentieel! Ik ben blij te lezen dat ze zich gelukkiger en rustiger voelt met een mild anti-depressivium. Werd het bij jou moeder (de angst) ook eerst erger, toen ze net met de medicijnen begon? (om vervolgens minder te worden).Nee, bij mijn moeder hebben we eigenlijk geen verergering gemerkt. Het is ook een heel mild werkend middel, voornamelijk angstdempend, ik kan ff niet op de naam komen maar ze heeft geen last van bijwerkingen hiermee.
Ik hoop dat Pinkel ook gelukkiger wordt, wanneer ze medicijnen krijgt. Want daar gaat het natuurlijk vooral ook om, dat zij zich lekkerder in d'r vel voelt.....
202spots schreef: Lizzy...ik dacht opeens aan Melatonin...Er is zelfs al een langwerkend implantaat op de markt, wat gebruikt wordt bij fretten.
http://www.melatonin.com/
Is dat misschien wat?Veel honden op de epilist nemen 't, en schijnt toch te werken.
(google op "melatonin for dogs" dan krijg je meer info)
Lizzy schreef: Ik heb inmiddels wat over melatonine zitten lezen en er staan wel heel interessante dingen bij. Nou weet ik alleen niet wat wijsheid is... Ze krijgt nu Clomicalm (ik merk nul verschil maar dat moet de tijd hebben) en moet ik haar dit er nou bij geven of niet?Ik zou zelf niet alles door elkaar heen proberen, dan weet je niet welk middel er nou helpt als je een effect ziet.
*Dorothea* schreef: Ik zou zelf niet alles door elkaar heen proberen, dan weet je niet welk middel er nou helpt als je een effect ziet.Ja, dat zat ik dus ook te denken....
Lizzy schreef: Ik heb inmiddels wat over melatonine zitten lezen en er staan wel heel interessante dingen bij. Nou weet ik alleen niet wat wijsheid is... Ze krijgt nu Clomicalm (ik merk nul verschil maar dat moet de tijd hebben) en moet ik haar dit er nou bij geven of niet?Slaapt Pinkel slecht? Want melatonine kan wel angst ed verlagend werken, maar volgens mij vooral wanneer er werkelijk sprake is van slaapgebrek. Als je het wilt gaan geven moet je even uitzoeken wat een goede dosis is. In de drogist wordt hele lage dosis verkocht, heeft meestal geen effect (0,1mg). Hogere dosis moet op recept. Te hoge dosis leidt ook juist weer tot slechter slapen.
Lizzy schreef: Ik heb inmiddels wat over melatonine zitten lezen en er staan wel heel interessante dingen bij. Nou weet ik alleen niet wat wijsheid is... Ze krijgt nu Clomicalm (ik merk nul verschil maar dat moet de tijd hebben) en moet ik haar dit er nou bij geven of niet?Melatonin can dus wel zonder "gevaar" ,samen met andere seizure meds zoals Pb of valium gegeven worden.
Minna schreef: Vriendin van mij heeft een bejaarde tervueren die dus ook last kreeg van paniekaanvallen, de hond had altijd al moeite met alleen zijn en onweer/vuurwerkangst, maar nu met ouderdom werd het allemaal echt heel erg, die krijgt dus ook valium en daar sloeg het wel goed aan. Mijn oudje begint nu ook angst te vertonen bij onweer. Als ik er bij ben komt ze bij mij liggen en dan is het goed, dus als het 's nachts onweert mag ze in de slaapkamer slapen, ik hoop dat het op dit niveau blijft en niet verergert...Ik heb dus gelezen dat die melatonine heel goed kan helpen bij dit soort angsten. Misschien een idee om dat eerst te proberen? Clomicalm kan er 2 maanden over doen om effect te laten zien. Als je na 2 maanden geen verschil merkt: gaat het niet meer helpen.Hoelang zou het duren voordat je resultaat zou moeten zien met clomicalm?
202spots schreef: Melatonin can dus wel zonder "gevaar" ,samen met andere seizure meds zoals Pb of valium gegeven worden.Dit klinkt echt heel goed he Dory, die melatonin.... Voor Tor zou ik het, als ik jou was, ook zeker proberen! Als die Clomicalm niet gaat werken, dan ga ik toch eerst dit proberen. Ik durf het inderdaad nu niet erbij te geven omdat ik dan niet weet welk middel wel/niet werkt...
Maar net wat je zegd...je weet nu nog niet of alleen de Clomican alleen ook zou helpen...
Ik zit er trouwens zwaar aan te denken om het aan Tor te gaan geven...hier staat ook de hoeveelheid:
http://www.canine-epilepsy-guardian-ang ... atonin.htm
The following is an excerpt from an email sent by Dr. Aronson "To treat thunderstorm phobia, I use a dose of 3mg for a 35-100 lb dog. Smaller dogs get 1.5 mg, and larger dogs may get 6mg. The dose is given either at first evidence of thunderstorm - dog becomes agitated, distant rumbling of thunder, etc. or prophylactically before the owner leaves the house when thunderstorms are predicted. Dose may be repeated up to 3 times daily. The latter may be used as a dose for animals with more generalized stress related disorders."
-----
"Since giving Melatonin with his Valium and Phenobarb right after a seizure, his seizures aren't clusters any more, and his post-ictal hyperactivity has dropped from several hours to just 30 minutes from the beginning of the seizure till we're back in bed"
Lizzy schreef: Clomicalm kan er 2 maanden over doen om effect te laten zien. Als je na 2 maanden geen verschil merkt: gaat het niet meer helpen.Dat beantwoordt ook meteen mijn vraag dan.
Binno schreef: Dat beantwoordt ook meteen mijn vraag dan.Misschien kun je eerst cholodin proberen! Dat is vele malen vriendelijker dan Clomicalm!
Onze logeelabrador, 12 en al jaren volledig blind door PRA, durft bij zijn baasjes plots de trap niet meer af en dus ook het appartement niet meer uit.
Gelukkig hebben ze wel een groot terras, maar toch, ik vind het zielig want de hond lijkt volledig de kluts kwijt.
De DA heeft nu Clomicalm voorgeschreven, na een paar dagen is de hond één keertje weer naar buiten gedurfd, maar sindsdien weer niet meer.
De DA had ook gezegd dat het iets langer kon duren eer je wat merkte, dus tja, nog maar wat geduld en hopen...
En anders moesten ze nog een keer terug om eventueel een ander middeltje te proberen.
Lizzy schreef:Misschien kun je eerst cholodin proberen! Dat is vele malen vriendelijker dan Clomicalm!Ik ga de info zeker doorgeven, bedankt!
AstridStraver schreef: Er staat al waanzinnig veel interessante info in dit topic en het zou zonde zijn als dat wegvalt als de Bar wordt opgeschoond.Dat lijkt mij ook een heel goed idee. :yes:
Dus mijn verzoek als we er in de Bar 'klaar' mee zijn, mag het dan naar gezondheid?