Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hitam schreef: Ik duim dat haar bloedwaarden weer normaal zijn!
Heb jij enig idee wat dit nou veroorzaakt kan hebben Tannetje, als je het hele verhaal leest? Ibuprofen? Ontsteking? Als de nierwaardes nu weer helemaal goed zouden zijn, kun je er dan vanuit gaan dat er geen permanente schade is aan de nieren?
Door Erna
Ik ga er op dit moment toch volledig vanuit dat het de ibuprofen is geweest. Het is te toevallig als dat het niet is. Ze hebben een doosje te grazen gehad en Fleur heeft alle verschijnselen gekregen die bij een ibuprofen vergifitiging horen behalve het braken. Misschien omdat we er toch redelijk snel bij zijn geweest zodra de verschijnselen zichtbaar waren?

Ik zou niet weten wat het anders kan zijn, het is een jonge hond (1 jaar) die dit soort verschijnselen in principe niet zou mogen krijgen vanwege de leeftijd. Ook is het niet iets rasgebonden, ik heb tenminste nog niet eerder gehoord van nierproblemen bij de bassets.
Door amber13
Ik lees je verhaal net pas :-[ Wat een verhaal zeg, zat met ingehouden adem te lezen, maar gelukkig gaat het weer een stuk beter.
Is ze al weer thuis?
Beterschap voor Fleur, en sterkte voor jullie.
Door Erna
Ik heb even gebeld en ze hebben vanmorgen al bloed getapt. De uitslag zal in de loop van de middag volgen en dan weet ik of ik haar mag halen.

Haar mand met nieuw kussen staat natuurlijk al klaar.
Door Hitam
Lizzy schreef: Heb jij enig idee wat dit nou veroorzaakt kan hebben Tannetje, als je het hele verhaal leest? Ibuprofen? Ontsteking? Als de nierwaardes nu weer helemaal goed zouden zijn, kun je er dan vanuit gaan dat er geen permanente schade is aan de nieren?
Ik verwacht eigenlijkbij ibuprofen eerder brakenen diaree en eventueel bloedingen. Maar het zou wel kunnen. We hebben al geconstateerd dat haar maag en darmen onverwoestbaar zijn.

Wat me ook doet twijfelen: volgens mij waren de witte bloedcellen verhoogd? Dacht dat ergens gelezen te hebben. Dat zou wijzen op een bacteriele infectie.

Als de nierwaarden weer normaal worden kun je er vanuit gaan dat het met de nierschade meevalt. Dat is niet helemaal zo. De nierwaarden veranderen pas als er meer dan 50% schade is of zoiets. Dus het kan zijn dat ze subklinisch toch nierschade heeft. Dan zou ze het op latere leeftijd eerder kans op nierproblemen hebben.
Door Erna
tieneke schreef: Hopelijk ligt ze vanavond weer in haar eigen mandje ;)
Ze is alweer aan het rennen in de tuin!!! Ik heb haar net opgehaald. Ben zo blij. Haar waardes waren spectaculair gedaald, nog niet helemaal in orde maar goed genoeg om haar naar huis te laten gaan.

Volgende week moet ze nog een bloedonderzoek en dan zou alles in orde moeten zijn. De kabouter is weer thuis!!
Door Elise
Joepieeeeee!!!! wat heerlijk Erna dat ze weer thuis is!!!

Heeft ze haar nieuwe kussen al uit geprobeerd? Of heeft ze daar nog geen tijd voor gehad?? ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door