Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ivonne schreef: ik denk dat ik zaterdag maar even op ga voor drainagespulletjes. Ik kan het dan nog niet gaan geven omdat de kuur AB dan nog niet afgerond is maar dan heb ik het maar vast in huis.

De plekken zijn nu wat minder vurig maar zeker nog niet weg, ze beslaan een groot deel van zijn lijf helaas (gelukkig jeukt het pas als je eraan komt) en hij begint alweer zo'n viezig luchtje te krijgen....
Oh oh..... Ja, dit is dus echt heel vervelend. Ik ben ook wel bang dat dat door de AB kuur kan komen... Misschien moet je hem in ieder geval al probiotica erbij geven (dat mag, bij AB). En na de AB kuur inderdaad een flinke reinigingskuur met drainage compositum. En ik zou hem zelf ook een kuurtje cat's claw geven.
Door Ivonne
De AB doet op zich zijn werk maar Bas gaat nu wat aan de dunne en hij wordt sloom en moe. De plekken beslaan denk ik toch wel de helft van zijn lijf dus dat is niet gering.

Er komen op dit moment geen nieuwe plekken bij, de rest is aan het indrogen.
Door Lizzy
Ivonne schreef: De AB doet op zich zijn werk maar Bas gaat nu wat aan de dunne en hij wordt sloom en moe. De plekken beslaan denk ik toch wel de helft van zijn lijf dus dat is niet gering.

Er komen op dit moment geen nieuwe plekken bij, de rest is aan het indrogen.

Geef je hem probiotica? Want dat kan de bijwerking van de AB helpen verminderen. Eventueel de dosis verhogen.
Door Ivonne
nee, ik geef even helemaal geen "extra" dingetjes omdat ik niet weet wat hier nu de trigger van was (ik denk wel de narcose hoor en het feit dat hij toen ook nog een behoorlijke ontsteking heeft gehad aan die van wond van het mastocytoom) en omdat Bas bijvoorbeeld van vuile pens de laatste maanden accuut aan de dunne gaat leek me dat ook niet handig.

Dus ik hou het op dit moment alleen bij CB, de AB en de Rimadyl. Misschien toch iets erbij doen?
Door Ivonne
oke.... weet je dat ik dat ook eigenlijk wel weet  :-[  maar ik "durfde" even niet zo goed meer... ik wil hem natuurlijk niet van de regen in de drup hebben dus dank voor de adviezen ik zal dit weekend ervoor zorgen dat Bassie wat extra "hulp" krijgt.
Door Truus
Ivonne schreef: oke.... weet je dat ik dat ook eigenlijk wel weet  :-[  maar ik "durfde" even niet zo goed meer... ik wil hem natuurlijk niet van de regen in de drup hebben dus dank voor de adviezen ik zal dit weekend ervoor zorgen dat Bassie wat extra "hulp" krijgt.

Je weet het eigenlijk nog wel maar ik snap dat je gaat twijfelen, het zijn toch telkens enorme zorgen. Je doet het hartstikke goed hoor ! :-*
Laatst gewijzigd door Truus op za 09 dec 2006, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ivonne
nou, de probiotica is gekocht en ik heb Cats Claw erbij. Nu maar even kijken of Bas weer een beetje op gang wil komen.

Ik heb hem gisteren weer helemaal uitgekamd en alle plekken zijn ingedroogd en er lijken geen nieuwe meer bij te komen; het is een en al schilfer al ik hem gekamt heb.
Door -Saskia-
Heb je een waterblazer voor hem? Als hij dat prettig vindt, is het dé manier om schilfers uit zijn vacht te blazen zonder de plekken aan te raken. Daarbij drogen de plekken er snel(ler) van in.

*Bassieknuf*
Door Ivonne
nee, geen waterblazer hier. Bij de trim waar hij ongeveer 5x per jaar komt hebben ze wel zo'n ding... maar ja, da's daar en niet hier. Veel schilfers zitten ook nog een beetje vast, het zijn net korstjes maar dan een beetje anders  :D

Bassie vond de bassieknuf helemaal super!
Door Ivonne
en nou heeft die oen (Bas dus) zich vanochtend verstapt en is kreupel....  :o

De schilfers gaan "goed"; er komt nog steeds niets nieuws bij gelukkig de rest ziet er rustig uit. Het sneeuwt nog gigantisch als ik hem kam maar het lijkt de goede kant uit te gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door