Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

eelke schreef:Ja, en ook die van mijn neefje...ergens nog een geluk dat het Joep was. Sorry Joep. Maar zo ziek als hij was, ik weet niet of mijn kleine neefje dat had overleefd. Dus hier gaan we echt wat aan moeten doen.

Gaatjes inderdaad. Een soort poriën. Ik ga eens kijken of ik mijn soorten-boek nog kan vinden. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Op soortenbank.nl oid was het lastig zoeken omdat je steeds de soort moet aanklikken om een plaatje te zien en het zijn er zooooooooo veel.

Er zit daar een voeg, dus hij groeit wel een soort van in de aarde, maar precies in de voeg tussen de deur en de tegel.
Dan zou ik die voeg eens goed behandelen. Met een beetje geluk zit hij nog vooral daarin en nog niet zo ver onder de tegels of ligt er iets van verharding onder de tegel waardoor hij niet verder kan uitbreiden.

Ik zou geen risico's nemen... :-\
Tenzij je echt met zekerheid kan stellen dat het geen satanboleet is. En hij lijkt er wel op dus zal dat wss niet lukken zonder de paddestoel zelf voor je te hebben en misschien wel een microscoop. Tenzij hij een duidelijk kenmerk mist of zo...
Die linkse is ook wel anders dan de rechtse he :???: die is weer meer bruinig.

Ik ga trouwens wel vragen of ze een aantekening maken in het dossier over de vetranquil. Mócht hij daar overgevoelig voor zijn en het daar van komen, moet hij dat of een medicijn uit die groep dus nooit krijgen. Hij kan niks te pakken hebben gehad want we zijn er geen kwijt, maar er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat Gijs het uitgespuugd heeft en Joep dat weer opgegeten heeft. Het kan er maar in staan, vind ik...
eelke schreef:Die linkse is ook wel anders dan de rechtse he :???: die is weer meer bruinig.

Ik ga trouwens wel vragen of ze een aantekening maken in het dossier over de vetranquil. Mócht hij daar overgevoelig voor zijn en het daar van komen, moet hij dat of een medicijn uit die groep dus nooit krijgen. Hij kan niks te pakken hebben gehad want we zijn er geen kwijt, maar er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat Gijs het uitgespuugd heeft en Joep dat weer opgegeten heeft. Het kan er maar in staan, vind ik...
Zou het kleurverschil niet komen doordat de ene nog klein is? Ik heb er geen ene gezien van wat ik met foto's vergelijken kon zeggen, hé dat is em, maar deze groeien ook heel raar, ze liggen op hun zij.
frodo quin schreef:Zou het kleurverschil niet komen doordat de ene nog klein is? Ik heb er geen ene gezien van wat ik met foto's vergelijken kon zeggen, hé dat is em, maar deze groeien ook heel raar, ze liggen op hun zij.
Ja, zou kunnen. Baal wel een beetje dat ik ze gewoon snel weggehaald en weggegooid heb. Na een slapeloze nacht en die ellende niet zo gek natuurlijk, maar achteraf niet zo handig.
Ik denk dat je de foto best laat zien aan een kenner. Als leek kun je zo moeilijk onderscheid maken omdat er wel wat soorten zijn die erg goed op elkaar lijken en de zwammen er ook naargelang het seizoen en locatie anders kunnen uitzien. Zo vond ik bv dat boleten en glimmende, slijmerige hoed hebben, en de jouwe heeft dat niet, maar toch lijkt het iets uit die groep te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door