Ine, Ik ga duimen voor je dat alles goed komt.
Laura, hoe gaat het met Ziggy?
Moderator: Lizzy
Jolly schreef: Ine, Ik ga duimen voor je dat alles goed komt.Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid.
Laura, hoe gaat het met Ziggy?
Laura2004 schreef: Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid.Houd dat goed in de gaten en neem haar temp regelmatig op. Niet te lang wachten, want dat zou idd op een ontsteking kunnen wijzen.Ik heb nu gewoon besloten om haar te laten steriliseren. Er komt trouwens ook pus uit haar muts, kan dat betekenen dat ze drachtig is of kan dit duiden op een baarmoederontsteking? Ze drinkt niet meer en ze voelt zich niet ziek.
Laura2004 schreef: Met Ziggy gaat alles goed, nou ja redelijk. Zoals je misschien weet kwakkelt ze nogal met haar gezondheid.pus is voor mij meteen een alarm. Ik zou meteen actie ondernemen. Mijn hond heeft ook niet meer gedronken, maar de boel was ook echt wel ontstoken. Ik zou geen risco nemen.Ik heb nu gewoon besloten om haar te laten steriliseren. Er komt trouwens ook pus uit haar muts, kan dat betekenen dat ze drachtig is of kan dit duiden op een baarmoederontsteking? Ze drinkt niet meer en ze voelt zich niet ziek.
Laura2004 schreef: Ik ga meteen de DA bellen. Pus is het misschien niet echt. Het is een beetje beige spul wat eruit komt.Nou, ja uh, beige hoort het ook niet te zijn
Angelique schreef: Nou, ja uh, beige hoort het ook niet te zijnIk was ook niet echt in paniek, maar aangezien er werd gezegd dat het ernstig kan zijn heb ik de DA gebeld en die heeft gezegd dat ik haar goed in de gaten moet houden en haar temperatuur op moet meten en die is gewoon goed 37.5 (ziggy die heeft altijd een wat lagere lichaamstemperatuur).Wanneer je normaal een teef laat dekken kan het ook gebeuren dat na de dekking er een lichte infectie optreed, dit kan een onschuldige vaginitus zijn, maar ook het begin van een baarmoederinfectie. Ziggy zit nu nog in haar loopsheid, de baarmoedermond staat open, pus wat zich vormt kan er nog uit. Oplettendheid is dan wel geboden, reden tot paniek is er nog lang niet.
Laura2004 schreef: Ik was ook niet echt in paniek, maar aangezien er werd gezegd dat het ernstig kan zijn heb ik de DA gebeld en die heeft gezegd dat ik haar goed in de gaten moet houden en haar temperatuur op moet meten en die is gewoon goed 37.5 (ziggy die heeft altijd een wat lagere lichaamstemperatuur).Misschien was mijn eerdere berichtje niet helemaal duidelijk